HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Vad tycker ni om detta från Bjurman
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2003/06/08 :  20:22:46  Show Profile Send matså a Private Message
Angående Led Zeppelin?

http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,317265,00.html

Min fotosida på flickr

Neon Park
Member

1013 Posts

Posted - 2003/06/09 :  07:37:26  Show Profile Send Neon Park a Private Message
Jag tycker PB har rätt,skivbolagen tar ett band som har lagt av och dammar av det och försöker sälja prylarna en gång till vi har hört allt förut både på längden och tvären det luktar bara profit om det hela.Jag tycker inte om det.Musiken är väl ok,RP är en gaphals.
I år blev det LZ som blev avdammat nästa år något annat band som har lagt av för ca.20år sen.
Mvh
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2003/06/09 :  11:36:44  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Men han gillar ju Håkan Hellström.
Appropå ylande alltså.
Robert Plant träffar ju iallafall dom toner han siktar på.
Jag tycker Bjurman är lite inkonsekvent.
Go to Top of Page

stegg
Member

109 Posts

Posted - 2003/06/09 :  12:04:34  Show Profile Send stegg a Private Message
Typiskt Bjurman
Strunta i vad LZ har betytt för rockmusiken och bara spy galla.
Mink De Ville är förövrigt en tandlös gammal knarkare som får brölapor i jungelen att begå självmord.
The Hypes vill jag inte ens kommentera.
Mvh.
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2003/06/09 :  13:58:07  Show Profile Send svejk a Private Message
Vad det anbelangar mig så skiter jag i Bjurman. Han är för mig värsta sortens journalist, den typen som tycker att den egna personen är viktigare än det dom skriver om. Mink de Wille har gjort några riktigt bra plattor men det är ju klart att även en blind höna hittar ett och annat korn.


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

Peta
Member

68 Posts

Posted - 2003/06/09 :  16:42:20  Show Profile Send Peta a Private Message
Någon av er kanské har lagt märke till att Per Bjurman är en indiekille. Han skriver väldigt entusiastiskt om musik som han känner med hjärtat. Han uppskattar också den musik som han uppfattar som gjord med hjärtat. Inte delar av kroppen som sitter mer mellan benen på håriga karlakarlar. Denna syn på popmusik delar han med ganska många i indipop-generationen. Antagligen älskar han att hifimännen retar sig på honom. Det hör till, men är långt ifrån huvudpoängen. Huvudpoängen är förstås kärleken till den musik som man älskar, och nöjet i att förklara varför vissa band inte fattat vad pop handlar om.
Krönikan handlar, kan jag tillägga, inte alls om att Mink Deville är bra. Snacket om Mink Deville illustrerar bara hur man om man har god smak kan dissa potensrockande blyzeppeliner totalt och vinna Bjurmans sympati.
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/06/09 :  17:20:57  Show Profile Send Aton a Private Message
quote:
Mink De Ville är förövrigt en tandlös gammal knarkare som får brölapor i jungelen att begå självmord


Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2003/06/09 :  20:11:51  Show Profile Send matså a Private Message
Men Svejk borde vi inte hålla med Bjurman eftersom han är vald till Sveriges bästa popskribent av sina kollegor runt om i landet? Det kanske är vi som inte vet ett dugg om musik, tex Håkan Hellström är kanske bäst i världen?

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

millenniumking
Member

985 Posts

Posted - 2003/06/09 :  20:39:39  Show Profile Send millenniumking a Private Message
Håkan Hellström är inte bäst i någon värld.
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2003/06/09 :  22:52:42  Show Profile Send matså a Private Message
Möjligen då i Påven Bjurmans värld. Hm tänker då på ZTVS Pass På

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

hkan
Member

130 Posts

Posted - 2003/06/10 :  16:23:26  Show Profile Send hkan a Private Message
Aaah, låt han hålla på den där Bjurman annars blir han surman.
Varför deppa när man kan Led Zeppa.
Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2003/06/13 :  08:47:50  Show Profile Send Ledzepp a Private Message
Helt rätt hkan!
Bjurman vill bara ge igen för skoltiden då han var en tönt o dom coola killarna lyssnade på Bly Ballongen!!

Dont look back. Something might be gaining on you...
Go to Top of Page

Peta
Member

68 Posts

Posted - 2003/06/13 :  16:17:13  Show Profile Send Peta a Private Message
Det är väl okej att de existerade så Beastie Boys kunde sampla lite trummor från dem och så...
(Finns det inte någon smiley som betyder "Sarcastic"?)
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2003/06/13 :  17:29:07  Show Profile Send matså a Private Message
Om Sarcastic betyder ironi. Då undrar jag varför Peta inte skriva ironi då? Vi bor väl i Sverige, eller har Bush tagit över landet

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

redestad
Member

264 Posts

Posted - 2003/06/13 :  19:59:51  Show Profile Send redestad a Private Message
Bra sagt stegg! Håller helt med. Idioten Bjurman älskar uppenbarligen att dissa allt och alla som inte han tycker om, visst det gillar jag också, men det är fanimig usel journalistik! Blir fan äcklad av den där självgode tönten, landets bästa popskribent..(FNYS) i så fall är det ju verkligen KRIS! Vet att man inte ska låta sig provoceras men ibland blir man ju för trött... Stupstock, tjära och fjädrar fyller plötsligt mina ytterst ovänligt orienterade tankar så det är väl bäst att försöka lugna sig lite.

Trevlig helg på er allihopa förresten!
Go to Top of Page

RigorMortis
Member

110 Posts

Posted - 2003/06/13 :  21:57:09  Show Profile Send RigorMortis a Private Message
Anledningen till att Bjurman är den han är att folk bryr sig så inihelvete om vad han säger.

Denna tråd utgör vattentät bevisning om detta...

Det optimala ljudet? En fet, mullrande v-twin...

Edited by - RigorMortis on 2003/06/13 22:04:43
Go to Top of Page

Peta
Member

68 Posts

Posted - 2003/06/13 :  22:15:37  Show Profile Send Peta a Private Message
Smileysarna (le-gubbarna) har olika namn som Cool (Avslappnad) och Clown (Pajas). Sätt markören på gubben! Därav engelska, matså.

Edited by - Peta on 2003/06/13 22:23:34
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2003/06/14 :  00:51:29  Show Profile Send matså a Private Message
Ok, det var inte mening att jävlas om du trodde det Peta.

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

srv
Member

377 Posts

Posted - 2003/06/14 :  09:14:42  Show Profile Send srv a Private Message
Artikeln helt i nivå med allt annat innehåll i denna blaska.
Mvh, SRV

Texas Flood........
Go to Top of Page

HEGE
Member

753 Posts

Posted - 2003/06/14 :  17:56:16  Show Profile Send HEGE a Private Message
Hur kan en artist som Håkan Hellström vara så älskad av så många? Killen kan av ju för det första inte ens sjunga (tycker det oljud han lyckas ge ifrån sig kan liknas med lätena ifrån ett skadesjutet djur). Tycker inte heller hans texter är av någon högre klass... Vad ser bjurman alla svenska fans i denna sprätt egentligen?

Led Zeppelin står sig!


"But you have to give your whole life to a cello. When I realized that, I went back to the guitar and just turned the volume up a bit louder."
Ritchie Blackmore
Go to Top of Page

Magnuz
Member

1572 Posts

Posted - 2003/06/14 :  18:07:03  Show Profile Send Magnuz a Private Message
Jag gillar Håkan Hellström. Det han gör känns väldigt äkta och ärligt menat, då gör det inte så mycket om han missar någon ton här och där. Jag skulle nog till och med säga att han är den första vettiga svenska artisten på ganska länge. För den skull har jag inte något emot Led Zep, bortsett från att jag faktiskt stör mig en smula på Plants sångstil...
Go to Top of Page

HEGE
Member

753 Posts

Posted - 2003/06/14 :  18:15:54  Show Profile Send HEGE a Private Message
Det är en sak om sångaren inte riktgit faller in i mallen för hur denne bör ta ton, men om helheten är musikalisk och om han stöttas upp av duktiga arister runt om så tycker jag det hela kan vara charmigt... Det låter liksom inte som allt annat... Jag tycker dock inte Håkan har det där extra som tex. Neil Young eller Nick Cave bara för att nämna några med lite speciell stämma... Men detta är ju förstås bara min åsikt... Smaken är som baken...

"But you have to give your whole life to a cello. When I realized that, I went back to the guitar and just turned the volume up a bit louder."
Ritchie Blackmore
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.64 sekunder. Snitz Forums 2000