HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Cayin på Golden Age??
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2002/06/17 :  19:23:22  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Epkpeng eller någon annan insatt, varför finner jag inte Cayin på Golden Age hemsida längre?







"Man blir aldrig fattig på att ta hem en vinst

jan
Hög Fidelitet

701 Posts

Posted - 2002/06/17 :  19:47:31  Show Profile  Visit jan's Homepage Send jan a Private Message
Så vidt jeg er orienteret fra den danske (nordiske) Cayin/Spark importør - Interceptor - så er Golden Age ikke længere distributør i Sverige. Hvem der har overtaget ved jeg ikke, men jeg skal forsøge at finde ud af det.

Mvh.

Jan Nielsen
Editor HIGHfidelit
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2002/06/17 :  19:52:41  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Hejsan!

Det sämmer, Jan, GAM är längre inte distibutör. Detta går, som jag fattat det, via nettodirekt (.com eller .se har jag för mig).

Jan: kollade du på nån av mina rekommendationer av element med hög känslighet i din tråd om PHL?




Vänligen
// Pär Engelholm
// engelholm@affv.nu
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2002/06/17 :  19:55:27  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Okej, tack för snabba svara!

Då får jag söka vidare efter lämplig 5 kanalare...







"Man blir aldrig fattig på att ta hem en vinst
Go to Top of Page

n/a
deleted

776 Posts

Posted - 2002/06/17 :  20:49:48  Show Profile Send n/a a Private Message
Netto Direkt på www.nettodirekt.com har Cayin och Spark i sverige numera...
Go to Top of Page

jan
Hög Fidelitet

701 Posts

Posted - 2002/06/17 :  22:59:21  Show Profile  Visit jan's Homepage Send jan a Private Message
quote:

Jan: kollade du på nån av mina rekommendationer av element med hög känslighet i din tråd om PHL?

Vänligen
// Pär Engelholm
// engelholm@affv.nu



Stakkede linesource er så absolut en mulighed og den vil jeg nok også anvende til de laveste frekvenser - under 200 Hz. Ved højere frekvenser går det nemt galt da afstanden mellem enhederne giver udfasningsproblemer. Har bygget linesource før - de giver en fantastisk dynamik og høj følsomhed i bassen (6 stk. 6,5" per side).

Lowther er ikke lige mig - jeg synes de lyder farvet, betonet. Har til gengæld hørt Fostex fulltone som jeg finder helt OK. Umiddelbart er jeg nok mest interesseret i PHL og må så bestille dem hjem, hvis jeg ønsker at prøve dem.

Mvh.

Jan Nielsen
Editor HIGHfidelit
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2002/06/17 :  23:59:19  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
quote:

Lowther er ikke lige mig - jeg synes de lyder farvet, betonet. Har til gengæld hørt Fostex fulltone som jeg finder helt OK. Umiddelbart er jeg nok mest interesseret i PHL og må så bestille dem hjem, hvis jeg ønsker at prøve dem.
/ Jan Nielsen



Hej igen.

Jag har inte rekommenderat Lowther. Har lyssnat och tyckte inte om.

Sinus då? Ett svenskt företag som tillverkar element med relativt hög känslighet. Sinus e jag själv rätt nyfiken på hur dom står sig klangligt mot andra element.

Inline source skall man väll bygga lätt böjda, ungefär som en cirkelsektor sett från sidan, för att få alla element "time aligned". Dock inte lätt att bygga rent konstruktionsmässigt! Lite väl fokuserad sweet spoot misstänker jag...

Återkom gärna med info om PHL elementen!




Vänligen
// Pär Engelholm
// engelholm@affv.nu
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000