HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 NAD 116 och NAD C160 - Någon som har jämfört?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

n/a
deleted

552 Posts

Posted - 2003/06/06 :  17:44:05  Show Profile Send n/a a Private Message
Har provat diverse försteg den senaste tiden och trivs bäst med NADs neutrala karaktär. Hittade ett NAD 116 i bra skick på annons men så fick jag också erbjudande om ett C160 till hyfsat pris. Är det någon märkbar skillnad i ljudkvalitet mellan dessa två modeller? Någon som har jämfört? Jag måste tyvärr bestämma mig snabbt så...

Ser man enbart på komponentval och specifikationer så verkar C160 vara enormt mycket bättre än 116. Klart jämförbart med försteg för det dubbla priset men så bra kan det väl ändå inte vara.


Man borde inte sova.

Edited by - n/a on 2003/06/06 17:45:09

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2003/06/07 :  10:53:33  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Där är väl balanserade utgångar på NAD 116?
Go to Top of Page

n/a
deleted

552 Posts

Posted - 2003/06/07 :  17:20:57  Show Profile Send n/a a Private Message
Ja, det stämmer. Det finns inga balanserade utgångar på C160 men i övrigt verkar det som C160 är klart bättre än sin föregångare när det gäller ljudet. Jag har kollat runt lite på utländska forum och de som har jämfört själva säger att C160 låter betydligt bättre. Lite högre komponentkvalitet och ren klass-A drift gör den värd att betala lite mer för. Jag får den för cirka 3000:- så det är nog inte så mycket att fundera på...

Man borde inte sova.
Go to Top of Page

PeterL
Semesterfirare

371 Posts

Posted - 2003/06/09 :  10:26:54  Show Profile Send PeterL a Private Message
Har jämfört NAD C160 och 116, sida vid sida, och 116 lät bättre än C160. Basen blir väldigt grötig med C160. 116 låter ljusare och mer distinkt. Av de försteg jag testat i min anläggning så är nog C160 den största besvikelsen. Köpte själv ett MF A3CR och är nöjd med det, men tycker nog att 116 är det mest prisvärda försteg jag testat.

/Peter


PeterL
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2003/06/09 :  14:25:45  Show Profile Send MaxMartin a Private Message
Håller mmed Peter L.

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000