HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 D/A Omvandlare.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Meyer
SW-hantering

209 Posts

Posted - 2003/05/26 :  18:53:13  Show Profile  Visit Meyer's Homepage Send Meyer a Private Message
Hejsan audio-folk.

Jag såg att det fanns en annan tråd om detta ämne. Fast i en annan inrikting. Nå iaf, ska komma till min fråga.

Jag är på jakt efter en D/A omvandlare i prisklassen 1500 till 4000:-
Den ska helst vara strippad från krimskrams så mkt som möjligt.

Det jag ska använda den till är mellan dator (digitalutgång) och förförstärkare.

Ni kanske har förslag på lämpliga D/A omvandlare jag kan kika på?
Och ni kanske även har tips på affärer i Malmötrakten som kan tänkas ha sådana här prylar för hemlån?

För övrigt måste jag tacka för all intressant läsning på detta forum :)
Har intrycket att folk här är mycket kompetenta och ja, jag har lärt mig en hel del om mitt nyfunna intresse.

Tack på förhand!

lyssna först, bedöm sedan.

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/05/26 :  19:05:10  Show Profile Send Ayn a Private Message
Harmony Design DA9!

...fast om jag ska vara ärlig har jag inte hört på den själv än, men andra som köpt här på forumet verkar helnöjda. Själv väntar jag på att få hem mitt demo-ex. Om du är nyfiken kan du ställa dig i kö (tror inte det är fasligt lång kö, så det är inget hopplöst projekt) hos Harmony Design, de skickar hem ett demo-ex till dig och allt du betalar själv är frakt på nån hundring eller vad det blir. Exemplariskt sätt att låta kunderna utvärdera produkterna, tycker jag...

Nypris för DA9 är 4000:- och ditt önskemål om att den ska vara strippad från allt onödigt kunde nog inte bli mer bönhört. Titta själv!



Harmony Designs webadress är http://www.harmonydesign.se

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Meyer
SW-hantering

209 Posts

Posted - 2003/05/26 :  19:11:24  Show Profile  Visit Meyer's Homepage Send Meyer a Private Message
Ahh, perfekt!
Jag tackar och bockar. Ska ta och ställa mig i kö genast!

Om någon har fler förslag tar jag gärna emot dom :)

/Meyer

lyssna först, bedöm sedan.
Go to Top of Page

A8
Member

360 Posts

Posted - 2003/05/26 :  19:30:58  Show Profile Send A8 a Private Message
Det finns nog en del begagnat som är mycket prisvärt, ex sentec diana. Annars kan ju detta http://www.msbtech.com/ vara ett alternativ.
Go to Top of Page

Meyer
SW-hantering

209 Posts

Posted - 2003/05/27 :  10:27:11  Show Profile  Visit Meyer's Homepage Send Meyer a Private Message
Tackar även för detta svar :)

lyssna först, bedöm sedan.
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2003/05/27 :  10:38:16  Show Profile Send Merkurius a Private Message
quote:
...fast om jag ska vara ärlig har jag inte hört på den själv än, men andra som köpt här på forumet verkar helnöjda.


Jag är en av dom som är helnöjda

Min version är förvisso med fifo för 6000:-
Go to Top of Page

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2003/05/27 :  12:58:49  Show Profile Send poppen a Private Message
Köp min QED kostade 3000 inkl kabel förut du får den för 500
Ring mig
Per Persson
08-97 34 21
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2003/05/27 :  14:53:42  Show Profile Send CC a Private Message
Hej Meyer!
Kolla om du kan finna en beg Cambrigde DAC3! Rekomenderas starkt då jag suttit på en själv i mången år och den har fått vara upp till bevis ofta!!! Spelar rock´n roll med självkänsla!
Sett den för runt 1500:-.

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

Meyer
SW-hantering

209 Posts

Posted - 2003/05/27 :  20:12:31  Show Profile  Visit Meyer's Homepage Send Meyer a Private Message
Tack för alla svar :)

Poppen: Jag hör av mig till dig i dagarna! Är alldeles för trött i huvudet idag för att prata affärer! Okej pris för övrigt och jag är intresserad :)

lyssna först, bedöm sedan.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.59 sekunder. Snitz Forums 2000