HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hej!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Evil
Starting Member

34 Posts

Posted - 2003/04/24 :  12:17:08  Show Profile  Visit Evil's Homepage Send Evil a Private Message
Tänkte säga hej och presentera mig. Hoppas jag gör detta i rätt sektion av forumet.

Jag heter Stefan och håller på med hemmastudio. Kanske inte direkt är någon HIFI kille men har ett stort intresse för ljud.

Håller precis på att fixa ett extra inspelnings rum och lus läser webben på information angående bas fällor och diffusorer mm.

Tanken var att jag själv skulle bygga bas fällor mm. men jag har nu bestämt mig för att anlita ett proffs.

Trevligt forum det här! Har kollat runt och det finns mycket matnyttigt att hämta här.

Jag har en hemsida om inspelningsteknik mm. Den är precis startad och det är lite jobb som ska göras innan den är riktigt klar. Adressen är http://www.evileyedcherry.com


/Evil Hifi

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2003/04/24 :  12:29:04  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Hej! Välkommen hit! Alltid lika kul när nya medlemmar hittar hit till oss!!
Go to Top of Page

mag
dom kallar oss mods

1587 Posts

Posted - 2003/04/24 :  14:12:22  Show Profile Send mag a Private Message
Hej var håller du till ?

Vår alldeles "egna" Knopppen här på forumet är mycket duktig på akustik och har en firma som bla sysslar med sånt....... (vid sidan av sitt vanliga jobb på Teracom).

Välkommen hit, och om du bestämmer dig för att göra jobbet själv finns massor av tipps här, det är bara att söka... :) (framför allt på DIY delen)


//Magnus

Born to lose -Live to win
Foto: www.geocities.com/fatalpath
Go to Top of Page

Evil
Starting Member

34 Posts

Posted - 2003/04/24 :  15:21:53  Show Profile  Visit Evil's Homepage Send Evil a Private Message
Tack!

Jag har valt att anlita Svanå Miljö Teknik AB. http://www.diffusor.com/akustik.htm , Annledning är att han håller till utanför Västerås och jag bor i Hallstahammar (2mil utanför Västerås)

Har läst en del om akustik och det verkar för svårt. Jag hade etta i matematik i skolan. Eftersom jag satsat ganska mycket pengar på utrustningen känns det viktigt att få rummet beräknat och installationen korrekt utförd mm.

Jag vill inte ha ett dött rum utan vill kunna tämja problem ytorna så gott det går. Det är meningen att jag ska spela in sång, gitarr, stärkare i den mindre rummet och det vore fint att ha ett riktigt bra ljud. Rummet är ganska litet 2x6 meter (Vet inte om det är korrekt att skriva så men du fattar)

Ja, jag ska kolla runt mer på detta forum… Finns mycket intressant att läsa.



/Evil Hifi
Go to Top of Page

n/a
deleted

1491 Posts

Posted - 2003/04/24 :  15:42:07  Show Profile Send n/a a Private Message
Hallstahammar!
Där bor jag också. Vart i Hallsta håller du till?
Go to Top of Page

Dimitri
Member

1050 Posts

Posted - 2003/04/24 :  15:57:27  Show Profile Send Dimitri a Private Message
Välkommen, kul.

Vill även berömma Jajo och Jacob_S för, ni vet vad... ;-)
Dimitri
Go to Top of Page

rowa
Member

569 Posts

Posted - 2003/04/24 :  17:04:41  Show Profile Send rowa a Private Message
Hallstahammar!! Jag har släkt och gamla vänner där, själv bor jag i Köping.

MVH/ Niklas
ICQ: 21211745

Go to Top of Page

Evil
Starting Member

34 Posts

Posted - 2003/04/24 :  17:48:39  Show Profile  Visit Evil's Homepage Send Evil a Private Message
Finns det HIFI Folk i Hallsta!

Jag håller till nere i Näs.

Köping det är nära :)

Chrille, du diggar Pink Floyd...

/Evil Hifi
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/04/24 :  18:16:01  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
TA BORT KOMPRESSORN! ;-)

Skämt å sido - kul att ha dig här! Välkommen!


Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

n/a
deleted

1491 Posts

Posted - 2003/04/24 :  18:26:19  Show Profile Send n/a a Private Message
I Näs, oj vad långt, på andra sidan stan Håller själv till i Tuna.
Go to Top of Page

mag
dom kallar oss mods

1587 Posts

Posted - 2003/04/24 :  18:31:32  Show Profile Send mag a Private Message
quote:
Jag har valt att anlita Svanå Miljö Teknik AB. http://www.diffusor.com/akustik.htm , Annledning är att han håller till utanför Västerås och jag bor i Hallstahammar (2mil utanför Västerås)



Dom är vad jag har fått intryck av och hört mycket seriösa och duktiga så det blir nog kanon

Skriv nån rad sen om hur det blev gärna med nån bild


//Magnus

Born to lose -Live to win
Foto: www.geocities.com/fatalpath
Go to Top of Page

Evil
Starting Member

34 Posts

Posted - 2003/04/24 :  20:01:40  Show Profile  Visit Evil's Homepage Send Evil a Private Message
Tuna, Tonfisk! Där åker jag förbi ibland.

Mag. Jag fotar gärna lite bilder sen. Det är ett nöje. Gillar att ta bilder...


/Evil Hifi
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000