Ursäkta svenskan. Ja, det verkar att alla oss hifi freaks letar efter det ultimat anlägning. Just nu har jag i mina öron en skit bra hifi anlägning. Men kan en anlägning vara för bra. Jag menar, att säkert halften eller kanske mer av mina skivor lida av halv bra till dåligt inspelningar, och ja låter självklart dåligt. Värst är det är ofta de skivor jag älskar mest. tex har köpt en massa Led Zepplin skivor men det gör nästan ont att lyssna till dom. Ljudet är platt och låter som men lyssna till dom bakom en vägg. 10 år sen kunde jag lyssna till samma skivor på en skitiga liten boombox och verkligen diggar, men inte längre.
Det verka som hifi för mig är en bizzar koprimiss. Vill man har bra ljud, ska man vara bered att inte diggar till vissa favoriter längra, o andra sidan låter vissa skivor bättre än någonsin! Vad tycker ni? Min system Arcam cd82T Tag mclaren PA10,60P Dynaudio 52 Synergistic research och Eichman kablar
ja aldrig blir det helt bra :) Visst finns det skivor som inte går att lyssna på längre. ...men när jag skaffade en bättre anläggning hittades en mängd nya musikgenrer som låter helt fantastiskt som jag inte tyckte var bra tidigare.
Det här föstår jag inte riktigt, effekten av en bättre anläggning för mig är att gamla tråkiga skivor helt plötsligt fått liv och blivit lyssnansvärda.