HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Guld-skive-fråga...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2003/06/09 :  19:33:05  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
Lånade en CD med live-inspelningar av Spencer Davis Group av en kompis "Keep on running" på skivmärket "K-point Gold". Skivan är guldfärgad men jag vet inte om detta ska betyda att den är av någon bättre kvalitet, eftersom det är äldra live-inspelningar är det svårt att säga. Någon som känner till detta skivmärke?

//StefanZ

"..are all these your guitars..?"

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2003/06/13 :  17:12:09  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
Jag har en skiva med K-point, nämligen Wishbone Ash, Runaway. Har inte lyssnat så mycket på den, men förmår mig att det inte var så speciellt bra ljud på den alla fall.
Och att bedöma av färgen på skivan så är det inte någon ”äkta” guldskiva. De brukar vara mycket mer guldfärgade än den här.
Försökte hitta information om skivbolaget, men hittade inget.

Jag mistänker att det är frågan om bootlegalbum! Så god dag yxskaft … wellcome to the club!

Nu blir det säkert fängelse … lovar ni grabbar komma titta på mig ibland?

Inte sjutton visste jag att jag hade en bootleg i min samling *s* Det kan vara även fler,då jag har inte så stenkoll på alla LP-skivor.

Men i princip är jag starkt emot all illegal verksamhet. Sanna mina ord!

På en cachad sajt hittade jag följande, som heter även Bootleg info!!!

"Publisher"
Selected Sound Carrier AG, 1621.1027-2, Germany 1994

Edited by - pick-me-up on 2003/06/13 17:35:18
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000