HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Ny säkring finns för HIFI
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2003/05/01 :  20:41:23  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
16 - 30 A Säkring med hållare finns nu för alla som dragit egen "grövre" ledare till PA´n CE och VDE godkänd, måste monteras av behörig elektriker. Kontakter med stora ytor, själva säkringen är i rensilver = mycket bättre ljud genom större flöde (Amperen ni vet?)
Har tagit nya bilder, hoppas det syns bättre nu hur den ser ut!!!
Finns i 16 - 20 - 30 Ampere

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++

http://www.creative-audio.se

Edited by - Creative Audio on 2003/05/02 16:15:19

mag
dom kallar oss mods

1587 Posts

Posted - 2003/05/02 :  18:27:10  Show Profile Send mag a Private Message
Skoj :)

Vad kostar dom ?
Vika skåp passar dom i ?

//Magnus

Born to lose -Live to win
Foto: www.geocities.com/fatalpath
Go to Top of Page

Alexi
Ute och cyklar...?

2201 Posts

Posted - 2003/05/03 :  02:12:09  Show Profile  Visit Alexi's Homepage Send Alexi a Private Message
alltså är det är inte auto säkringar?
VArt hittar man dom små rackarna när proppen har gått?

Driver forumet faktiskt.se
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2003/05/03 :  08:59:32  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
Hej Mag, den passar i alla standardskåp där du har "vanliga" bimetalsäkringar.(Säkringsautomater)
För priset får du skicka pm..... Annars blir det reklam. Reservsäkringar finns också hos mig.
Ljudförbättringen blir påtaglig i alla fall där vi provat dessa. Har "provat" säkringen hos ett 10 tal "kompisar" och hittills har ingen säkring gått ( Svar till Alexi )Reserv finns hos mig 16 - 20 - 30 Ampere´s.

++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++

Edited by - Creative Audio on 2003/05/03 09:01:35
Go to Top of Page

SW
Member

542 Posts

Posted - 2003/05/03 :  13:20:46  Show Profile Send SW a Private Message
Man slutar aldrig att förvånas över uppfinningsrikedomen för att sälja saker till HIFI. Snart kommer väl någon kraftleverantör att sälja HIFI-el för fantasipriser också.

S
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2003/05/03 :  13:47:12  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
Hej SW, vad menar du??? Vill du förklara dig.....?!?
Du kanske har en bergsprängare på 200 W som klarar sig med en rakapparatsladd.
MEN det finns (HIFI)gubbar som behöver 3-4kW till sin anläggning och då räcker inte 6 A pluggarna.... enkel matte !

Edited by - Creative Audio on 2003/05/03 13:55:27
Go to Top of Page

SW
Member

542 Posts

Posted - 2003/05/03 :  14:03:26  Show Profile Send SW a Private Message
Säkringar som klarar den effekten har funnits tidigare om du inte visste det och säkert används vid behov utan att vara märkta speciellt för HIFI. Kan du verkligen bevisa att dessa säkringar ger bättre ljud än andra så vore det intressanta.

S
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2003/05/03 :  14:22:22  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
SW: Jodå, men det är lite svårt att få in dess gamla säkringar i våra moderna säkringslådor.
Säkringen har mycket större kontaktytor och har en folie av rensilver, du får gärna testa själv.

Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2003/05/03 :  16:28:44  Show Profile Send Terminator a Private Message
Wolfgang, är det inte dags att du precis som alla andra med branschanknytning redovisar det i din signatur? Jag förstod nämligen inte det själv förrän ditt andra inlägg i den här tråden.
Go to Top of Page

mag
dom kallar oss mods

1587 Posts

Posted - 2003/05/03 :  17:30:37  Show Profile Send mag a Private Message
Tack, men jag är inte intresserad själv utan tänkte mest att nån annan var sugen. Jag nöjer mig med "vanliga" automatsäkringar när jag ska dra ny el till sterion.

Det finns olika automatsäkringar, alla passar inte alla skåp.
I mitt skåp ska det tex vara legrand, säkringarna på "mitt" byggvaruhus passade inte.

edit: jag kommer att dra en 10A och en 16A leding till sterion, 16A (jag är ganska säker på att det även finns betydligt större) finns som vanliga automatsäkringar också.

//Magnus

Born to lose -Live to win
Foto: www.geocities.com/fatalpath

Edited by - mag on 2003/05/03 17:32:40
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2003/05/03 :  17:42:23  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
Är det OK så då Terminator ?? Till Magnus: Säkringsautomaterna låter inte lika bra.

Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2003/05/03 :  17:50:04  Show Profile Send Terminator a Private Message
Det är helt ok .
Har ni någon hemsida?

Edited by - Terminator on 2003/05/03 17:51:06
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2003/05/03 :  21:14:43  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
Vet inte om det är OK att sätta ut den här. Om inte får NI säga till så tar jag bort den igen.
MvH Wolfgang

http://creative-audio.just.nu/

Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2003/05/05 :  09:44:56  Show Profile Send CC a Private Message
Hej Wolfgang, vart hem till en kompis i helgen som monterat in en sådan säkring i skåpet...
Jag måste erkänna att inte kunde jag tro att det skulle göra så stor skillnad som det gjorde
Jag satt med ett litet fånigt flin på läpparna och undrade vad det är vi har lyssnat på tidigare Själv så har jag så kallade "gammeldags" säkringar i mitt elskåp så jag har inte själv möjlighet att testa. ("Testa" behövs ioförsig inte, är helt övertygad!)
Men jag har verkligen fått mig en tankeställare när det gäller detta med ström. Det är uppenbart lika viktigt som med övriga komponenter i sin anläggning att se över strömförsörjningen i möjligaste mån!

Kul att någon tagit in produkter som denna!

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2003/05/06 :  19:09:29  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
Har kollat med min elektriker, han säger att proppen passar i alla nya skåp eftersom dessa är ISO normade.

Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2003/06/02 :  00:20:43  Show Profile Send CC a Private Message
Nä, nu får det vara nog alltså! F** vilken skillnad den där säkringen gör! Jag hade med mig lite egna plattor för någon dag sedan hem till polarn med den här specialsäkringen... Det var skivor som jag lyssnat mycket på genom åren hemma och speciellt hemma hos honom! F** säger jag igen! Att en sketen säkring kan åstakomma så mycket!!! Skivor som tidigare låtit bedrövligt lät fortfarande lika dj** illa men jädrans vilken rytm o driv det nu förmedlas över hans stereo!
Väl hemma vart jag ner till källaren och inspekterade mitt råttbo till proppskåp... Nog dags att inkalla kvalificerad elgubbe och röja upp lite där! Att det överhuvud kommer fram ström där inne är nog f** ett under!
Vad kostar det tro att få sitt proppskåp sanerat?
Nä fy, nu går ja o lägger mig! Godnatt!

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/06/02 :  12:57:44  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

"Vet inte om det är OK att sätta ut den här. Om inte får NI säga till så tar jag bort den igen.
MvH Wolfgang"

Det är alltid OK att sätta ut nyheter!

jag gick in på din hemsida och tittade och blev däremot lite fundersam över ditt sortiment.

Säljer du Wharfdale?
Thule?
Thiel???
Heco?
Skilfing?
Schuko?
Wattgate?

Ett telefonsamtal till någon som ansvarar för ett av dessa märken resulterar i att han undrar över vem du är?

,

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

hsivp
Gissa vad min förkortning betyder!

623 Posts

Posted - 2003/06/02 :  22:44:23  Show Profile  Visit hsivp's Homepage Send hsivp a Private Message
Wolfgang har du något tel nr?
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/06/02 :  23:42:33  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

Min käre Wolfgang.

Hififorum.nu är aktiva vänner till den svenska hifihandeln. Vi medverkar gärna till ökad konkurrens på marknaden.

När jag såg din lista på nätet så talade jag med en av de personer som är insatt i en av de produkter du listar. Det resulterade i att denne man undrade vem i hela friden du var. Det är knappast något jag behöver hitta på.

I morgon tisdag kommer jag att leta upp samtliga svenska distibutörer av de märken du listar på din hemsida. Är du en återförsäljare av dessa märken är ju allt frid och fröjd. Är du det inte så får du stryka din information från vår sida.

När det gäller pseudonymer så ombeds du att - om du inte gjort det förut - läsa forumets policy vilken du hittar via framsidan. Där framgår vem jag är med namn, branchanknytning etc.

,

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2003/06/03 :  05:50:47  Show Profile Send molsson a Private Message
Men även om han parallellimporterar, så är han ju, per se, en del av den svenska hifihandeln......

No hay banda!!
Go to Top of Page

Alexi
Ute och cyklar...?

2201 Posts

Posted - 2003/06/03 :  13:01:15  Show Profile  Visit Alexi's Homepage Send Alexi a Private Message
Parallelimport är numera förbjuden.

Driver forumet faktiskt.se
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/06/03 :  18:50:07  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Eftersom jag lovade att kolla upp så har jag gjort det.

Wharfdale

säljs av MA Carlsson; MAC Audio. Creative är ej återförsäljare för desa produkter.

Thule
Heco
Skilfing

Dessa tre styrs av hifiagenten i Skövde, David där säger att han känner till Wolfgang men att han inte köpt en skruv på evigheter och att han inte kan sägas tillhöra återförsäljarna.

THiel
United Marketing i Örebro låter via ägaren Johan Lövgren hälsa: "och vem är det?"

Scuko i väggen. Den tyske exportören har skickat två stycken uttag direkt till en privatperson. Kallar jag knappast för återförsäljare vare sig med eller utan ensamrätt...

Behöver jag fortsätta med alla märken som är listade på hemsidan eller skall vi stoppa där?

mvh

Sladd

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/06/03 :  18:53:21  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Sladd, varför så nyfiken?

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/06/03 :  19:50:21  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

Rydberg:

jag är inte nyfiken.

Någon som är dels har "ensamrätt" på märken samt är återförsäljare för de mest otroliga produkter vidhåller vid min fråga att så verkligen är fallet. Vid en snabb koll så är inget sant.

,

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2003/06/03 :  20:47:19  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
Jag tycker att det är skojigt att det alltid finns "RIKSLIKARE" GRATTIS SLADD.
Jag är ju inte heller den första person du försöker manöverera ut här!!!! Sedan undanber jag mig "Min kära W" jag känner inte dig och har inte avsikten att göra det heller. Hoppas du hittar någon ny att hacka på snart.

Edited by - Creative Audio on 2003/06/03 20:52:00
Go to Top of Page

Nagref
Member

113 Posts

Posted - 2003/06/03 :  20:58:07  Show Profile Send Nagref a Private Message
Edit efter ny info....

Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi
VD för Acoustic Landscape
R&D-ansvarig för Acoustic Illusion

Edited by - Nagref on 2003/06/03 21:47:57
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000