Author |
Topic |
|
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2003/05/06 : 19:40:07
|
Hej hopp
Någon därute som vet om man kan få tag på filmmusiken till D.Darko? Den släpptes här i England men drogs tillbaka ett par dagar innan jag såg filmen.
Hoppas på TUR
MVH o ha det BÄST /Magnus |
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
|
JohanH
Member
74 Posts |
Posted - 2003/05/06 : 20:19:44
|
cdnow.com hade soundtracket, kollade de svenska webshopparna men inget napp.
Bra film, en jättekanin som heter Frank ser man inte varje dag, om man säger... |
/JohanH
"Life is to short for bad Hifi" |
|
|
Ayn
Member
2799 Posts |
Posted - 2003/05/06 : 20:25:44
|
Fast kaninen är inte så stor tycker jag...även om det står det på baksidan av fodralet...bra film hursomhelst! Och bra soundtrack. |
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips! |
|
|
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2003/05/06 : 21:47:45
|
TACK
Provar där, Mmmm. MKT bra film
Magnus
|
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
|
|
pontus
Member
392 Posts |
Posted - 2003/05/07 : 10:54:11
|
soundtracket finns hos både Amazon DE och UK. Att filmen skulle vara bra måste jag dock invända mot -- DD är som sjävutnämnd kultfilm faktiskt en av de mer pretentiösa filmer jag sett |
|
|
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2003/05/07 : 15:13:40
|
Fattar inte varför jag inte kollade på Amazon o.dyl.???
Mig gjorde filmen iallafall riktigt
Magnus |
Mr 500! |
|
|
pontus
Member
392 Posts |
Posted - 2003/05/07 : 15:31:26
|
Jo, det är många som tycker det är en bra film -- det fördes en ganska meningslös diskussion på Lunds studenters filmstudios hemsida (innan forumet lades ner ) ang. huruvida DD var en bra film eller inte...tror inte vi kom fram till något bra svar... |
|
|
Peta
Member
68 Posts |
Posted - 2003/05/07 : 17:45:12
|
Ärligt talat tycker jag kaninen är skitstor, för att vara kanin alltså. Självutnämnd kult är gruvligt. Fast det är väl i marknadsföringen man vill göra den till en kultfilm. Tycker det var en förbaskat bra film om en ung man som befinner sig i den ålder som unga män kan bli som allra mest pretentiösa i, och i en förljugen omvärld som gör honom galen. Utbrottet på föreläsningen av den kristne charlatanen är en bra scen. Och så börjar ju filmen med "Killing Moon" med Echo & the Bunnymen, bara det. |
|
|
weezer
Member
568 Posts |
Posted - 2003/05/07 : 21:10:56
|
Filmen är kanon, så är det bara. En totalbudget på fyra miljoner dollar, alla skådespelarna arbetade gratis . Har ni inte sett den, se den...helst ett par ggr. Kaninen Frank var ju en "giantbunny" , så han ska vara stor! |
Edited by - weezer on 2003/05/07 21:12:35 |
|
|
Gabe
Member
536 Posts |
Posted - 2003/05/12 : 10:07:49
|
En totalbudget på 4 miljoner dollar - det är väsentligt mer än en svensk långfilmsproduktion. Och då får skådisarna ändå betalt. F ö gillade jag också filmen, som verkligen inbjuder till navelskådande och kul tolkningar. Musiken är också väl vald. |
|
|
weezer
Member
568 Posts |
Posted - 2003/05/12 : 21:14:43
|
Jag jmfr den inte med svenska filmer, utan andra jänkarrullar med miljardbudgets som inte sällan är klart sämre . |
|
|
drkim
Klubbmästare HKS
2647 Posts |
Posted - 2003/05/12 : 21:30:28
|
Slutlåten är tydligen en gammal Tears for Fears cover.. bara det gör en
MVH Jocke |
Med vänliga hälsningar Jocke
Mitt system! Maila mig! |
|