HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Brummande Signalkälloväljare!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

obi
Member

87 Posts

Posted - 2003/05/26 :  00:40:05  Show Profile Send obi a Private Message
Jag sitter och är extremt konfundersam då min förstärkare (Unison Unico) beter sig synneligen konstigt.

När jag byter signalkälla och lägger handen på "signalkälloväljarratten" så brummar det som om det vore något jordfel eller ngt. Detta inverkar naturligtvis inte när jag lyssnar på musik då de bara är just när jag håller handen på ratten som förstärkaren brummar, men det är ett jäkligt störande moment.

När jag lägger ena handen på förstäkaren och sedan lägger andra handen på ratten då blirt det inget brumm.

Vet någon vad detta mysterium kan bero på?

Edited by - obi on 2003/05/26 18:34:10

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2003/05/26 :  18:44:26  Show Profile Send Adagio a Private Message
Gremlins, ev demonisk närvaro.

Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"
Go to Top of Page

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2003/05/26 :  18:59:11  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message
Kanalväljaren är inte jordad till chassit/signaljorden, så det går in "signal" från dig när du tar i ratten, men så fort du tar i chassit så har du samma jordplan som kanalväljarens ratt borde(?) ha.

(kanske... jag spekulerar lite, men prova med om du kan jorda ratten till chassit på något vis)

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125
Go to Top of Page

obi
Member

87 Posts

Posted - 2003/05/26 :  19:34:42  Show Profile Send obi a Private Message
LeoArietis: Det låter vettigt. Har du någon information hur man kan jorda den ?(jag är rätt opraktisk)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000