Author |
Topic |
|
walle85
Member
64 Posts |
Posted - 2003/06/01 : 16:19:21
|
jag satte upp en liknande tråd på minhembio.com o då fick jag ett tips på bk elec dt300, se http://www.bkelec.com/Diy/DT300.htm
nu funderar jag på om jag ska köpa denna eller möjligtvis mds ph-200 info om denna finns på www.mds.se
mds'en har ju mer kraft specad men samtidigt så e mds inte världens mest tillförlitliga firma, e det nån som har nåt av dessa som kan komma med synpunkter,
ps: jag har kollat på zachrys steg o dom e för dyra allafall dsw-400 så rekomdera inte dem
|
|
bernu
Member
424 Posts |
|
walle85
Member
64 Posts |
Posted - 2003/06/02 : 16:45:07
|
bk elec, steget måste man fixa från england och då med frakt kostar den ca 2300:- vilket e nån hundring mer än mds, men jag tror nog att den e betydligt bättre trots att mds'en är specad till 400w o den på 300w mycket pga att den har massa bassboost funktioner o så. |
|
|
rowa
Member
569 Posts |
Posted - 2003/06/02 : 16:49:22
|
Jag skulle köpa elec steget
Mds är för mig ett fjortismärke som gärna överdriver deras speacar nå sannslöst och tror att alla deras element är bäst i världen. |
MVH/ Niklas ICQ: 21211745
|
|
|
walle85
Member
64 Posts |
Posted - 2003/06/02 : 17:35:03
|
jo det e ungefär den uppfatningen jag har om mds oxå,men även om man försöker att inte kolla på watten så blir man sugen när det står 400w, man börjar helt enkelt drömma bort sig i drömmar om extrema bastryck men bkelecen lär ju vara bättre , ska ara orka beställa från england |
|
|
jokkon
Starting Member
37 Posts |
Posted - 2003/06/05 : 02:42:37
|
Hellu, ny här.. Jag har MDS xx-150.. vad det nu kan heta, och det fungerar högst passligt! Det som känns plastigt är inte steget, utan anslutningskablar till elementen. Men om man orkar ta bor bakkåpan, byta ut så kasnke det känns lite stabilare. ;) De är av modellen som är till dom där bandspelarna på 80-talet..
Men annars måste jag säga att jag tycker den presterar tillräckligt. Och jag kör 2 MDS dyn 10", den g:la hederliga varianten innan de fick för sig att pressa upp fatboy på allt. Detta köres i 4ohm, och jag har ett superbt komplement till mina seas stativare!
Jag prövade att köra steget på en rca, REC-OUT från början, då jag inte hade kablage att köra den i mono. Och då hade jag mkt mer kräm, antagligen högre utspänning.. vad vet jag men jag sätter inte mkt värde på min Kenwood receiver.. ;) Det som var jobbigt då var ju att man fick höja/sänka på steget hela tiden.. vilket tar bort lite av det softa med fjärr. |
DnB for dance, Zappa for life! |
|
|
walle85
Member
64 Posts |
Posted - 2003/06/05 : 17:54:02
|
ok tack jokkon, men jag ska nog köpa bkelecen ändå, mest för att man kan höja basen 20-45hz med 3 lr 6db för att kompensera liten låda, detta passar mig perfect för jag ska nämligen ha den till en bas som jag kör i en sluten låda, då kan man pressa ner den lite extra :) |
|
|
|
Topic |
|