HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 istället för kiselfett?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

rikkitikkitavi
Member

653 Posts

Posted - 2003/05/27 :  12:04:49  Show Profile Send rikkitikkitavi a Private Message
vad är svettpasta? det vita kletet som kallas kiselpasta? eller värmeledande pasta som kletar alldeles förbannat, omöjligt att lösa upp och torka av och som torkar?

termiskt ledande kiselgummi finns på elfa i ark och färdigklippta.

/rickard

I m only in it for the DIY
Go to Top of Page

Xover
Member

122 Posts

Posted - 2003/05/27 :  13:16:14  Show Profile Send Xover a Private Message
Se där pastan kommer till användning till och från men Polyamp säger att deras produkter Thermapath är det som många föredrar bl.a. Ericsson med flera.
Det är mycket svårt att hitta isolerande mellanlägg av arktyp ELFA har ingenting för oss DIY:are bara färdigstansade brickor i ett fåtal utföranden.
Gå in på POlyamphemsida och läs där finns relevant information om olika isolerande mellanlägg, jag kommer att gå över till Thermpath som ju är en Kaptonfilm belagd med en speciell "pasta".

Jag håller med om att pastan är på väg ut men inte inom audio industrin där är det pasta därmed basta.
Go to Top of Page

peranders
Member

2456 Posts

Posted - 2003/05/27 :  13:23:43  Show Profile  Visit peranders's Homepage
quote:
vad är svettpasta? det vita kletet som kallas kiselpasta? eller värmeledande pasta som kletar alldeles förbannat, omöjligt att lösa upp och torka av och som torkar?


Japp, silikonfett utblandat med något vitt pulver (aluminiumoxid?). Kletigt, exakt! Lacknafta funkar som lösningsmedel.

/Per-Anders eller P-A
Go to Top of Page

Xover
Member

122 Posts

Posted - 2003/05/27 :  18:05:21  Show Profile Send Xover a Private Message
peranders, hur gick det ramlade tioöringen ner, om inte Polyamp har svaret på hur man monterar en halvledare på ett kylelement ja då vet då i alla fall inte jag vem som kan.
Go to Top of Page

UrSv
Member

2786 Posts

Posted - 2003/05/27 :  18:12:08  Show Profile Send UrSv a Private Message
Xover: Peranders har ju helt rätt så jag vet inte vad för tioöring som skall trilla ned. Om det inte är silikonskivor för halvledare du behöver vad är det då? Jag har hittat alla isoleringsmellanlägg jag behövt dom sista 25 åren på Elfa och hos de flesta andra leverantörer så jag förstår inte vad det är du inte hittar. Farnell har ark och en hel del andra med. Vad är det för fel på Elfas ark vilket de ju faktiskt har trots att du hävdar motsatsen? Pröva 75-646-69. Jag tycker det verkar ganska enkelt att hitta när man bara behöver titta i katalogen eller på Internet.
Go to Top of Page

Xover
Member

122 Posts

Posted - 2003/05/27 :  18:22:32  Show Profile Send Xover a Private Message
Du kan väl kanske kolla in Polyamps hemsida det kan väl inte vara helt fel att ta till sig lite ny teknik.
Nä elfa har inte så stor ark jag behöver dessutom fungerar Thermapath mycket bättre än silicongummimellanlägg som dessutom är oförskämt dyra.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000