Author |
Topic |
|
epkpeng
400.000-klubben
4228 Posts |
Posted - 2003/05/01 : 11:41:03
|
Holfi har lanserat en ny, 5 kanalig förstärkare. Holfi verkar finna de nya flerkanaliga formaten så pass bra att deras produkter nu inrättar sig efter dom.
På deras hemsida, www.holfi.com , kan man läsa att förstärkaren har 2*100 watt, 2*180 watt vid 4 ohm. Effelterna gäller även för 5-kanalsuppkopplingen vilket tyder på väldimensionerad musikmaskin.
Om jag förstår texten rätt, så finns en .1-utgång som lågnivå, och den följer med volymkontrollen. Detta borde ge en enkel uppkoppling av högtalare + subb för flerkanalig SACD eller DVD-A.
|
Vänligen // Pär Engelholm // Driver och äger Engelholm Audio
|
|
poman
Member
902 Posts |
Posted - 2003/05/02 : 15:17:47
|
Hej på dej epkpeng!
Är det en Holfi på gång kan tänkas tro Jag har aldrig lyssnat på någon vad har dom för klangideál åt det varmare hållet eller.
/PO |
|
|
epkpeng
400.000-klubben
4228 Posts |
Posted - 2003/05/02 : 15:35:54
|
Poman,
Jag har ju redan Holfi. Visst blir man sugen på att uppgradera, eller snarare komplettera med en sån här 5.1 förstärkare!
Klangidealet tillhör det varma, musikaliska. Jag har skrivit recension på hårdvaru-avdelningen...men det var ett tag sedan. Sök på "Integra 88" så hittar du den säkert!
Mina senaste prototyper med högupplöst ljud är tillsammans med Holfi väldigt lättlyssnat och lyssningströtthet finns inte heller (jag är inte trött än iaf).
Vill du ha mer information är det OK att PM'a mig, så kan jag skicka dig till rätt person - jag säljer ju faktiskt inte Holfi! ;-)
|
Vänligen // Pär Engelholm // Driver och äger Engelholm Audio
|
|
|
|
Topic |
|
|
|