HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Infinity Högtalarfråga.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Comus
Member

321 Posts

Posted - 2002/08/04 :  19:01:34  Show Profile  Visit Comus's Homepage Send Comus a Private Message
Hejsan!

Jag tänkte bara höra om någon känner till dessa högtalare:
Infinity Reference 31i.
Golvhögtalare med en 8" bas och en 1" dome diskant.
Har sett ett par begagnade för en billig peng, men jag har ingen möjlighet att lyssna på dem då de finns på annons och min sökning på nätet gav 1 träff (rysk sida).
Infinity ska ju vara ett bra märke men man vet ju aldrig, dom kanske har släppt ifrån sig någon sunkmodell nån gång.

Tack på förhand / Comus

Comu

Morello
Member

926 Posts

Posted - 2002/08/04 :  19:31:21  Show Profile Send Morello a Private Message
Hej!

Du kanske kan hitta info här:

http://oellerer.net/infinity_classics/

mvh

"It was never supposed to be a hit. It was supposed to be a Joe Morello drum solo"
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2002/08/04 :  19:34:45  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
ujj ujj ujj
blir nästan lite tårögd !

ha det bäst
Johan

Go to Top of Page

Comus
Member

321 Posts

Posted - 2002/08/04 :  19:54:42  Show Profile  Visit Comus's Homepage Send Comus a Private Message
Hej igen!
Det fanns många skönheter där, men tyvärr inte den jag sökte.
Tack så mycket i alla fall.
Mvh / Comus

Comu
Go to Top of Page

yalpa
Member

1208 Posts

Posted - 2002/08/04 :  20:05:07  Show Profile Send yalpa a Private Message
jag hade reference 61mk2 med dubbla 8"basar, nypris 4500, de slog allt i den prisklassen, var nästan i klass med canton RC-K stativarna.
Tyvärr har infinitys enda bra hemsida, den tyska (såklart!), har blivit ändrat så nu ser man inte alla utgångna häftiga modeller som kappa 70-100 och delta och sigma osv. lådorna, fan vilken besvikelse.

Borde inte alla tillverkare som inte har seriös dokumentation av tidigare modeller bli stämplade som tattare eller nåt?

Hittils är väl bara Accuphase som jag har sett ha en seriös lista på gammla produkter. Det borde inte kosta nåt heller, entusiaster är nog glada att fixa ihop all info, precis som infinity classic sidan, enda som behövs några Mb webbplats juh...

Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2002/08/04 :  20:57:43  Show Profile Send Timbre a Private Message

Hupp, Morello är ju snabbare fick jag se.

Stax har också en hemsida med föredömlig historieavdelning...
www.stax.co.jp/

Ingenting är så bra att det inte kan bli bättre
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2002/08/04 :  20:57:55  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
quote:


Tyvärr har infinitys enda bra hemsida, den tyska (såklart!), har blivit ändrat så nu ser man inte alla utgångna häftiga modeller som kappa 70-100 och delta och sigma osv. lådorna, fan vilken besvikelse.

Borde inte alla tillverkare som inte har seriös dokumentation av tidigare modeller bli stämplade som tattare eller nåt?





Harmans policy ??
Det gäller både jbl:s o infinitys:s tyska sida


Ha det bäst
Johan

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000