HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 31/5 diy träff i gbg
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/05/31 :  22:06:30  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Dimtiri:
Ett stort, varmt och uppriktigt TACK för din insats! Jag blir så glad av människor som gör sånthär fint arbete som gynnar en massa andra (hifi-) människor.

Jag tror dom flesta håller med mig!

Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2003/05/31 :  23:35:42  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Dimitri,

vilken trevlig tillställning du var värd för! Mycket att lyssna på, trevliga människor, kul byggen,...
Himla kul tillställning!

Tack för din insats!

Vibbe, tack för de fina orden om mitt lådbygge.

Vänligen, P

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Edited by - Pac on 2003/06/01 01:10:26
Go to Top of Page

Dimitri
Member

1050 Posts

Posted - 2003/05/31 :  23:50:23  Show Profile Send Dimitri a Private Message
Äsch det var så lite.(blyg, blyg)
Allvarligt, jag är mycket glad att vi fick tillfälle att ses in person sas. Ni (vi) är ett trevligt gäng som vet att ge beröm, komma med konstruktiva synpunkter och uppmuntran. Sånt värmer. Inget kabeltjafs, en "enkel" CDspelare duger gott att utvärdera högtalare. HFLS-1 är en mycket angenämt bekantskap, både ljud- och utseendemässigt. Vinylsvaravare x2 är imponerande. båda lät öppet och musikaliskt. De 6 högtalarskapelser lät alla bra, kanske på sitt sätt men bra, med musikaliteten i högsättet. Sentec och Gainklonerna var mycket trevliga och välljudande. Det var första gången jag fick höra Carlsson skapelser, nu i form av en enklare variant av märket Sonab, kärleksfullt renoverade av Erik J. De lät bra, avspända, naturliga och icke tröttande att lyssna på. Edison triod var fina, tack PAC.
Tack alla för att ni bidrog till ett trevligt diy möte trots alla larmade dörrar.
Ska lägga ut lite bilder i avdelningen "bildreportage, hoppas ander bidrar med sina.
Dimitri
Go to Top of Page

Erik Johansson
70-tals OA!!!!!

873 Posts

Posted - 2003/06/01 :  00:09:10  Show Profile Send Erik Johansson a Private Message
Tack Dimitri för en trevlig tillställning! Mycket trevligt att få träffa personer som man normalt bara diskuterar med på forumet.

/Erik
Go to Top of Page

tengil
Member

331 Posts

Posted - 2003/06/01 :  00:17:08  Show Profile Send tengil a Private Message
Jag vill också vara med och tacka så hemskt mycket för en riktigt trevlig tillställning!

Jag är dock himskans ledsen över att jag inte hann göra klart mitt tangbands system.. Med risk för anklagelser så klämmer jag ändå ur mig att, -Kanske hade något av de mindre lediga rummen annars blivit ett litet "bio" rum!

Å andra sidan, så har jag nu all lust i världen för en ny träff! Hittar jag lämplig lokal vid lämpliogt tillfälle så hör jag självklart av mig! Detta var kanske inte någon gigantisk tillställning, men väldigt vänlig mysig och lättsmält!

Jag har, efter dagen som gått, fått inspiration av det jag sett samt fyllts av lust att bygga och konstruera!

Hfls-1 lät kanoon!! Jätteimpad Pac och Epkpeng! Kul att arbetet gett resultat!!

Hälsningar till er alla, och ett stort tack till zed51!! Vi syns snart igen!!
Go to Top of Page

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2003/06/01 :  00:32:00  Show Profile Send arcam a Private Message
Tack för en trevlig diy-träff. Ett stort tack till zed51 som hade
ordnat fina lokaler. Dessutom är det alltid kul att träffa
folk som man bara har pratat med över nätet. Intressant också
att lyssna på HFLS-1 högtalaren som lät kanon
Go to Top of Page

Nagref
Member

113 Posts

Posted - 2003/06/01 :  13:03:10  Show Profile Send Nagref a Private Message
Det var mycket trevligt!

Kan ju så här lite i efterhand konstarera att skåningarna 'vann'! Vi hade ju en helt komplett diy-anläggning!

Lokalerna var trevliga men hade kanske vissa brister i akustiken för maximalt välljud som en del av oss konstaterade. Men det överskuggade inte arrangemanget som sådant. Man träffas ju också för att träffa likasinnade och ha trevligt och det kan (nästan?) ingen akustik i världen ödelägga!

Stort tack till zed51!

Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi
VD för Acoustic Landscape
R&D-ansvarig för Acoustic Illusion
Go to Top of Page

Dimitri
Member

1050 Posts

Posted - 2003/06/01 :  14:05:02  Show Profile Send Dimitri a Private Message
Som jag redan sade: Äsch det var så lite.(blyg, blyg)
Tack själv till för att bidra till guldkanten, "enkla" men ytterst välljudande byggen, skivspelare och högtalare, alltså en form av sofistikerad enkelhet!
Go to Top of Page

Dimitri
Member

1050 Posts

Posted - 2003/06/01 :  17:16:02  Show Profile Send Dimitri a Private Message
Bildreportage utlagd. Jag har tyvärr tagit allt för få bilder, bidra gärna med era bilder. Tack.
Dimitri
Go to Top of Page

Petter
Member

129 Posts

Posted - 2003/06/01 :  17:25:17  Show Profile  Visit Petter's Homepage Send Petter a Private Message
Tackar för trevligt arrangemang jag också, och ser framemot nästa träff...

/Petter Lind

"Friskt lödat, hälften brunnet."
Go to Top of Page

peranders
Member

2456 Posts

Posted - 2003/06/02 :  08:59:14  Show Profile  Visit peranders's Homepage
quote:
Bildreportage utlagd. Jag har tyvärr tagit allt för få bilder, bidra gärna med era bilder. Tack.
Dimitri

Hej och tack från mig också. Tyvärr fick jag bara ledigt från familjen till klockan halv fem (skulle vara tillbaka på Orust senast 18.00, vilket jag inte var...) men det var kul att tjôta de andra. Specielt kul var att testa mitt monster RIAA-steg på Peter Sörensens(Dimitris "patient") hempulade skivspelare med luftlagrad tangentialarm. Marmorering som hans fru hade gjort var imponerande! Jag har faktiskt aldrig kört MC-nål med detta steg som vi gjort nu men det lät helt OK med tanke på brus. Steget är ju byggt med vanliga BC550/BC560.

När det gäller lokalerna så var det inte så tokiga med tanke på att det är lektionssalar. Det hade akustikplattor i taket och ekot för ganska modest. Irriterande var dock låsen i dörrarna men det är väl så det är nu för tiden.

Det var första gången för mig och inte sista hoppas jag.

Jag tog också lite bilder med digitalkameran varav de flesta hyfsade.

/Per-Anders eller P-A

Edited by - peranders on 2003/06/02 09:29:08
Go to Top of Page

H
Member

432 Posts

Posted - 2003/06/04 :  15:56:55  Show Profile  Visit H's Homepage Send H a Private Message
Efter ett par tentor och en hel del stress med några projekt så har jag återvänt till den riktiga världen. Jag har också några bra och en några halv bra och faktiskt ett parr hel kassa bilder som jag tänkte publicera när jag kommer ihåg att ta med dem.

Jag glömde att fråga Peter Sörensen om hur hans skivspelare var konstruerad. Hade den en luftmotor eller var det en vanlig motor i den? I vart fall var den väldigt tuff och spelade fint. Jag fick en väldig lust att skaffa mig en vinylspelare.

Tack för ett verkligt bra arrangemang!

//Henrik

"Simplicity, I guess is a way of saying it. I am all for simplicity. If it's very complicated, i can't understand it."
Seymour Cray, 1975
Go to Top of Page

Simba
Member

308 Posts

Posted - 2003/06/04 :  17:36:14  Show Profile Send Simba a Private Message
Ja, skal vi få se noen bilder snart da?!? ;)

Fikk jo aldri muligheten til å henge med :(
Go to Top of Page

peranders
Member

2456 Posts

Posted - 2003/06/04 :  17:42:44  Show Profile  Visit peranders's Homepage
Peters TT var byggt på ett Thorenschassi. Egen tallrik på den lilla drivtallriken. Chassit var inbyggt i ett betong/MDF låda där hans fru hade marmorerat med imponerade skicklighet. Lite pinsamt, men jag trodde faktiskt att det var plastimitation... Armen var gjord av ett kromat vattenledningsrör, akvariepump samt ett precisionsbrotschat rör fyllt med bivax.

/Per-Anders eller P-A
Go to Top of Page

peranders
Member

2456 Posts

Posted - 2003/06/04 :  17:46:12  Show Profile  Visit peranders's Homepage
quote:
Jag fick en väldig lust att skaffa mig en vinylspelare

H, varför inte. Du kan ju börja med att kolla på en begagnad. En splitt ny Dual kostar inte så hiskiligt heller.

/Per-Anders eller P-A

Edited by - peranders on 2003/06/05 08:58:03
Go to Top of Page

H
Member

432 Posts

Posted - 2003/06/04 :  22:37:27  Show Profile  Visit H's Homepage Send H a Private Message
Simba: Jag ska fixa bilderna snart. Just nu består min datornätsuppkoppling av en CDRW-skiva som jag transporterar på spårvagnen till och från jobbet.

peranders: Jag ska nog börja titta lite på begagnade vinylspelare.

//Henrik

"Simplicity, I guess is a way of saying it. I am all for simplicity. If it's very complicated, i can't understand it."
Seymour Cray, 1975
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000