På grund av lite mycket kräm till slutsteget vid små vridningar på volympoten tänkte jag sätta en spänningsdelare mellan försteg och effektsteg. (typ Rothwell In-Line Attenuators )
Hur skall jag dimensionera motstånden för att få bäst "överföring" av signalen om jag vill dämpa den 10db. (Dra gärna teorin bakom om ni orkar så lär jag mig lite på kuppen )
med 22k och 2.2k så lär det inte brinna upp. En halvering av dessa till 10k och 1k lär nog också fungera bra om du nu vill ha en dämpning på 20.8dB... Vill du bara ha en dämpning på 10dB så är det nog lämpligare med 6.8k och 3.3k. Ger en dämpning på 9.72dB
Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi VD för Acoustic Landscape R&D-ansvarig för Acoustic Illusion
Kan ju nämna att utimpedansen från kretsen (inklusive utimpedansen från ditt försteg) ligger runt 2.2k och den impedansen som försteget ser ligger på ca 9.9k. Rimliga värden båda två.
Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi VD för Acoustic Landscape R&D-ansvarig för Acoustic Illusion