Author |
Topic |
|
knutte
Member
347 Posts |
Posted - 2003/05/30 : 20:27:13
|
Tjena!
Nu tror jag att jag har fått bilder och allt runtom att funka.
Tänkte bara visa mina Stativ som jag byggde i skolan.
Dom är gjorda i 1.5mm svartplåt som är Tig-svetsade i alla hörn och kanter.
Vad jag har gjort är alltså en helt ihålig låda (nej, stativ!) som kan sandfyllas genom att skruva loss den 5mm tjocka aluminium plåten högst upp.
Hål för Spikes är gjorda så att jag svetsade i små rör som det sedan var tänkt att jag skulle gänga inuti, men det förbannade röret härda i svetsen så man får sätta en mutter på ovan och undersidan och senad "Spiken" rakt igenom, löpande genom hålet.
Dom väger ca 4-6Kg/st utan sand!!!
För Övrigt: Blir gärna av med dom i byte mot nå´t kul (element, eller nå gammal stärkare) eftersom jag inte har någon användning av dom, jag tvivlar på att VH-1:or blir bättre på stativ...:) Byggde bara dom för betygets skull, och för att testa om det gick, vilket ni själva får avgöra!
Här kommer då länken som jag hoppas ska funka!!!
http://bildarkiv.hififorum.nu/Knutte/Stativ/
om ni är intresserade så kan ni kolla in under bakluckan på bilen min, absolut inget jag vill komma och skryta med!!!, men när jag ändå la upp bilder så...
http://bildarkiv.hififorum.nu/Knutte/bilen/
Trevligt att bygga i bil tycker jag, synd bara att jag inte hade stabil ekonomi vid tilfället (nej men som att jag har det nu då... :) så att man kunde skaffat riktiga grejer, men men man tar vad man har!
MVH//Knutte |
Har någon sett en bordshare? |
|
knutte
Member
347 Posts |
Posted - 2003/05/30 : 20:31:12
|
hehe, jag testade just min egna länk, ehh bilderna blev nog lite "tröga"...ehhh lite då... |
|
|
divander
Member
1905 Posts |
Posted - 2003/05/30 : 22:16:05
|
Stativet ser ju riktigt trevligt ut. Lite färg på dom så blir dom prima. Men jag tror inte att dom passar under mina ProAc-kloner. |
Oops! I did it again |
|
|
knutte
Member
347 Posts |
Posted - 2003/05/31 : 09:31:57
|
Nej du angående dina kloner så tror jag också dom görs sig bäst utan mina påhitt! |
|
|
wallraff
Member
1077 Posts |
Posted - 2003/05/31 : 11:14:35
|
Fråga kolon: Använder du hela skuffen som låda till basen, eller spelar basen in i någon låda?
Utjusigt! (både bilen och stativen :) ) |
"I'm easy to forget, I'm just the leadsinger!"
Almost Famous |
|
|
knutte
Member
347 Posts |
Posted - 2003/05/31 : 21:42:55
|
Hej! Nej jag har byggt en sluten låda till basen som jag har konstruerat så att den tar upp både max höjd och max bredd och sedan bara är ca 10cm djup, men i verkligheten så syns det ganska tydligt att det är en låda eftersom tyget på lådan inte är det samma som tyget i bilen...
så precis som du sa så spelar basen in i en låda!
MVH//Knutte
|
|
|
walle85
Member
64 Posts |
Posted - 2003/06/01 : 16:25:47
|
knutte hur mycket skulle du vilja ha för stativen, dom skulle se bra ut under mina mirage 290is, dvs om man målar dem eller nåt. |
Edited by - walle85 on 2003/06/01 16:28:08 |
|
|
knutte
Member
347 Posts |
Posted - 2003/06/01 : 17:29:49
|
jag vet inte... jag har ju inte kosta på dom så många hundralappar, så därför är det svårt för mig att sätta pris på dom, men om man skulle köpa liknande i affär så kostar det nog... men jag vill ju inte gå och "tjäna" pengar på det hela, så jag byter hellre till mig nå´t, så kan båda göra en bra deal. Om du har läst den första "stereo" tidningen så beskrev dom där hur man kunde bygga en billig hembio, vilket jag blev sugen på. Så om du har ett par gammla (jag menar typ "luxman" från 30-talet) förstärkare står och skräpar så byter jag gärna mot stativen, men kom ihåg att dom inte riktigt är klara, spikes fattas.
jag byter gärna till mig nå´t gammalt baselement eller ett par mellanregister eller vad f_n som hellst, eftersom jag saknar allt utom fronthögtalare!
MVH//Knutte |
|
|
walle85
Member
64 Posts |
Posted - 2003/06/01 : 18:39:15
|
jag har faktiskt en luxman men från typ 80-tal men jag använder den till min sub just nu, det e en L-435, om du e intresserad av den så kan du få mot stativen när jag väl införskaffat ett substeg, tror den ger runt 100w |
|
|
knutte
Member
347 Posts |
Posted - 2003/06/02 : 12:27:29
|
kolla mailen, kanske inte så bra att föra sånna här diskutioner här, folk kan ju misstycka! |
|
|
|
Topic |
|