HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Led Zeppelin, Good times – bad times
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2003/06/02 :  10:28:56  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
Bänka er framför tv:n i kväll, då SVT2 kör ett program med Led Zeppelin.
20.00 börjar den och repris kommer 4/6 och 8/6.

Sen i morgon är det dags för The song remains the same SVT2 22.30 till 0.40
Var redo och ha videon i topptrim!!

Edited by - pick-me-up on 2003/06/02 10:32:54

hkan
Member

130 Posts

Posted - 2003/06/02 :  13:53:52  Show Profile Send hkan a Private Message
Skulle ni mot förmodan missa båda dessa högtidsstunder så förtvivla icke - rusa istället åstad så fort ni kan till närmaste DVD-nasare och inhandla Led Zeppelins dubbeldisc. Den är helt enkelt underbart formidabelt enastående bäst bara!
Sluta deppa börja LedZeppa!
Go to Top of Page

millenniumking
Member

985 Posts

Posted - 2003/06/03 :  17:05:13  Show Profile Send millenniumking a Private Message
Satt och kollade Zeppelin på TV.
Viist är det väl så att bilderna där ingår på den nya DVD:n?

Har själv The Song Remains The Same på DVD.
Mycket njutbar, mycket flummig!

Go to Top of Page

Texianen
Member

286 Posts

Posted - 2003/06/03 :  22:32:54  Show Profile Send Texianen a Private Message
Jo, tyckte att jag läste att bilderna var i från dvd:n, har någon köpt det monstret än? verkar ju vara en apfet samling, den och beatles boxen fyfan ska man sitta framför tv:n i tid och evighet?

ha de Folks
Go to Top of Page

Texianen
Member

286 Posts

Posted - 2003/06/03 :  22:34:55  Show Profile Send Texianen a Private Message
oj missade hkan`s post kanske du kan sammanfatta den?

Go to Top of Page

hkan
Member

130 Posts

Posted - 2003/06/04 :  08:31:50  Show Profile Send hkan a Private Message
Dubbeldiscen är ett måste med helt underbara konsertupptagningar från 70 fram till den gigantiska Knebworth 79. Man bjuds på ett stycke musikhistoria från de första konserterna via ett akustiskt inslag med bl.a "Stairway to heaven" och vidare enligt mig DVD:ns höjdpunkt, upptagningen från Earls Court. Det enda jag kan komma på som drar ner denna utgåva lite är att man kan skönja drogernas inverkan på en magerlagd Jimmy Page i slutkonserten. Men det var ju något som snarare var en regel än undantag på den tiden. Nej, Bilderna från programmet är inte(med några få undantag) från DVD:n. Jag håller denna upplaga för det bästa i musikväg jag har hört på DVD. Det bekräftar med önsvärd tydlighet deras storhet och deras individuella skicklighet. Jag har ännu inte hunnit ta in allt av DVD:n men är fullkomligt omtumlad av det jag sett och hört. Så jag säger bara: köp denna och njut i fulla drag.
Go to Top of Page

hkan
Member

130 Posts

Posted - 2003/06/05 :  08:14:54  Show Profile Send hkan a Private Message
Eeh, en liten korrigering. Höjdpunkten tycker jag är Madison Square
Garden tätt följt av det akustiska avsnittet med bl.a "Stairway to heaven" Men det är en sjukt hög nivå på det hela. Jämfört med "The song remains the same" så kan man undra om det är samma band som spelar, nu går det förvisso inte att jämföra en VHS-inspelning från TV med DVD men iallafall.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000