HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 David Gray
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Erver
Starting Member

34 Posts

Posted - 2003/06/09 :  16:12:33  Show Profile Send Erver a Private Message
Har fått tips om att hans album "White Ladder" ska vara riktigt bra! Har bara hört en låt själv, men det verkar lovande. Är det någon som lyssnat på det och kan uttala sig om inspelningskvaliteten?

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2003/06/09 :  16:47:52  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
Hej Erver!

Verkar vara mycket trevlig musik. Här finns ett par länkar där du hittar lite mer information.
Lite svårt att sia dock om ljudkvalitet då den är inspelad i rätt så primitivta förhållanden … om man säger sä.

(glömde länken) *s*

http://www.google.com/search?q=david+gray+White+Ladder+reviews&ie=ISO-8859-1&hl=sv&lr=

Edited by - pick-me-up on 2003/06/09 16:48:56
Go to Top of Page

Erver
Starting Member

34 Posts

Posted - 2003/06/09 :  17:54:37  Show Profile Send Erver a Private Message
Har han spelat in det hemma alltså? Hur är det med dem andra albumen då? Nåt där att rekommendera?
Go to Top of Page

Piggen
Member

676 Posts

Posted - 2003/06/09 :  21:11:37  Show Profile Send Piggen a Private Message
Vad är det för typ av musik?

Indiana Jones är bara en blek kopia av Bröderna Dahl!
Go to Top of Page

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2003/06/09 :  21:18:52  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
Hej Erver!

Jag kan ingenting om honom mer än det som jag hittade på nätet, så du får ursäkta mig. Men jag tror inte att ljudet behöver vara så dålig ändå. Musiken är det viktigaste, tycker jag. Många skivor med stora pengar bakom sig låter otroligt dåligt fast man har haft alla resurser som finns till förfogande!
Go to Top of Page

Paste
Starting Member

10 Posts

Posted - 2003/06/09 :  22:29:15  Show Profile Send Paste a Private Message
White Ladder är mycket bra. Börja med den. Hans övriga produktion är också bra, det har kommet en skiva efter white ladder. Inspelningskvaliten är givetvis inte lysande, men absolut inte heller något jag stör mig på, eller ens tänker på. Köp!
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2003/06/09 :  22:57:20  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
Köp white ladder, resten är inte så särskilt bra.
Den nya skivan har bara bra 3 låtar, dvs tveksamt köp, men ljudet är bättre än på white ladder om du undrar!
Go to Top of Page

Erver
Starting Member

34 Posts

Posted - 2003/06/10 :  10:15:53  Show Profile Send Erver a Private Message
Självklart är musiken viktigast! Själv tycker jag dock att sådan musik som gamla dåliga rock/hårdrock inspelningar är betydligt mer njutbara att lyssna till i t.ex bilen än på stereon hemma. White Ladder går jag och köper idag.

Tack för hjälpen!!
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/06/10 :  18:27:50  Show Profile Send ekman a Private Message
white ladder e ok inget man sträcklyssnar direkt, vissa låtar e sköna men skivan som helhet är väldigt tråkig
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000