HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 karlsons box
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

holmgrenstefan
Member

390 Posts

Posted - 2003/05/25 :  12:40:11  Show Profile Send holmgrenstefan a Private Message
Igår träffade jag en dam här i gbg som sa att hon hadde en komplett byggsats till ett par av dessa högtalare helt i orgina utförande. någon som vet någon fakta om dem?

[size=1]driver R.A.L

Erik Johansson
70-tals OA!!!!!

873 Posts

Posted - 2003/05/25 :  12:43:00  Show Profile Send Erik Johansson a Private Message
Hej!

Jag har rätt bra koll på Carlssonburkar. Bor också i Göteborg förresten. De enda modeller som sålts i byggsats är OA5 typ1 och OA5 typ2 och det är 2 ganska lågpresterande modeller ljudmässigt och även de mest sålda högtalarna i Sverige genom tiderna.

Maila gärna om detta så kan vi diskutera det mer i detalj.

Om hon vill sälja byggsatsen och du inte ska ha den så vore jag intresserad.

/Erik

Edited by - Erik Johansson on 2003/05/25 12:46:52
Go to Top of Page

holmgrenstefan
Member

390 Posts

Posted - 2003/05/25 :  12:45:55  Show Profile Send holmgrenstefan a Private Message
trevligt vad kan ett par sådanna gå på?och är dom orginall mm:)jag är inte intreserad av dem som högtalare för jag kör mina egna projekt..men i övrig intreserad nu står dom tydligan o samlar dam,,

mvh stefan

[size=1]driver R.A.L
Go to Top of Page

Erik Johansson
70-tals OA!!!!!

873 Posts

Posted - 2003/05/25 :  12:47:40  Show Profile Send Erik Johansson a Private Message
Som sagt, kasta gärna iväg ett mail!

/Erik
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000