HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 EgglestonWorks äntligen i Sverige
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts

Posted - 2002/08/22 :  16:44:30  Show Profile  Visit Thomas's Homepage Send Thomas a Private Message
Hej alla !
Har just packat upp mina EgglestonWorks AndraII och ska just sätta mig och avnjuta dessa. Jag (eller rättare sagt mitt bolag Teoism Audio AB) har distributions rättigheterena på dessa i Norden. Ni som kommer på lyssningssessionen den 29/8 får tillfälle att avnjuta dem.
Ni som är intresserade av dem, tag kontakt med mig så ordnar vi en session där ni får avnjuta dem i stillhet.

Mvh
Thomas
Ps Håll även utkik efter www.teoism.se då denna sida inom kort ska lanseras med en massa godbitar Ds

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2002/08/22 :  19:45:52  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message
Asarintressant. Jag har inte råd, kan du fixa en prislista sedan?
Sitter det två push/pull 12" i dina Andra?

jag har beundrat dessa skapelser länge..
länge..

..länge

jag bor i jakan, jag MÅSTE komma och lyssna.

Och så har du väl Halcro också?

---------
När Tigern Springer Ur Djungeln; Springer Djungeln Ur Tiger
Go to Top of Page

mag
dom kallar oss mods

1587 Posts

Posted - 2002/08/22 :  20:48:58  Show Profile Send mag a Private Message
Hur mycket vägde paketet

Är det Dynaudio element i dom

//Magnu
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2002/08/22 :  21:46:27  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message
jag sa juh det, dynaudio, morel sitter det väl,
den informationen fann jag på nätet i alla fall..
och det ser ut att stämma.

---------
När Tigern Springer Ur Djungeln; Springer Djungeln Ur Tiger
Go to Top of Page

Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts

Posted - 2002/08/22 :  23:14:17  Show Profile  Visit Thomas's Homepage Send Thomas a Private Message
Japp, sitter en 12" i push/pull konfig. Vilka fabrikat elementen har är jag lite osäker på, låt mig kolla upp detta. Vilket fall som helst såhar jag bara börjat spela på dem dvs de är lång från inspelade ännu. Men VILKET ljud, wow ! Hakan formligen trillade ner i backen. Har alltid varit en stor anhängare av elektrostater pga deras transparans och extremt väldefinierade mellanregister, men de står sig slätt mot detta. Mina 'gamla' SL3:or lät som om man spelade i 'kakburkar' jämfört med mina Eggisar.
Priset för dessa skönheter är ca 240 000kr och jag lovar er de är värda varenda öre !!!
Längtar tills imorgon bitti så att jag kan börja spela igen
//Thomas
quote:

Asarintressant. Jag har inte råd, kan du fixa en prislista sedan?
Sitter det två push/pull 12" i dina Andra?

jag har beundrat dessa skapelser länge..
länge..

..länge

jag bor i jakan, jag MÅSTE komma och lyssna.

Och så har du väl Halcro också?

---------
När Tigern Springer Ur Djungeln; Springer Djungeln Ur Tigern



Go to Top of Page

Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts

Posted - 2002/08/22 :  23:15:30  Show Profile  Visit Thomas's Homepage Send Thomas a Private Message

Hmm, blev lite fel TVÅ 12" or skulle det vara, blir lite svårt med push/pull annars !
//Thomas
quote:

Japp, sitter en 12" i push/pull konfig. Vilka fabrikat elementen har är jag lite osäker på, låt mig kolla upp detta. Vilket fall som helst såhar jag bara börjat spela på dem dvs de är lång från inspelade ännu. Men VILKET ljud, wow ! Hakan formligen trillade ner i backen. Har alltid varit en stor anhängare av elektrostater pga deras transparans och extremt väldefinierade mellanregister, men de står sig slätt mot detta. Mina 'gamla' SL3:or lät som om man spelade i 'kakburkar' jämfört med mina Eggisar.
Priset för dessa skönheter är ca 240 000kr och jag lovar er de är värda varenda öre !!!
Längtar tills imorgon bitti så att jag kan börja spela igen
//Thomas
quote:

Asarintressant. Jag har inte råd, kan du fixa en prislista sedan?
Sitter det två push/pull 12" i dina Andra?

jag har beundrat dessa skapelser länge..
länge..

..länge

jag bor i jakan, jag MÅSTE komma och lyssna.

Och så har du väl Halcro också?

---------
När Tigern Springer Ur Djungeln; Springer Djungeln Ur Tigern







Go to Top of Page

Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts

Posted - 2002/08/22 :  23:16:56  Show Profile  Visit Thomas's Homepage Send Thomas a Private Message
Paketet vägde in på den nätta vikten av 250 kg, inga små saker precis
Elementen som sagt var, har inte riktigt pejl på det låt mig kolla upp detta med fabriken.
//Thomas
quote:

Hur mycket vägde paketet

Är det Dynaudio element i dom

//Magnus



Go to Top of Page

mag
dom kallar oss mods

1587 Posts

Posted - 2002/08/23 :  00:11:35  Show Profile Send mag a Private Message
quote:
Japp, sitter en 12" i push/pull konfig. Vilka fabrikat elementen har är jag lite osäker på, låt mig kolla upp detta. Vilket fall som helst såhar jag bara börjat spela på dem dvs de är lång från inspelade ännu. Men VILKET ljud, wow ! Hakan formligen trillade ner i backen. Har alltid varit en stor anhängare av elektrostater pga deras transparans och extremt väldefinierade mellanregister, men de står sig slätt mot detta. Mina 'gamla' SL3:or lät som om man spelade i 'kakburkar' jämfört med mina Eggisar.
Priset för dessa skönheter är ca 240 000kr och jag lovar er de är värda varenda öre !!!
Längtar tills imorgon bitti så att jag kan börja spela igen
//Thomas



Vet inte om jag vågar komma och lyssna hos dig, det kan bli dyrt i framtiden.....

//Magnu
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2002/08/23 :  10:43:04  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

jag tror det sitter dynaudio diskant, morel mellanregister, och en bas från dynaudio jag..

---------
När Tigern Springer Ur Djungeln; Springer Djungeln Ur Tiger
Go to Top of Page

no_85
Fast i bioträsket men vi gillar honom ändå

824 Posts

Posted - 2002/08/23 :  16:01:02  Show Profile Send no_85 a Private Message
Skulle vilja se bilder på pjäserna. Var kan man hitta sådana?

Mvh

// no_85
..::Prylarna::..
_______________________
I'm #85 so why try harder...
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2002/08/23 :  16:07:27  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

på vad? eggleston?

www.egglestonworks.com såklart.

---------
När Tigern Springer Ur Djungeln; Springer Djungeln Ur Tiger
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.49 sekunder. Snitz Forums 2000