HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Magneplanar MG II
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

netwired
Starting Member

8 Posts

Posted - 2003/04/21 :  16:15:55  Show Profile Send netwired a Private Message
Är det någon som känner till något om dessa gigantiska högtalare?(elektrostat?) Har växt upp med dessa men nu har farsan placerat de på den föga aktningsvärda platsen garaget. Känner själv att de är något stora att ha i min lägenhet. Högtalarna bör iaf vara 25-30 år gamla vid det här laget. Undrar även om de kan vara värda en slant (och isf hur stor) om de är fullt friska så tillvida.

Hittade även en sådan här i garaget, Dynacord Eminent: http://www.albertkreuzer.com/eminent.htm

Och lite "Bang & Olufsen"-prylar, hemmagjorda högtalare från 60-talet etc. Pappa är ju musiker så en och annan pinal har han ju kommit över genom åren. Sen kan han ju inte kasta saker heller, därav ett knökat garage.

Iaf, tacksam för lite feedback.

Edited by - netwired on 2003/04/21 16:25:13

Carl-M
Member

432 Posts

Posted - 2003/04/21 :  17:38:19  Show Profile Send Carl-M a Private Message
Värdet är tyvär ej så stort. Då äldre Magnepanhögtalare ofta tappar spännsten i membranet. Det är ej en elektrostat. Annars en strevlig högtalare som kräver en stor förtärkare.
mvh Carl-m
Go to Top of Page

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2003/04/21 :  19:55:45  Show Profile Send arcam a Private Message
Magnepanhögtalarna är av typen magnetostat mvh arcam

Go to Top of Page

Gozzi
Klubbmästare i UA, 200.000-klubben

953 Posts

Posted - 2003/04/21 :  19:57:06  Show Profile Send Gozzi a Private Message
Vet inte mycket om Tidigare Magneplanare.. äger ett par idag och dom gillar jag starkt !

[i][purple]
Go to Top of Page

Majjen03
Ej medlem längre

772 Posts

Posted - 2003/04/22 :  08:42:50  Show Profile Send Majjen03 a Private Message
Hej Netwired!

Jag har en kamrat som fortfarande lyssnar på sina "maggisar", hans högtalare är i mycket gott skick och låter mycket bra, dock så behövs det en "subba" till djupbasen. Han har en sådan av märket Jenis och i hop blir det mycket välljud. Högtalarna är ungefär från mitten av 80- talet dvs ca 20 år gammla. Nypriset var 9995 kr och idag är de väl värda ca: 2- 5000 kr beroende på skick!
Mvh
Kenth
Go to Top of Page

Majjen03
Ej medlem längre

772 Posts

Posted - 2003/04/22 :  08:45:34  Show Profile Send Majjen03 a Private Message
Hej igen Netwired!

Min kamrats "maggisar" heter MG2B, din model är en tidigare version och ca: 25 år gammla, värdet torde dock vara ungefär det samma.
Mvh
kenth
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000