HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Lts-kabel kontra andra kablar?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

urban
Member

317 Posts

Posted - 2003/05/03 :  21:19:51  Show Profile Send urban a Private Message
Hej allihopa! Jag har en fråga om Lts-kabeln, och det är hur den låter jämfört med andra kablar och företrädesvis dyrare sådana. Jag antar att det finns många därute som har testat den i BRA anläggningar och har en ganska klar bild av vad den förmår. Jag använder den själv och anser att min anläggning har en ganska bra upplösning som visar att Lts-kabeln har bra egenskaper(jag tror att transparans är en bra beskrivning på hur den "låter" OBS-detta utan konjugatlänken som lägger en dämpande filt över ljudet!). Problemet är att jag bor lite offside och inte haft möjlighet att jämföra den mot annat än Supra 2,0 och 3,4S,en inte så dyr MIT-kabel(4 tror jag det var),Linns K-20 och ingenting märkvärdigare än så (+ några andra hemkokade varianter och hitills så har Lts-kabeln varit överlägsen ) Jag anser egentligen inte att kabeln är en propp i systemet som det ser ut just nu men det är alltid intressant om det finns någon som har erfarenheter att dela med sig av !

marens
Member

3368 Posts

Posted - 2003/05/04 :  00:45:36  Show Profile Send marens a Private Message
Idén med lts-kabeln är väl att den inte låter någonting så vad finns det att jämföra.
Go to Top of Page

urban
Member

317 Posts

Posted - 2003/05/04 :  12:45:52  Show Profile Send urban a Private Message
Ja om det är detta forums mening att Lts-kabeln är totalt transparent så är det bara att gratulera mig själv till att redan inneha den ultimata högtalarkabeln!! Sökandet är över på den fronten!I en tidigare tråd (Joakim) ställdes frågan om "ljudkvaliteten" på denna kabel,i vanlig ordning när det gäller denna kabel så blev det aldrig något seriöst svar på själva grundfrågan - HUR LÅTER DENNA KABEL JÄMFÖRT MED ANDRA KABLAR ?? Av någon anledning slutar alltid (oftast) diskussioner om Lts-produkter (jag är inte medlem) med uttalanden om teknik och mätmetoder och sällan om hur grejorna fungerar i praktiken,alltså hur dom "låter".
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2003/05/04 :  13:10:19  Show Profile Send Neodynium a Private Message
Någon från LTS borde ju kunna hjälpa dig!

Go to Top of Page

Nagref
Member

113 Posts

Posted - 2003/05/04 :  13:35:16  Show Profile Send Nagref a Private Message
Jag borde kunna svara på det men eftersom jag inte vill råka ut för samma trovärdighetsproblem som andra här på forumet så säger jag inget! Även om jag försöker vara objektiv så kan jag garantera att jag inte är det till 100%.

Tekniska frågor om kabeln kan jag däremot säga ett och annat men det var inte det frågan gällde...

Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi
VD för Acoustic Landscape
R&D-ansvarig för Acoustic Illusion
Go to Top of Page

joakim
tom blommorna på spikes!

534 Posts

Posted - 2003/05/04 :  20:06:46  Show Profile Send joakim a Private Message
Jag har "råmaterialet" hemma men har inte orkat separera alla små kablar och löda ihop RC-länken ännu.

Jag har däremot kört med vanlig EKK under ca 1 månad på ena kanalen. En bit EKK 3X1.5 som plusledare och en likadan som minusledare. Hur låter det då? Mjae - jag har inte hunnit lyssna så mycket för det kom ett stallbygge i mellan. Men en sak har jag noterat ljudbilden vreds mot det håll där EKK-kabeln sitter. Vad det betyder vet jag inte ... kanske bara att jag har en vaxpropp i det andra örat. Det ser dock ganska häftans ut rent grovleksmässigt.

Edited by - joakim on 2003/05/04 20:11:39
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/05/04 :  20:08:55  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Nagref:
Ta med den nästa gång du besöker KKrona skall vi se vad sladdstumpen går för!


Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

AU
Member

86 Posts

Posted - 2003/05/04 :  20:20:51  Show Profile Send AU a Private Message
Joakim, ingen bra lösning det där, håll ihop plus och minus ledare, dvs använd en 4x1,5 istället. Du får onödigt hög induktans med din lösning. Dessutom bör du korskoppla plus och minus.

MVH
AU

quote:

Jag har däremot kört med vanlig EKK under ca 1 månad på ena kanalen. En bit EKK 3X1.5 som plusledare och en likadan som minusledare.



Collecting stars..
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000