HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 WAF bra tweak!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

jonta
Member

269 Posts

Posted - 2003/04/28 :  09:13:38  Show Profile Send jonta a Private Message
WAF är också en bra tweak som jag provade i helgen: jag gjorde mig helt enkelt av med orsaken till den ljudstörande faktor!

"One can't say that the NAD 314 is a *good-looking* amplifier: it is ugly with a very low WAF (the usaul Wife Acceptance Factor).
But the 314 hasn't been designed to meet the eye: it has been built for the pleasure of the ear."

Dreams never end!

bengt_peter
Starting Member

48 Posts

Posted - 2003/04/28 :  11:01:00  Show Profile Send bengt_peter a Private Message
Ja det är ju ett sätt, att kasta ut den ljudförsämrade faktorn .

Ett annat sätt, om man vill försöka ha henne kvar, är ju att t ex lägga henne i ett hörn i rummet som "resonansdämpning" och sedan påstå "att nu minsann låter det mycket bättre". Troligtvis går hon då ifrån dig självmant!
Go to Top of Page

Dimitri
Member

1050 Posts

Posted - 2003/04/28 :  11:22:43  Show Profile Send Dimitri a Private Message
Hallå där GRABBAR!
Om jag var tjej/kvinna så skulle jag lämna forumet efter ett antal såna "skämtsamma" inlägg. Vill vi inte ha lite kvinlig fägring här på forumet? Det vill jag. No offence, bara en tanke.
Dimitri
Go to Top of Page

Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor

1218 Posts

Posted - 2003/04/28 :  11:25:57  Show Profile Send Per a Private Message
måste vi tala om fägring? vill vi inte ha kvinnlig insikt och intelligens i första hand?

sayonara

Beethoven wrote music though he was deaf. He was so deaf he wrote loud music.
Go to Top of Page

Dimitri
Member

1050 Posts

Posted - 2003/04/28 :  11:38:40  Show Profile Send Dimitri a Private Message
Per:
Väl talat. Där fick du mig. Tack!
Dimitri
Go to Top of Page

bengt_peter
Starting Member

48 Posts

Posted - 2003/04/28 :  11:42:37  Show Profile Send bengt_peter a Private Message
Per och även zed51.

Jo definitivt vill vi det. Det skulle vara väldigt kul att se något inlägg från en kvinna. Deras synpunkter bl a vad gäller anläggningens placering, storlek mm i hemmet kan man ju inte bortse ifrån. Det skulle även vara kul om en kvinna skrev lite om sina synpunkter om ljud mm. Tyvärr är väl ämnet "hifi" alltför grabbigt, varför min önskan härom synes vara en utopi. Kvinnor i hif-branchen är vad jag kan förstå sällsynta, minns att det för många år sedan fanns en svensk högtalare vid namn "Beriton" som konstruerats av en kvinna. Sedan dess har jag bara stött på kvinnor som "objekt" ståendes tillsammans med någon tjusig högtalare på mässor. Hifi-branschen lider kanske samma symtom som bilbranschen men inte i lika stor utsträckning.
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2003/04/28 :  11:49:04  Show Profile Send Zombie a Private Message
Pallar man inte med lite cyniska skämt SKA man lämna forumet. Tycker inte ovanstående kommentarer har varit kvinnoförnedrande, bara partnerförnedrande och det är ju en privatsak, eller?
Hur många gånger har man inte hört kvinnor fälla mansförnedrande kommentarer som "alla män är svin", "killar tänker bara på sex", "killars hjärna sitter i byxorna". Skulle man argumenterat emot så hade fått på käften...vad gör man? Tiger och tänker på något viktigare, t ex hur man skall glädja sin egen flickvän/fru...

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket

Edited by - Zombie on 2003/04/28 11:57:01
Go to Top of Page

Dimitri
Member

1050 Posts

Posted - 2003/04/28 :  11:58:58  Show Profile Send Dimitri a Private Message
Det är sant, det är privatsak. Men då kan man det låta vara privat.
Dimitri

edit: oupps, där försvann inlägget som jag svarade på
edit2: OK du har editerat när jag postade inlägget

Edited by - Dimitri on 2003/04/28 12:01:48
Go to Top of Page

Bamsefar
Member

345 Posts

Posted - 2003/04/28 :  12:13:51  Show Profile
Min senaste tjej klagade på att bilen var stötig efter det att jag monterat hårdare fjädrar... Bilen behåller jag men inte tjejen :) (dock av andra skäl, men ändå :) ).
Go to Top of Page

jonta
Member

269 Posts

Posted - 2003/04/28 :  12:30:52  Show Profile Send jonta a Private Message
Visst vore det trevligare med mer tjejer, och syftet var inte heller att såra någon, utan mer inslag av skämt mellan könen....tja, om det var roligt eller inte......det var en fungerande tweak ialla fall! Kostnadsfri sådan!= jag efter gjort mig av med nivetvem!

Dreams never end!
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2003/04/28 :  14:04:46  Show Profile Send Zombie a Private Message
Jovisst skulle det vara kanonbra med fler aktiva tjejer med bestämda åsikter här...jag försöker få med min tjej i mina tweakar och fråga henne vad hon hör för skillnad osv, (kvinnor ska visst ha både bättre hörsel och luktsinne än män - i snitt), men det har varit lite svårt att få hennes åsikt.
Ibland undrar jag om hon inte tänker: han donar och grejar, och sämre låter det hela tiden, men jag vill inte såra honom...

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket

Edited by - Zombie on 2003/04/28 14:10:10
Go to Top of Page

jonta
Member

269 Posts

Posted - 2003/04/28 :  14:31:39  Show Profile Send jonta a Private Message
Mina fd sa alltid att ljudet blev bättre...med automatik dock!

Dreams never end!
Go to Top of Page

rejvgudrun
Member

562 Posts

Posted - 2003/04/28 :  15:20:25  Show Profile Send rejvgudrun a Private Message
50/50 könsfördelning på forumet är nog en utopi i dignitet med ett narkotikafritt samhälle och nollvisionen...
Jag tycker synd om min kvinna som får stå ut med mitt hifiprat, men samtidigt måste jag stå ut med att vara "smakråd" när hon klär upp sig för fest *blää*

yoko
Member

420 Posts

Posted - 2003/04/28 :  16:01:50  Show Profile Send yoko a Private Message
vilka grabbar!!! Jag trodde inte att ni var så hänsynsfulla mot oss brudar!!!Vilken glädjeSjälvklart stannar man, WAF skämten är ju rätt skoj....

MVH/HiFiflickan Yoko
Go to Top of Page

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2003/04/28 :  17:03:53  Show Profile Send lindvall a Private Message
quote:

Hur många gånger har man inte hört kvinnor fälla mansförnedrande kommentarer som "alla män är svin", "killar tänker bara på sex", "killars hjärna sitter i byxorna". Skulle man argumenterat emot så hade fått på käften...vad gör man? Tiger och tänker på något viktigare, t ex hur man skall glädja sin egen flickvän/fru...

Män har alltid haft tolkningsföreträde på de flesta områden på grund av patriarkatets och det strukturella förtryck som råder i samhället idag, och som går tillbaka till den tiden då vi män bestämde för vi har större muskelmassa än kvinnorna. Upp på barrikaderna mot John Gray och alla andra som cementerar de rådande könsrollerna!!!

Det är inte så konstigt att kvinnor då och då ger utlopp för sin frustration och kommer med generaliseringar. Det är ett ganska milt kors att bära som man i jämförelse med vad man utsätts för som kvinna i det dagliga livet. Man* skulle nog få en ganska stor tankeställare om man var tvungen att gå omkring som tjej i en vecka.

mvh lindvall, hobbyfeminist.

* Bara en sån sak, "Man".
Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2003/04/28 :  18:41:18  Show Profile Send Ledzepp a Private Message
Ja! va f-n e brudarna??

Dont look back. Something might be gaining on you...
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2003/04/28 :  21:56:09  Show Profile Send Zombie a Private Message
Jo, vem ger inte som liten och förtryckt MÄNNISKA (inkl män) uttryck för sin frustration? Fast då är som man en jävla kommunist, skitig anarkist, bråkig nynasse, som kvinna mansförnedrande eller så förtrycker man alla svagare i sin närhet? Är det så?

Go to Top of Page

Dimitri
Member

1050 Posts

Posted - 2003/04/28 :  22:31:15  Show Profile Send Dimitri a Private Message
zombie: "Jo, vem ger inte som liten och förtryckt MÄNNISKA (inkl män) uttryck för sin frustration? Fast då är som man en jävla kommunist, skitig anarkist, bråkig nynasse..."
eller som hifi fetischist?
Dimitri
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000