Motstånd som ryker är kul...! Mindre kul är när kondingar exploderar rakt upp i ansiktet på en.... Hoppas att du får ordning på det...Jag ser framemot provlyssningen...
Nu luktade det inte illa... Däremot så fanns där ett brum som inte var kul och vid lite last så sa det poff! Men jag hade ju bara 500mA säkringar till två kanaler så det var nog inget allvarligt.
Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi VD för Acoustic Landscape R&D-ansvarig för Acoustic Illusion
Intressant, intressant. Gillar att du lägger in ett inlägg så fort du provat något och talar om resultatet. Roligare att följa utvecklingen på det viset.
Det är ju lätt att göra ett inlägg direkt när jag ändå sitter på samma ställe! Fast nu blir det andra bullar! Eller egentligen vitlöks-baguetter! Blir gott till osten ikväll.
Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi VD för Acoustic Landscape R&D-ansvarig för Acoustic Illusion
Blev lite annat att göra och jag hade ändå inte hunnit modda steget tillräckligt. Kanske kommer jag på en lösning idag om jag hinner för nu är det Veteranbilsrally!
Whihii!
Efter några minuters funderande (det kan gå snabbt när man får lite lugn och ro... fast å andra sidan så har jag småfunderat på problemet i några dagar...) så har jag kommit fram till att jag ska byta referenspunkt för signaljord (för insignalen) från jord till negativ matningsspänning. Helt självklart! Frågan är varför jag inte fixade att fundera ut det när jag layoutade... Kan verka vara en skum åtgärd men förstärkaren är ossymetriskt uppbyggd i ingångssteget och då behövs det... Dessutom så ska jag komplettera ett motstånd med en pot för DC-justeringen. Känns som lite fusklösning men alternativet är att en liten extra opamp används för DC-korrigeringen och det är lite jobbigt att fixa just nu. Men kanske kommer jag på en bättre lösning under tiden?
Nåväl det hela testas inte idag för det är knappt så att jag orkar sitta framför datorn.
Du har väl inte kört i diket på veteranbilsrallyt?
Vi är liksom lite sugna på att höra hur det går med förstärkaren. Den där poten måste du väl kunna ha på försöksstadiet iaf. Du kan ju ta bort den senare, men då måste väl vi som vill bygga sitta och matcha motstånd och transistorer?
Jag har tyvärr haft lite ont om tid de senaste dagarna då jag har suttit och kodat/programmerat en mikrokontroller (16F874) till ett försteg. Förhoppningsvis så får jag den klar och kan testa XPF innan jag åker till Sthlm på söndag.
Aha... Ett försteg... Kan det vara LTS-försteget? :)
Hmm då jag är i behov av just ett försteg... Med fjärr... :)
Nagref är det möjligt med den kontroller som du använder lära den kommandon från diverse olika fjärrkontroller? Anledningen till detta är att jag har en SAT-fjärr som jag använder till min "nya" Sony XA-30 ES som jag ju även skulle vilja använda till ett försteg...
Har en vän här i närheten som sitter på ett gäng kontrollers annars som är "lärbara" med i princip vilka IR-koder som helst... Dock så är han något långsam att få igång ibland.. ;)
Jo jag har haft lite att göra som sagt. Så det dröjer lite. Troligen inget resultat förrän i slutet av nästa vecka för jag ska till sthlm. Återkommer efter det!