HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Ny feature under "profile"?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Mikael2
Member

1431 Posts

Posted - 2002/08/15 :  22:33:23  Show Profile  Visit Mikael2's Homepage Send Mikael2 a Private Message
Hej dax!

Vad menar du med icke-konstiga format också? Vad är det för konstiga format du trixat med? Prova igen så får jag se formatet på din bild.



Go to Top of Page

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2002/08/15 :  23:12:43  Show Profile Send EAR a Private Message
Kan ni inte ordna med så man kan få den skånska flaggan också?

<<QUAD-Klubben Vi har rätt-Ni har fel>>
Nostalgi är kul och rören glöder
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2002/08/15 :  23:14:16  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
quote:

Kan ni inte ordna med så man kan få den skånska flaggan också?

<<QUAD-Klubben Vi har rätt-Ni har fel>>
Nostalgi är kul och rören glöder




Det tycker jag verkligen !



Ha det bäst
Joha
Go to Top of Page

dax
Member

644 Posts

Posted - 2002/08/16 :  10:02:03  Show Profile Send dax a Private Message
Hmmm, icke-konstiga format/upplösningar var ju inte så målande beskrivning av mig!

Jag har testat:
100*150 (typ fotografiets förhållande)
400*600
600*800
480*640

Bilderna har jag konverterat i Microsoft image composer. Där har jag kontrollerat att jag har fått den önskade upplösningen. Men när jag laddar upp bilderna ändras upplösningen. I fallet 480*640 blev det 488*650! Mycket märkligt!

Go to Top of Page

dax
Member

644 Posts

Posted - 2002/08/16 :  10:11:33  Show Profile Send dax a Private Message
Jävla Bill Gates!
Microsoft image composer verkar ju inte vara helt stabilt! Någon som har något tips på ett annat program, eller måste jag "scanna"(vilket jävla ord) om bilderna med en annan upplösning?

Go to Top of Page

dax
Member

644 Posts

Posted - 2002/08/16 :  10:17:26  Show Profile Send dax a Private Message
Hmm, tre svar i rad! Ser inte bra ut!
Nu testade jag för skoj skull att sätta en av bilderna som profilbild. När den kom upp funkade bilden även i galleriet! Är det gremlins vi har att göra med månne? Iofs trodde jag att profilbilden även skulle synas vid inläggen istället för flaggan/avatar'en, men så blev det icke!

Go to Top of Page

Mikael2
Member

1431 Posts

Posted - 2002/08/18 :  17:14:02  Show Profile  Visit Mikael2's Homepage Send Mikael2 a Private Message
Ni med mellanslag i användarnamnen kan nu testa att lägga in en bild. Verkar som att det fungerar på Niklas Nord nu i alla fall.

Go to Top of Page

Mikael2
Member

1431 Posts

Posted - 2002/08/25 :  21:59:58  Show Profile  Visit Mikael2's Homepage Send Mikael2 a Private Message
Internet Explorer har en egenhet att ladda sidor från cacheminnet vilket förbryllade mig ett bra tag ikväll.

Jag gick in på Björns bilder och såg tre bilder trots att jag var helt säker på att han lagt in en fjärde bild så fanns den inte med

När jag högerklickade på fönstret och valde uppdatera så dök bilden upp. Ett tips om ni saknar bilden ni laddat upp trots att den finns och syns på "edit gallery".

Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000