HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Rapport om ny förstärkartestmetod
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

markku
Vänta, jag har en mätning på det här...

934 Posts

Posted - 2003/05/02 :  18:36:32  Show Profile Send markku a Private Message
På AudioAsylums 'Propeller Head' forum hittade jag precis följande länk till en omfattande (87 sidor) teknisk artikel i PDF-format

“A new methodology for audio frequency power amplifier testing based on psychoacoustic data that better correlates with sound quality”:

En forumist, Todd Krieger, kommenterar:

quote:

This is the first painstaking effort I have seen in regard to bridging the gap of subjective aural perception and objective measurement in audio equipment. I personally have not known a designer who has outwardly adopted this philosophy, but maybe if further investigation (or actual products) shows the measurment-sonic correlations here to be true, we may have a new standard for objective evaluation of audio equipment. And maybe designs based on these new engineering practices will truly and consistently produce audio products of superior sonic quality.

Ägentligen har dokument en dato av december 2001, men saken togs fram den första maj.

http://w3.mit.edu/cheever/www/cheever_thesis.pdf

http://www.audioasylum.com/forums/prophead/bbs.html

mvh
Markku
I have no special talents. I am only passionately curious. - Albert Einstein 1952

Rebo
Member

1071 Posts

Posted - 2003/05/03 :  17:18:30  Show Profile Send Rebo a Private Message
Jag trodde först att det var en doktorsavhandling och satt som ett stort Nivån var nämligen på tok för låg, innehållet för tunt, för många veka argument och uppbyggnaden för vinklad för att klara en granskning och försvar enligt Svensk modell.

Författaren utgår från att en viss tes är sann och han fokuserar enbart på att ta fram och referera till det som stödjer hans tes. Existerande referenser som faktisk motbevisar hans tes/teorier har han så klart helt missat.

Sen såg jag att det var ett xjobb och som ett exjobb så är den nog ok. Men många Svenska exjobbs-examinatorer inom elektronik hade nog haft invändningar mot den.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000