HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Patetiskt på scen ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2003/05/14 :  21:03:26  Show Profile Send svejk a Private Message
Det mest patetiska på scen jag sett var Magnus Ugglas gittarist 77.
Innan han slog sönder gittaren drog han ur sladden och knäppte av stärkaren.


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk

Obizzz
Member

76 Posts

Posted - 2003/05/14 :  21:15:50  Show Profile Send Obizzz a Private Message
lol
Go to Top of Page

Jensevik
Member

513 Posts

Posted - 2003/05/14 :  21:17:43  Show Profile  Visit Jensevik's Homepage Send Jensevik a Private Message
Vilken mes!!!!

"It takes a joyful sound
To make the world go round"
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2003/05/15 :  18:53:07  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Brorsan drog med mig en gång för att att se på Mr Big (förband) vilket var läckert. Billy Sheehan hade väl 5-6 bassolon under de 45 min de spelade.
När huvudbandet började (kommer inte ihåg vilka de var)så visade det sig att Billy var snabbare på bas! än deras gitarrist på gitarr. Trött. Vi tröttnade och gick.

Det värsta var dock när vi såg Mr Big på Circus och en tjej kliver fram längs läktaren för att synas amximalt av bandet iklädd en minimal vit kjol, vita stövlar, vit jacka och långt taskigt blonderat hår. Det var 15 minusgrader ute om jag kom ihåg rätt. Jag stod precis brevid mixerbordet och teknikerna skrattade så att tårarna rann.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/05/15 :  23:31:01  Show Profile Send divander a Private Message
Jag var på Gröna Lund en dag sommaren 1990 (tror jag). På scen den dagen var gruppen Troll. De hade en hit den sommaren med en låt som hette "Jimmy Dean" (eller något liknande). Det var den enda hit de hade. Och det var nästan den enda låt som de spelade. Först som första låt, sen som sista låt, Sen som extranummer. Sen tog det ungefär tjugo minuter för sångaren att förklara för alla hur de skulle bilda kö så att alla skulle kunna komma fram och få hälsa på dom och få autografer.

Oops! I did it again
Go to Top of Page

iffe
Member

352 Posts

Posted - 2003/05/15 :  23:39:42  Show Profile Send iffe a Private Message
Babylon Zoo - ni minns han med hiten "spaceman" för ett antal år sen - spelade på Skellefteåfestivalen. Han drog av några låtar, sen spelade han sin hitlåt. Efter den gick större delen av publiken utan att vända sig om. Vackert.

Ett annat dåligt bandminne är Eek-a-mouse på Roskilde. Han var helt nerrökt och trodde han var i Sverige, spelade samma låtar flera gånger, fortsatte spela när nästan alla hade gått. Ingen hade ens ropat efter fler extranummer. Suck.
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/05/16 :  00:07:10  Show Profile Send divander a Private Message
Sommaren 1990 var även Ulf Lundell p Gröna Lund (jag tror att det var samma sommar). Han var ganska nykter under första låtarna. Sen blev han mer och mer lullig. Mitt i en låt så avbröt han bandet. Då skulle alla "sjunga med i Gläns över sjö och strand"På Grönan brukar dom spela ungefär 45 minuter sen vill dom att publiken skall spendera pengar på karusellerna. Men det var inte Lundell med på han bara fortsatte. Trots att dom redan hade varit inne och tackat honom med blommor och allt. Till slut så drog dom stänga av strömmen. Precis som dom gjorde med Hendrix (ni har väl sett reklamfilmen som gick för något år sedan).

Oops! I did it again
Go to Top of Page

Fisherking
Member

351 Posts

Posted - 2003/05/16 :  18:48:25  Show Profile Send Fisherking a Private Message
Såg Slash´n snakepit som förband till Bon Jovi på sjöhistoriska en gång på 90-talet. Sångaren var stenhög och lämnade scenen när bandet hade en låt kvar att spela. Slash fick i mokrofonrn be någon att hämta honom igen så att konserten kunde slutföras.

Bon Jovi var inte så himla mycket bättre faktiskt.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2003/05/16 :  20:15:02  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Jag tycker det är tragiskt och utan respekt för publiken när alldeles för många artister går upp på scen kraftigt påverkade.

Jag såg några grabbar på Kåren i Stockholm som inte märkte att publiken gick. Ingen av dem nådde ner till golvet.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2003/05/16 :  20:41:32  Show Profile Send n0p a Private Message
De är väl rätt vanligt bland pretentiösa rockare att byta ut gitarren innan den ska slås sönder... tror att kiss bland annat ägnat sig åt detta.

Exit Planet Dust
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/05/16 :  22:59:09  Show Profile Send divander a Private Message
Sen måste skyddglasögon och handskar på. Vad skulle annars skyddsombudet säga?

Oops! I did it again
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/05/27 :  16:02:38  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
>divander

Lundell tycker ju om att spela lääääääääääääääääääääääääääänge. När jag såg honom så spelade han 5 timmar och skapade en av de mest obehagliga upplevelser jag haft i mitt liv. Jag önskar att någon stängt strömmen för den jäveln, för det var fan ren tortyr. Sen låter ALLA hans låtar lika dant, och är fördjälvligt dåliga. Jag mår dåligt bara jag tänker på det.

Give me my medal because I bleed for it.
Go to Top of Page

Karl Banan
Member

165 Posts

Posted - 2003/05/27 :  16:23:43  Show Profile Send Karl Banan a Private Message
Nop:
En kompis har Paul Stanleys sönderslagna gitarr hemma sedan de var i Göteborg sist. De hade tom sågat av halsen halvvägs...

K.B.

...I'd like to introduce... Mr. Lee Underwood on lead guitar, please...
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/05/27 :  16:32:21  Show Profile Send divander a Private Message
Det vore ju pinsamt om man inte lyckades slå av halsen. Manligheten flyger iväg likt en domherre på flykt från grannens katt. Är man en man att räkna med så klarar man av att slå sönder en gitarr.

Oops! I did it again
Go to Top of Page

Monster
Member

268 Posts

Posted - 2003/05/28 :  15:28:45  Show Profile Send Monster a Private Message
Det mest tragiska jag sett är när jag jobbade på Gylene Tiders Återtågs turne.

Love Olzon var förband. Kan ni se framför er 20,000 personer bara glo och unda vad det är för idiot på senen. Lova skriker att om det är någon som vill höra en låt till skrik...20,000 personer är KNÄPPTYSTA??

Cheers
J
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/05/28 :  16:45:47  Show Profile Send divander a Private Message

Oops! I did it again
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2003/05/28 :  18:27:48  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

Usch, jag AVSKYR både Gyllene Tider och Ulf Lundell, speciellt Gyllene Tider.
Jag tänker på småungar i jeansjackor som driver sådanna silverstarköl och spyr...


Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

bubblebobble
Member

119 Posts

Posted - 2003/05/29 :  10:35:32  Show Profile Send bubblebobble a Private Message
Det värsta jag har sett är nog englands bidrag i schlagerfestivalen... Inte för att schlager brukar vara bra, men jag blev nästan generad när jag såg dem! Ulf Lundell har jag sett en gång på Gröna Lund och han var riktigt bra...
Go to Top of Page

Magnuz
Member

1572 Posts

Posted - 2003/05/29 :  15:28:50  Show Profile Send Magnuz a Private Message
Vet inte vem Love Olzon är, men sämre än gyllene tider kan han ju knappast vara. Jag måste hålla med NN, de är verkligen sensationellt urusla. Lundell är väl ingen höjdare heller, hyfsad författare dock i sina bättre stunder, utan att vara revolutionerande bra på något sätt.
Go to Top of Page

Herrmann
Member

73 Posts

Posted - 2003/05/29 :  16:31:23  Show Profile Send Herrmann a Private Message
Inget och jag menar INGET är värre en trubadurer som mickar upp i öltält och spelar covers för bönder.
Go to Top of Page

Mikaell
Member

1046 Posts

Posted - 2003/05/29 :  23:47:35  Show Profile Send Mikaell a Private Message
Hmm.. kul tråd!

Scandinavium 91, PANTERA förband åt JUDAS PRIEST. Phil går fram till scenkanten o spottar en i publiken rakt i ansiktet, WOW vá tufft...

ONKEK KÅNKEL på kåren i gbg i vintras (Tänkte att jag måste se det nån gång)
Sämsta jä**a skit jag har sett!!!
Go to Top of Page

iffe
Member

352 Posts

Posted - 2003/05/30 :  10:36:51  Show Profile Send iffe a Private Message
All heder åt trubadurer, problemet är att det alltid flockas ett 20-tal 40+are framför scenen och skriker "creedence, creedence".
Go to Top of Page

poppop
Member

460 Posts

Posted - 2003/05/30 :  12:36:34  Show Profile Send poppop a Private Message
Mikaell> Vad hade du väntat dig av Onkel Kånkel?

Mono är underskattat!
Go to Top of Page

Mikaell
Member

1046 Posts

Posted - 2003/05/30 :  21:49:00  Show Profile Send Mikaell a Private Message
poppop,
Bra fråga...
Go to Top of Page

kung
Member

317 Posts

Posted - 2003/05/31 :  15:15:31  Show Profile Send kung a Private Message
mikaell:
det är ju bra, att det var dåligt, för det ska det ju vara, om det är onkel kånkel
jag såg dem i sthlm, men jag tyckte att de spelade FÖR bra osv
inte alls lika bäst som skivorna :)

Go to Top of Page

Monster
Member

268 Posts

Posted - 2003/06/03 :  11:48:23  Show Profile Send Monster a Private Message
Kan ta en liten anekdot till.

Under Magnus Uggla tror det var 98 var det en kille ut Crew:et som tog ut tjejer till Magnus privata efterfest. När Magnus efter spelningen kommer dit för att dricka lite sprit och ragga visar det sig att ingen av tjejerna är över 18 år.

Bra jobbat Magnus
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.61 sekunder. Snitz Forums 2000