HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Frankfurt High End 2003
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

hsivp
Gissa vad min förkortning betyder!

623 Posts

Posted - 2003/06/03 :  14:54:48  Show Profile  Visit hsivp's Homepage Send hsivp a Private Message
Nu finns det lite bilder under Bildreportage =)
http://www.hififorum.nu/topic.asp?TOPIC_ID=14467

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2003/06/03 :  15:20:06  Show Profile Send n0p a Private Message
Fick ni lyssna på uppsättningar av Quad eller Linn? Om så var fallet, hur lät det?

Exit Planet Dust
Go to Top of Page

hsivp
Gissa vad min förkortning betyder!

623 Posts

Posted - 2003/06/03 :  15:30:02  Show Profile  Visit hsivp's Homepage Send hsivp a Private Message
Jag vet att n00b på forumet lyssnade på linn... fråga honom.=)
Go to Top of Page

n00b
"Besan"

1532 Posts

Posted - 2003/06/03 :  15:52:03  Show Profile Send n00b a Private Message
Jag hade faktiskt stora förhoppningar om linn....

När jag kom in så fick jag iaf en bra plats rakt i mitten. Ljudet var en besvikelse om man kollar prislappen på deras fetaste prylar måste jag säga. Men allt som allt gjorde dom inte bort sig. Jag tykte det var lite vasst för min smak vilket jag tyckte var konstigt då dom faktiskt hade ett större och bättre rum än många andra. Vad prylarna heter har jag inte koll på men det var den där dyra/stora golvaren och en väldans massa slutsteg.

Därimot krell dom lät väldigt illa och dom hade också ett bättre rum än många andra krell skall nog inte dema på sina egna högtaöare enligt iaf minst en person.

Quad hörde jag lite snabbt men dom hade inte något som stack ut om man säger så helt ok men inte något extra

//jonas

Mer effekt åt folket!!!
Go to Top of Page

DasKapital
Member

614 Posts

Posted - 2003/06/03 :  16:01:04  Show Profile Send DasKapital a Private Message
Hur lät Mårten design-rummet?

Ino Audio for life
Go to Top of Page

n00b
"Besan"

1532 Posts

Posted - 2003/06/03 :  16:06:51  Show Profile Send n00b a Private Message
Det lät helt ok faktiskt men det imponerade inte tyvär.

Rummen var under all kritik måste jag säga så kanske berodde det på det eller inte ens kanske. "Donald Norths" högtalare lät jävligt bra måste jag säga. Då fast rummet var dåligt.

Mässans överlägset bästa rum enligt mig var helt klart "ascendo" som var en stor högtalare med banddiskant (skall slänga upp bilder sen)

Något som verkligen imponerade var finska amphion den lät mycket bra och spöade både donald north och coltrain faktiskt. Den går på ca30k i sverige =))

Därimot så sa hsvip som lyssnat mycket på den på ljudmakarn att den är gjord för att inte vara så kännlig mot rummen och det kan ju verkligen spela stor roll när rummen var så dåliga som vissa var.

//jonas

Mer effekt åt folket!!!
Go to Top of Page

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2003/06/03 :  18:18:43  Show Profile Send n0p a Private Message
Vilka Quad högtalare var de som det spelades på? Golvare, stativ eller elektrostat?

Exit Planet Dust
Go to Top of Page

n00b
"Besan"

1532 Posts

Posted - 2003/06/04 :  08:33:59  Show Profile Send n00b a Private Message
jag kommer inte ihåg vilka det var.... Men det var golvare platta sådär halvhöga =))

//jonas

Mer effekt åt folket!!!
Go to Top of Page

gardd
Member

509 Posts

Posted - 2003/06/04 :  17:43:33  Show Profile Send gardd a Private Message
n00b: hörde du eller någon annan Duevel högtalarna? Lät de bra? Jag är supernyfiken!

jag kör
https://www.clonesaudio.com
Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2003/06/04 :  21:57:44  Show Profile Send Cyber a Private Message
hsivp..justa bilder från mässan..har du lust att ta med dig kameran till vår forumsträff i sthlm?
Go to Top of Page

hsivp
Gissa vad min förkortning betyder!

623 Posts

Posted - 2003/06/04 :  22:11:28  Show Profile  Visit hsivp's Homepage Send hsivp a Private Message
Det fixar knoppen säkert... för det var hans kamera ;).
/A
Go to Top of Page

n00b
"Besan"

1532 Posts

Posted - 2003/06/04 :  23:04:47  Show Profile Send n00b a Private Message
gardd....

Dom hade inte något fokus alls och kunde inte placera vart högtalarna stog vilket iofs är bra (att du inte kan peka ut högtalarna då). Men jag tycker nog att det var lite luddigt och inte alls något för mig. Men kanske kan man ha någon form av absorbenter som fixar det vad vet jag =))

Skulle inte lägga mina stålar på dom iaf.

//jonas

Mer effekt åt folket!!!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.61 sekunder. Snitz Forums 2000