majje> angående signaturen.. stämmer näääääästan =). Då vet jag vilken cd spelare jag ska köpa sedan.. fast jag var ändå lite mer inne på en cary 303 el 306?
Tja! Cary 303 och 306 har ju ungefär samma innehåll som min cd- spelare! Och vill man ha en cd-spelare med ett standard utseende så skall man nog inte välja "prylar" från Perreuax då är nog Cary bättre. Mvh Kenth
Har svårt att tro att 47 labs kan åstakomma något bra. De säljer billig och simpel elektronik dyrt, vilket iof inte är en så dumm affärsidee.
Ta deras 2x50w gaincard för 4000$ som exempel. Den innehåller komponenter (en effektop med tillhörande passiva komponenter och ett enkelt nätagg) som man annars förväntar sig att hitta i budget segmentet.
Pelle: Jag tycker deras grejer verkar vara skit. Rena lurendrejeriet faktiskt. 40k för något så simpelt och billigt som det som sitter i en gaincard? Själva elektroniken kräver knappt något elektronik-kunnande alls för att "designa". Då de som har tillverkat effektopn har redan gjort jobbet åt en.
Komponentpriset är också väldigt mycket lägre jämfört med vad man hittar i de flesta förstärkare för en tio/tjugondel av priset. 47 labs DAC:ar verkar också följa samma designfilosofi.
Men med ett snyggare yttre och lite skräddarsydd marknadsföring så verkar det ju ändå gå att sälja. Den där transporten ser ju iaf lite fin ut.
Boulders grejer ser dock fina ut även inuti. Men de kostar väl en hel del
Boulder kostar en hel del ja. Läste i HiFi+ att en anläggning bestående av D/A-omvandlare, försteg, och slutsteg i runda slängar kostar dubbelt så mycket som Mark Levinsons Reference serie. Och då inkluderar ML-kitet en CD transport.
Tack gossar, nu har vi snart listat samtliga dyra CD-spelare på hela marknaden. Hur många sådana finns det? 100 stycken?
Jag trodde topic gällde att nämna den bästa (singularis) spelaren/DACen oavsett pengar, inte lista alla cd-spelare som existerar på marknaden i de högre prisklasserna.