Jag ska använda de(PGA2310) till mina zappulsar och zapparna är på 2k Ohm, fast gäller 2k Ohm konstant eller ändras det med frekvens eller något sådant, det kanske blir lägre ibland?
Det står på www.ti.com "Using high performance operational amplifier stages internal to the PGA2310 yields low noise and distortion, while providing the capability to drive 600 Ohm loads directly without buffering." Det är väl kanske inte så mycket mer att fundera på men jag känner mig väldigt osäker endå, jag kan ju inte mycket om sådant här, och 600 Ohm kanske bara är absolut minsta som går. Men samtidigt så ska jag ha totalt 8 kanaler och då blir det lite väl många opampar om det ska vara både på ingång och utgång.
Någon som kan klappa mig på huvudet och säga att det går alldeles utmärkt att inte använda opampar på utgången?
Impedansen hos Zappen är relativt stabil och lär inte bli lägre åtminstone!
Ska du ha volymkontrollkretsen i en annan låda (och därmed kommer tvinga den att driva ett par kablar) så sätt gärna ett par motstånd (ett per kanal) på 100 ohm i serie med utgången.
Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi VD för Acoustic Landscape R&D-ansvarig för Acoustic Illusion
Och hur påverkar ett ac-filter(eller var det dc-filter(det som tar bort likström)) som sitter efter PGA2310 innan utgången? Höjer det zappens ingångsimpedans?
Japp det ska bli en egen låda med kanske 2meter kabel till zapparna(de står på golvet)