HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Bra Rock/blues musik?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mono
Member

53 Posts

Posted - 2003/05/27 :  22:43:11  Show Profile Send mono a Private Message
Har fått cd torka och kan inte hitta något bra tycker jag.
Lyssnar på eric clapton, johnny Lang, Stevie Ray vaughn mm mm gillar allt igentligen.

Men är i stort behov av bra musik och ni kan säkert ge mig några heta tips, även var man bra skivaffärer finns

Ät gul snö, det kan vara öl

Neon Park
Member

1013 Posts

Posted - 2003/05/28 :  09:11:07  Show Profile Send Neon Park a Private Message
Då kanske du skulle gilla Robben Ford han har gjort en massa skivoreller varför inte Terry Evans.
Mvh
Go to Top of Page

jojje_guitar
Member

701 Posts

Posted - 2003/05/28 :  09:32:10  Show Profile Send jojje_guitar a Private Message
Blues -> Scott Henderson: "Tore down house" och "Well to the bone" rekommenderas varmt!Vanligen och vänligen
/Georg

"How about some thinking, before you blow the chessboard clean?" - Roine Stolt, Wallstreet Voodoo
Go to Top of Page

srv
Member

377 Posts

Posted - 2003/05/28 :  19:32:33  Show Profile Send srv a Private Message
Drar till med följane "Rockblues" artister; Pat Travers, Rory Gallagher, Ten Years After, ZZ Tops tidiga plattor, ingen av favoriterna men Gary Moores platta SCARS, i synnerhet låt; My Baby, (She's so go to me), är grymt tung! Sen kan jag även våga mig på en rekommendation av Steve Morse; MAJOR IMPACTS, plattan är Rock/Blues/Jazz, suverän gitarrist, kanske lite FÖR studiobetonad....... Sist men inte minst Johnny Winter, sen finns det ju andra att nämna, Colin James, Jeff Healey, Chris Hiatt tycker även danskarna DAD har några alster värda att nämna.
Mvh, SRV

Texas Flood........
Go to Top of Page

ésm
Member

256 Posts

Posted - 2003/05/29 :  22:41:04  Show Profile Send ésm a Private Message
Gillar du Stevie Ray så kan det kanske vara lite roligt att lyssna på vad Double Trouble håller på med nu. Jag har nyss lagt vantarna på Double Trouble - Been A Long Time. Har inte lyssnat in mig på den riktigt än, men det låter bra, inte som med Stevie, men bra.
Go to Top of Page

MartinN
Member

1333 Posts

Posted - 2003/06/02 :  11:10:45  Show Profile Send MartinN a Private Message

Sydstatsrock är trevligt ibland - en blandning av blues och rock. Lynyrd Skynyrd är mina favoriter, och då deras fyra första plattor, före flygplanskraschen som splittrade bandet.
Allman Brothers Band är ett annat band i genren som just har släppt en ny skiva, Wisbone
Ash är en annan grupp värd att lyssna på.

ZZ Top rankar högst på favoritlistan för bluesrock och favoriter är skivorna Degüello,
El loco och Tres Hombres.

Gillar man Clapton är det inte långt till Chris Rea. Stony Road är en megados rökig blues.
BB King och Muddy Waters är värda att kolla upp i det äldre gardet. Peter Green och
TIDIG Fleetwood Mac med Green är superba, likaså Cream.

Martin
Go to Top of Page

MartinN
Member

1333 Posts

Posted - 2003/06/02 :  11:15:55  Show Profile Send MartinN a Private Message

Sydstatsrock är trevligt ibland - en blandning av blues och rock. Lynyrd Skynyrd är mina favoriter, och då deras fyra första plattor, före flygplanskraschen som splittrade bandet.
Allman Brothers Band är ett annat band i genren som just har släppt en ny skiva, Wisbone
Ash är en annan grupp värd att lyssna på.

ZZ Top rankar högst på favoritlistan för bluesrock och favoriter är skivorna Degüello,
El loco och Tres Hombres.

Gillar man Clapton är det inte långt till Chris Rea. Stony Road är en megados rökig blues.
BB King och Muddy Waters är värda att kolla upp i det äldre gardet. Peter Green och
TIDIG Fleetwood Mac med Green är superba, likaså Cream.

Martin
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000