| Author |
Topic  |
|
Majjen03
Ej medlem längre

772 Posts |
Posted - 2003/05/26 : 12:53:11
|
Hej Matså!
Kul att du gillar högkulturella program som melodifestivalen m.m Enligt ditt "nickname" dvs filosofiskt bevandrad så borde du väl inte göra detta! Filosfer brukar också vara eftertänksamma och ödmjuka "filurer". Tänk att du vågar bryta även detta mönster! Om du har chansen så "slår" du till mot allt, i detta fall mot johansson helt i onödan. Tala är silver tiga är guld hete det en gång i tiden! Mvh Kenth |
 |
|
|
Johansson
var e mitt Pass?

606 Posts |
Posted - 2003/05/26 : 17:20:21
|
Johansson: Jag trodde att jag had hittat en själsfrände, så skickar du en massa sånna här: . Efter att under ett antal år på nittiotalet haft en störd relation till TV har jag bannlyst TV från vardagsrum, kök, matsal och sovrum. Där TVn går in går vettet ut! (åtminstone mitt vett)
Trots mina      så ser jag nästan aldrig på tv, undviker den så mycket som möjligt och skulle aldrig komma på tanken att betala pengar för en. Än mindre att ställa upp en mellan högtalarna. Men det borde jag egentligen inte säga, för nu får jag väl ännu mera skäll...
//Johansson |
Bättre tiga och tas för idiot än tala och undanröja alla tvivel... |
 |
|
|
Timbre
Member

4608 Posts |
Posted - 2003/05/26 : 17:25:16
|
Du är inte ensam Johansson... Äger visserligen en dumburk men antikänslorna växer för varje dag. |
 |
|
|
matså
Semesterfirare

2705 Posts |
Posted - 2003/05/26 : 19:48:58
|
| Johansson du får ha som du vill naturligtvis. Men hemma hos mig är tv/hembio och hifi som är gudar. |
Min fotosida på flickr
|
 |
|
|
Wintermute
Member

281 Posts |
Posted - 2003/05/27 : 07:25:55
|
Det känns som att många av oss på formuet har det gemensamt att vi inte är likgiltiga inför TVn |
What can be said at all can be said clearly; and whereof one cannot speak, thereof one must be silent. |
 |
|
|
divander
Member

1905 Posts |
Posted - 2003/05/27 : 10:39:21
|
"Kul att du gillar högkulturella program som melodifestivalen m.m"
Ja det har verkligen skapats en stark kultur kring Melodifestivalen.
"Filosfer brukar också vara eftertänksamma och ödmjuka "filurer". Tänk att du vågar bryta även detta mönster!"
Enligt mig är inte ödmjukhet att tiga och vara försiktig och att itne uttrycka kritik. Min uppfattning är även att filosofer ofta är ganska pigga på att uttrycka sig (och det är ju en del av deras roll och uppgift). Ofta är de även relativt rabiata. Vilka filosofer syftar du på? |
Oops! I did it again |
 |
|
|
matså
Semesterfirare

2705 Posts |
Posted - 2003/05/27 : 15:11:35
|
Oj ursäkta er mästare. Men jag har faktiskt mina högtalare en liten bit framför tvn. Såledos har jag tvn en bit bakom tvn. Jag ber så mycket om ursäkt |
Min fotosida på flickr
|
 |
|
|
Johansson
var e mitt Pass?

606 Posts |
Posted - 2003/06/05 : 22:55:21
|
Såledos har jag tvn en bit bakom tvn.
Jisses, det där verkar avancerat. Har möjligtvis Allas våran näktergal Matså fattat tycke för tv-formatet till den milda grad att han tittar i stereo, dvs två teveapparater med en högtalare mitt emellan?
//Johansson |
Bättre tiga och tas för idiot än tala och undanröja alla tvivel... |
 |
|
|
s.m.f
Member

1003 Posts |
Posted - 2003/06/06 : 13:24:39
|
| Tv:n rök illa kvick den försämrar ljudbilden kapitalt. En filmduk möjligtvis. Hade plasma ett tag och den var ingen höjdare heller, men där gick det att trixa lite med höjden för att hitta läget som stör minst. Men nu är det helt tv löst och bästa ljudet. |
Pro-ject RPM 5.1/Oppo bdp 105/Yamaha CX-A 5000/ Primare A30.7/XTZ 2x12.18Ice/Avanti A100DC s.m.f forever
|
 |
|
|
mapem
Member

611 Posts |
Posted - 2003/06/06 : 13:33:31
|
| Det kan vara kul att titta på teve men det är ingenting mot att lyssna på musik. Tevens fysiska närvaro närvaro stör inte minst mentalt musiklyssnandet. Ibland vill konstigt nog olika delar av familjen göra olika saker - alltså ingen teve i samma rum som musiken. Det där att kombinera hembio med hifi förstår jag mej inte på - det är väl helt olika saker. Rätta mej om jag har fel. |
 |
|
|
matså
Semesterfirare

2705 Posts |
Posted - 2003/06/06 : 14:06:29
|
| Jag menade tvn en liten bit bakom högtalarna. Blir lite svårt när man vill se en musikdvd då vill jag både se bild och ha bra musikljud. |
Min fotosida på flickr
|
 |
|
|
jatttelite
Member

520 Posts |
Posted - 2003/06/06 : 17:27:53
|
| Jag säger inget angående tvn:s vara eller inte dock hoppas jag att alla som har TV av er betalar TV-licensen så att SVT kan producera kvalitetsprogram, ni som betalar kräv bättre program tv3-4-5-6-7 osv kan pyssla med villken smörja de vill. MEN SVT skall producera EGNA kvalitetsprogram!!!! |
 |
|
|
matså
Semesterfirare

2705 Posts |
|
|
jatttelite
Member

520 Posts |
Posted - 2003/06/06 : 18:14:57
|
"Det är ju lätt att säga att ni inte ser Svt, men om det sänds något bra som ni gillar ser ni det inte då? SVT har ju sänt Kubricks filmer tittade ni inte då? Nu sänder de Fellini och jag vet att det finns många som gillar han. Ni tittade inte då heller?"
Läste inte hela tråden, sökte bara på dina inlägg och det visar sig ju att du verkar vettig (villket jag antog)!
(förutom din fasination för 5.1 ljud :-) ) |
 |
|
|
matså
Semesterfirare

2705 Posts |
Posted - 2003/06/06 : 18:25:38
|
| Vaa hur vågar du jattelite. 5.1 är ju urhäftigt (när förstärkaen funkar)Men läs hela. |
Min fotosida på flickr
|
Edited by - matså on 2003/06/06 18:26:07 |
 |
|
|
Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts |
Posted - 2003/06/06 : 23:04:18
|
| Jag håller med Matså..angående 5.1-ljudet..då jag gillar film lika mycket som musik..för mig är det viktigt att kunna kombinera..men det är ju klart att 2-kanalsljudet..blir lidande då Tv'n står mellan högtalarna.....frågan är hur..mycket.??.det beror ju oxå på hur högtalarna är konstruerade..dvs hur ljudbilden lägger sig..själv har jag bipolär högtalare..om det påverkar mer eller mindre än med konventionella högtalare typ 3-vägs..vet jag ej.. |
 |
|
|
Bravo
Member

5320 Posts |
Posted - 2003/06/16 : 08:31:42
|
Kul tweek och lätt att prova så fort den bättre hälften gått till sängs, i annat fall kanske hon ringer efter farbröder i vita rockar.  |
Bravo  |
 |
|
Topic  |
|