Author |
Topic |
|
Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor
1218 Posts |
Posted - 2003/06/02 : 12:07:06
|
sådärja, säsongens första vurpa! resultat = skrubbsår och rejält stukad vänsterarm. nu kan jag inte spela vinyl (morr!) och är tvingad in i digitalträsket. inser at en praktisk fördel med cd är att man kan handa såväl apparatur som media med en hand. |
Beethoven wrote music though he was deaf. He was so deaf he wrote loud music. |
|
Wintermute
Member
281 Posts |
Posted - 2003/06/02 : 12:11:59
|
Trodde att du menade tonarm... Vilken tur att du har en back-up
Krya på dig. |
What can be said at all can be said clearly; and whereof one cannot speak, thereof one must be silent. |
|
|
lindvall
lite allmänt grå och tråkig....
1683 Posts |
Posted - 2003/06/02 : 12:39:03
|
Skaffa en helautomat och ta på dig en bomullshandske så du slipper fingeravtryck på vinylen!
Skämt å sido, hoppas det läker snabbt! |
|
|
Mr.Älg
Member
489 Posts |
Posted - 2003/06/02 : 13:10:39
|
Lär dig att lira vinyler med en hand. Det går, men man måste vara lite fiffig också. |
|
|
Per
1218 Posts |
Posted - 2003/06/02 : 13:33:01
|
nja vet i fanken om jag vill det. vinylen skall väl hanteras med båda labbarna för att slippa fläckar och skador. min flickvän föreslog att jag bara kunde ta tag om skivans kant med fingrarna. hemska tanke! fläckar tyckte hon inte var så farligt. tack gode gud att vi inte är sambos. jag är väl kurant om några dar eller nån vecka så jag får väl stå ut med ettorna och nollorna så länge. |
|
|
lindvall
lite allmänt grå och tråkig....
1683 Posts |
Posted - 2003/06/02 : 14:10:52
|
Du kan ju tänka som så, att det är som att äta gammelpotatis i ett halvår, och när man sen äntligen får äta nypotatis blir det en så mycket större upplevelse! |
|
|
Per
1218 Posts |
Posted - 2003/06/02 : 14:51:17
|
lindvall! måhända är du lite allmänt grå och tråkig... men du är i sanningen en stor förmedlare av metaforer. nu känns det bättre. tack! |
|
|
Daniel
Member
634 Posts |
Posted - 2003/06/02 : 16:15:01
|
Jag som trodde att landsvägcyklar och grammofoner var lika kompatibla som mjölk och Oboy. Nu visar det sig att det snarare är som nitro och glycerin. Ajaj, jag sitter nog kvar på trainern i sommar, då minskar risken för fall.
Per, du är givetvis välkommen hem när saknaden efter väljud blir för stor. Cykeln är monterad på trainern och clearaudiomotorn går varm. |
|
|
kentkreitler
Member
654 Posts |
Posted - 2003/06/02 : 20:46:21
|
Ohh min store! Ni sitter väl inte på traninern om sommarn? Det är ju som att hellre lyssna på hifi än att gå på konserter...
Är ni ambitiösa med eder cykling? Va till för något år sedan lycklig ägare av en Sageborn med komplett Record, italienskt hantverk är aldrig fel... |
Almost cut my hair |
|
|
Daniel
Member
634 Posts |
Posted - 2003/06/03 : 10:16:13
|
Jo det är klart vi är seriösa, det där med trainern var ett skämt med anledning av våldsamma krashar. själv kör jag en Pinarello Vuelta (EL OS rör) med Record. Om hifi branschen haft samma byggkvalitet så hade det varit kul. En tonarm byggd av Campagnolo t ex. |
|
|
Per
1218 Posts |
Posted - 2003/06/03 : 10:41:45
|
kentkreitler! kul ytterligare en hifientusiast med cykelpassion. undrar varför det är så pass vanligt? nån som har ett förslag? |
|
|
Daniel
Member
634 Posts |
Posted - 2003/06/03 : 13:14:22
|
Sökandet efter perfektion kanske... |
|
|
kentkreitler
Member
654 Posts |
Posted - 2003/06/03 : 13:50:00
|
Åh det var tur att ni skämtade om trainern, det är tunga grejjer det.
Kombinerandet av de båda intressena är inte alls konstigt. Allt handlar ju om känsla. Mig veterligen finns det ingen sport lika beroende av känsla som cykel. Hela tiden balansera på gränsen av vad som är fysiskt möjligt för individen. Och vad kan slå känslan av att var i form och få uppleva känslan av att "flyga" fram?
Dessutom har ju den upplevda skillnaden mellan olika cyklar en viss likhet med den samma gällande HiFi.
Jag överlät min Italienska till en annan. Det blev en cykel från fjärran östern i stället, många kilo lättare var den... |
Almost cut my hair |
|
|
Per
1218 Posts |
Posted - 2003/06/03 : 18:42:51
|
det nya undret från en fjärran orient, vad är det för något? och hur tung är en sageborn? med recordcomponenter borde den ändå ligga under 9 pannor, eller är jag ute och cyklar? |
|
|
kentkreitler
Member
654 Posts |
Posted - 2003/06/03 : 21:26:25
|
Sagebornen var byggd i det klassiska och mycket ädla materialet stål även gaffel. Den var väldigt komfortabel och hade väldigt fin spänst och vägde nog en bit över de nio. Undret från fjärran klämde sig ner mot de åtta, detta med växlar från en fabrikant som även gör fiskerullar. Men med en ram på något gram över kilot kommer den långt...
Sageborn hade en lätt ram men priset blev i jämförelse med Giant rent löjligt, och bättre cykel än den senare har jag inte haft... |
Almost cut my hair |
|
|
Per
1218 Posts |
Posted - 2003/06/05 : 12:39:29
|
fast är det inte lite trist att byta in sitt italienska fullblod? giant har ju så erbarmeligt fula dekaler! :) kamrat daniels valspråk är: steel i real, aluminium is for beer cans! min egen bottecchia är för visso ingen lättviktare på knappa 9 kg stål men jag tänkte jobba av endel vikt på mig själv innan jag börjar jaga gram på allvar. f.ö. det är väl alu ram på din giant? kolfiber är ju rätt dyrt. magnesium har jag klämt på. det var mjukt och skönt att åka på. shimano gör golfklubbor oxå! |
|
|
|
Topic |
|