HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Utlandsbetalningar
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/04/24 :  20:29:42  Show Profile Send Aton a Private Message
Jag håller eventuellt på att få napp i min jakt på en engelsk skönhet. Säljaren är privatperson och kan tänka sig att lämna henne vidare mot rätt betalning. Problemet: jag har inte en aning om hur man betalar till utrikes privatpersoner som skall posta varan man köper. Man kan ju inte gärna överföra pengarna i blindo, det känns inte som någon höjdare. Några förslag av någon som vet mer?

Klanters
Member

112 Posts

Posted - 2003/04/24 :  20:39:28  Show Profile Send Klanters a Private Message
Det här kanske?

http://www.paypal.com/
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/04/24 :  21:11:38  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Hejsan,

Borde gå med IBAN nummer och kontonummer, namn på bank och vilket land. Mina utländska kunder har betalat så, direkt till mitt företagskonto. Tror inte att företagskontot skiljer sig från vanligt konto - men det är ju upp till banken...


Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/04/24 :  21:12:31  Show Profile Send Aton a Private Message
Det låter enkelt men jag hittade inget om säkerheten. Vad är det som säger att jag får min produkt? Någon som testat Pay-Pal utan att ha en organisation som t ex E-bay bakom? De fungerar ju ändå som nån sorts ID-garant v g säljaren och har också andra köpares feed-back av personen i fråga. I det här fallet är han en total främling.
Go to Top of Page

Hepcat
Member

1103 Posts

Posted - 2003/04/24 :  21:13:22  Show Profile Send Hepcat a Private Message
När jag köpte från England privat så skickade jag över pengarna till säljarens konto kanske inte det smartaste men det funkade fint.

www.selleri.de
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/04/24 :  21:14:22  Show Profile Send Aton a Private Message
Missade ditt inlägg Epkpeng. Vad är Iban-nummer och hur fungerar det här om jag senare inte får någon vara?
Go to Top of Page

pesa
Fd. moderator med nattpass

829 Posts

Posted - 2003/04/24 :  23:39:45  Show Profile Send pesa a Private Message
Jag har anvant paypal direkt med ett hollandskt internet-foretag nar jag kopte en ny DVD-maskin senast och det funkade bra. Jag tror dock att bade Du och saljaren maste vara registrerade pa paypal (och sa tillkommer det ju en liten avgift ocksa...).

Peter

Detroit, Michigan
Go to Top of Page

Patrik
Aston Martin

613 Posts

Posted - 2003/04/25 :  07:23:13  Show Profile Send Patrik a Private Message
Aton,

Om det inte är så mycket pengar det rör sig om är nog det enklaste att du sätter in pengarna på hans konto. Visst finns risken att du blir lurad, men de flesta är ärliga...

Alternativet om det rör sig om lite mer pengar är ju att du tar dig dit! Det går att få urbilliga biljetter så kan bara säljare ta sig till London kan ni ju mötas där.

[green]It's all about the music![/green]
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.69 sekunder. Snitz Forums 2000