HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 ett test...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Wilderwein
Member

534 Posts

Posted - 2002/06/18 :  00:01:48  Show Profile Send Wilderwein a Private Message
hade ett test idag med mina chairo delphinus högtalare och en kompis infinity alpha 20 högtalare.. kring utrustnigen var en sony cd spelare cdp-740 och min gammla onky stärkare från 80-talet.. mina högtalare lät visserligen bättre men de extra 5500 kr är svår motiverade om man inte gillar det varam ljudet som chario har.. (vilket jag gör).. men är det så att mina högtalare skulle vinna mer på att ha bra elektronik "i ryggen"??
Mvh: Wilderwein

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2002/06/18 :  00:06:15  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
quote:

hade ett test idag med mina chairo delphinus högtalare och en kompis infinity alpha 20 högtalare.. kring utrustnigen var en sony cd spelare cdp-740 och min gammla onky stärkare från 80-talet.. mina högtalare lät visserligen bättre men de extra 5500 kr är svår motiverade om man inte gillar det varam ljudet som chario har.. (vilket jag gör).. men är det så att mina högtalare skulle vinna mer på att ha bra elektronik "i ryggen"??
Mvh: Wilderwein



Hejsan!

Ja bättre elektronik är svårt... Dock kan ju matchningen med en annan förstärkare få dina högtalare till att spela mkt bättre än i denna "set up".
Om du menar "bra elektronik" som bättre matchad har du mer säkert rätt. Menar du bara dyrare, är det inte säkert!

Vad var det som du upplevde, om något, som var bättre med Infinity?

Vilka skivor lyssnade ni på?

Vilka kablar användes?





Vänligen
// Pär Engelholm
// engelholm@affv.nu
Go to Top of Page

Wilderwein
Member

534 Posts

Posted - 2002/06/18 :  00:13:32  Show Profile Send Wilderwein a Private Message
nja menade väl dyrare egentligen...! Men dyrt är inte alltid bra..
Kablaran var supra 3.4s (chario) och supra 2.0 (infinity). Signalkabeln var Biltemas rosa... Skivor som spelades:
1: Enigma (deras andra skiva).
2: Indiarie
3: Barry White (the icon is love)
4: Rammstein (mutter)
5: Leonard Cohen (ten new songs)
6: Bo Kaspers orkester (hitils)
7: Maxwell
Nja bättre är den ju absolut inte, men i vissa partier kändes Chairo lite dov mot infinity.

Mvh:
Wilderwein
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2002/06/18 :  00:17:53  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
quote:

nja menade väl dyrare egentligen...! Men dyrt är inte alltid bra..
Kablaran var supra 3.4s (chario) och supra 2.0 (infinity). Signalkabeln var Biltemas rosa... Skivor som spelades:

Nja bättre är den ju absolut inte, men i vissa partier kändes Chairo lite dov mot infinity.

Mvh:
Wilderwein



Hejsan!

Supra ply 2.0 är bra. Dock tycker jag, och jag är nog inte ensam, att den rundar av toppen lite. Detta skulle ju få dina varma högtlare än mer varma.

Biltemas rosa har blilivt rekommenderad av nån. Nån annan som testade den menade på att den blommade till ljudet, det blev fluffigt och allt lät från en klump mitt mellan högtalarna.

Det är mkt möjligt att vissa runtikringparametrar ställde till det lite så att dina Chario inte kom fullt ut till sin rätt...




Vänligen
// Pär Engelholm
// engelholm@affv.nu
Go to Top of Page

Wilderwein
Member

534 Posts

Posted - 2002/06/18 :  00:24:09  Show Profile Send Wilderwein a Private Message
skulle det alltså vara bättre med taralabs kabel??
och en annan signalkabel? Men CD-spelaren är också varm i karaktären och den där onkyo förstärkaren är ju inte ny direkt..
Funderar på att köpa B&O Beosound 3000 och köpa stridbeck slutsteg till det.. vad tror du om den kombinationen?
Mvh:
Wilderwein
Go to Top of Page

matson
formerly known as...

1617 Posts

Posted - 2002/06/18 :  00:50:00  Show Profile Send matson a Private Message
Vilka Stridbeckslutsteg är det frågan om? Harmonys(Mattias Stridbeck) eller Stridbeck "den äldres"? Varför B&O? Inget annat som duger utseendemässigt?

Mvh/ Mats - frågvis.....

matson = the artist formerly known as JagÄrJoeLaber
Go to Top of Page

Wilderwein
Member

534 Posts

Posted - 2002/06/18 :  01:21:55  Show Profile Send Wilderwein a Private Message
hallå!
det är den äldres slutsteg jag menar..
Hmm nej B&O har enormt snygg design.. och så får man en snygg fjärr också. plus att man får CD-spelare radiodel och försteg i ett... smidigt och snyggt.. dåligt låter det faktiskt inte heller..
Mvh:
Wilderwein
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000