HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 enarmad!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor

1218 Posts

Posted - 2003/06/02 :  12:07:06  Show Profile Send Per a Private Message
sådärja, säsongens första vurpa! resultat = skrubbsår och rejält stukad vänsterarm. nu kan jag inte spela vinyl (morr!) och är tvingad in i digitalträsket. inser at en praktisk fördel med cd är att man kan handa såväl apparatur som media med en hand.

Beethoven wrote music though he was deaf. He was so deaf he wrote loud music.

Wintermute
Member

281 Posts

Posted - 2003/06/02 :  12:11:59  Show Profile Send Wintermute a Private Message
Trodde att du menade tonarm...
Vilken tur att du har en back-up

Krya på dig.

What can be said at all can be said clearly;
and whereof one cannot speak,
thereof one must be silent.
Go to Top of Page

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2003/06/02 :  12:39:03  Show Profile Send lindvall a Private Message
Skaffa en helautomat och ta på dig en bomullshandske så du slipper fingeravtryck på vinylen!

Skämt å sido, hoppas det läker snabbt!
Go to Top of Page

Mr.Älg
Member

489 Posts

Posted - 2003/06/02 :  13:10:39  Show Profile  Visit Mr.Älg's Homepage Send Mr.Älg a Private Message
Lär dig att lira vinyler med en hand. Det går, men man måste vara lite fiffig också.
Go to Top of Page

Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor

1218 Posts

Posted - 2003/06/02 :  13:33:01  Show Profile Send Per a Private Message
nja vet i fanken om jag vill det. vinylen skall väl hanteras med båda labbarna för att slippa fläckar och skador. min flickvän föreslog att jag bara kunde ta tag om skivans kant med fingrarna. hemska tanke! fläckar tyckte hon inte var så farligt. tack gode gud att vi inte är sambos. jag är väl kurant om några dar eller nån vecka så jag får väl stå ut med ettorna och nollorna så länge.

Beethoven wrote music though he was deaf. He was so deaf he wrote loud music.
Go to Top of Page

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2003/06/02 :  14:10:52  Show Profile Send lindvall a Private Message
Du kan ju tänka som så, att det är som att äta gammelpotatis i ett halvår, och när man sen äntligen får äta nypotatis blir det en så mycket större upplevelse!
Go to Top of Page

Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor

1218 Posts

Posted - 2003/06/02 :  14:51:17  Show Profile Send Per a Private Message
lindvall! måhända är du lite allmänt grå och tråkig... men du är i sanningen en stor förmedlare av metaforer. nu känns det bättre. tack!

Beethoven wrote music though he was deaf. He was so deaf he wrote loud music.
Go to Top of Page

Daniel
Member

634 Posts

Posted - 2003/06/02 :  16:15:01  Show Profile Send Daniel a Private Message
Jag som trodde att landsvägcyklar och grammofoner var lika kompatibla som mjölk och Oboy. Nu visar det sig att det snarare är som nitro och glycerin. Ajaj, jag sitter nog kvar på trainern i sommar, då minskar risken för fall.

Per, du är givetvis välkommen hem när saknaden efter väljud blir för stor. Cykeln är monterad på trainern och clearaudiomotorn går varm.
Go to Top of Page

kentkreitler
Member

654 Posts

Posted - 2003/06/02 :  20:46:21  Show Profile Send kentkreitler a Private Message
Ohh min store! Ni sitter väl inte på traninern om sommarn? Det är ju som att hellre lyssna på hifi än att gå på konserter...

Är ni ambitiösa med eder cykling? Va till för något år sedan lycklig ägare av en Sageborn med komplett Record, italienskt hantverk är aldrig fel...

Almost cut my hair
Go to Top of Page

Daniel
Member

634 Posts

Posted - 2003/06/03 :  10:16:13  Show Profile Send Daniel a Private Message
Jo det är klart vi är seriösa, det där med trainern var ett skämt med anledning av våldsamma krashar. själv kör jag en Pinarello Vuelta (EL OS rör) med Record. Om hifi branschen haft samma byggkvalitet så hade det varit kul. En tonarm byggd av Campagnolo t ex.
Go to Top of Page

Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor

1218 Posts

Posted - 2003/06/03 :  10:41:45  Show Profile Send Per a Private Message
kentkreitler! kul ytterligare en hifientusiast med cykelpassion. undrar varför det är så pass vanligt? nån som har ett förslag?

Beethoven wrote music though he was deaf. He was so deaf he wrote loud music.
Go to Top of Page

Daniel
Member

634 Posts

Posted - 2003/06/03 :  13:14:22  Show Profile Send Daniel a Private Message
Sökandet efter perfektion kanske...
Go to Top of Page

kentkreitler
Member

654 Posts

Posted - 2003/06/03 :  13:50:00  Show Profile Send kentkreitler a Private Message
Åh det var tur att ni skämtade om trainern, det är tunga grejjer det.

Kombinerandet av de båda intressena är inte alls konstigt. Allt handlar ju om känsla. Mig veterligen finns det ingen sport lika beroende av känsla som cykel. Hela tiden balansera på gränsen av vad som är fysiskt möjligt för individen. Och vad kan slå känslan av att var i form och få uppleva känslan av att "flyga" fram?

Dessutom har ju den upplevda skillnaden mellan olika cyklar en viss likhet med den samma gällande HiFi.

Jag överlät min Italienska till en annan. Det blev en cykel från fjärran östern i stället, många kilo lättare var den...

Almost cut my hair
Go to Top of Page

Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor

1218 Posts

Posted - 2003/06/03 :  18:42:51  Show Profile Send Per a Private Message
det nya undret från en fjärran orient, vad är det för något? och hur tung är en sageborn? med recordcomponenter borde den ändå ligga under 9 pannor, eller är jag ute och cyklar?

Beethoven wrote music though he was deaf. He was so deaf he wrote loud music.
Go to Top of Page

kentkreitler
Member

654 Posts

Posted - 2003/06/03 :  21:26:25  Show Profile Send kentkreitler a Private Message
Sagebornen var byggd i det klassiska och mycket ädla materialet stål även gaffel. Den var väldigt komfortabel och hade väldigt fin spänst och vägde nog en bit över de nio. Undret från fjärran klämde sig ner mot de åtta, detta med växlar från en fabrikant som även gör fiskerullar. Men med en ram på något gram över kilot kommer den långt...

Sageborn hade en lätt ram men priset blev i jämförelse med Giant rent löjligt, och bättre cykel än den senare har jag inte haft...

Almost cut my hair
Go to Top of Page

Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor

1218 Posts

Posted - 2003/06/05 :  12:39:29  Show Profile Send Per a Private Message
fast är det inte lite trist att byta in sitt italienska fullblod? giant har ju så erbarmeligt fula dekaler! :)
kamrat daniels valspråk är: steel i real, aluminium is for beer cans! min egen bottecchia är för visso ingen lättviktare på knappa 9 kg stål men jag tänkte jobba av endel vikt på mig själv innan jag börjar jaga gram på allvar. f.ö. det är väl alu ram på din giant? kolfiber är ju rätt dyrt. magnesium har jag klämt på. det var mjukt och skönt att åka på. shimano gör golfklubbor oxå!

Beethoven wrote music though he was deaf. He was so deaf he wrote loud music.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.64 sekunder. Snitz Forums 2000