HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Nya produkter från S.A.T?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Bedrup
Starting Member

14 Posts

Posted - 2003/04/19 :  15:03:19  Show Profile  Visit Bedrup's Homepage Send Bedrup a Private Message
Någon som vet ifall S.A.T kommer att utöka sitt sortiment med nya produkter?

/Bedrup --

Gebex
Member

884 Posts

Posted - 2003/04/19 :  15:51:51  Show Profile Send Gebex a Private Message
S.A.T. är troligtvis nerlagt som märke efter att Primare har köpt upp det.

Bladelius håller dock på att utveckla nya produkter som skall ligga i liknande prisklass.
Go to Top of Page

lambda
Kilroy was here

120 Posts

Posted - 2003/04/20 :  14:16:13  Show Profile Send lambda a Private Message
S.A.T är nedlagt Enligt Audioactive. Men togs inte detta upp i en tidigare tråd, och var då ett väldigt känsligt ämne för vissa herrar med en stark anknytning till forumet? Har för mig att någon skrev att man inte skulle spekulera i ämnet. Verkar vara känsligt när det diskuterar Bladelius produkter.


Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/04/20 :  14:42:11  Show Profile Send Aton a Private Message
Varför lägga ner ett varumärke som är laddat med goodwill? Om man dessutom betalat för att köpa det. Tror ni inte att Primare skall behålla märket?
Go to Top of Page

Gebex
Member

884 Posts

Posted - 2003/04/20 :  15:31:59  Show Profile Send Gebex a Private Message
Det är möjligt att S.A.T. konkurerade lite väl framgångsrikt med Primares egna produkter.
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/04/20 :  16:25:39  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

Lambda:

var lite lycklig, spela på dina Ino, ta en promenad. Månadens mest onödiga insinuation och trubbelstartarförsök.

Ni andra:

SAT är ett varunamn som ägs av primare. Vad som händer med det är en fråga för dem. Om det är nedlagt eller inte har jag ingen aning om. "Själen" och kvaliteten i en produkt ligger kanske mer i konstruktionen än i själva namnet?

Vi har alltså ljusa tider att se fram emot!

,

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

lambda
Kilroy was here

120 Posts

Posted - 2003/04/20 :  17:10:28  Show Profile Send lambda a Private Message
Ler åt sladden efter en skön promenad i vårsolen i våran vackra huvudstad:

Hur kan du tro att det var ett försök till trubbel? Som man känner sig själv känner man andra, är det inte så ordspråket lyder sladd? Ditt inlägg spär bara på min intuition.

Håller med dig om att ljusare tider stundar, sommaren är här snart. Trevlig påsk i efterskott på dig sladd, gäller alla andra också.




Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/04/21 :  09:25:40  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

Lambda:

Det kallas erfarenhet.

Intuition funkar för mig också. I detta fallet överensstämde de båda.

Ett inlägg har oftast ett budskap, en mening. Vad var meningen med ditt?

Vi tackar för din medverkan. Den har lyft frågeställningen flera nivåer och så här i efterhand förstår jag att ditt inlägg var helt omistligt för att riktigt få klarhet i spörsmålet.


,




Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

lambda
Kilroy was here

120 Posts

Posted - 2003/04/23 :  14:20:09  Show Profile Send lambda a Private Message
”Ett inlägg har oftast ett budskap, en mening. Vad var meningen med ditt?”
Vad var det du inte förstod i mitt inlägg sladd? Skrev att enligt Audioactive så är S.A.T nedlagt som varunamn. S.A.T´s produkter och existens hade tidigare diskuterats i en tidigare tråd, är inte det sant? Och i den tråden så skrev någon av er (administratörer), kommer inte ihåg vem av er, att man inte skulle spekulera och insinuera om S.A.t´s vara eller icke vara, är inte det också sant?

Således var mitt syfte att skriva det som Audioactive konfirmerat i frågan om S.A.T vara eller icke vara. Sedan så konstaterade jag kort och torrt att detta ämne kanske inte lämpade sig för en öppen diskussion här, eftersom det inte var så populärt i den tidigare tråden, för att sedan skjuta in en egen reflektion om att det verkade lite småkänsligt att diskutera Bladelius produkter. Det var kanske lite onödigt. Om du tog det personligt samt for illa av det så ber jag om ursäkt.

”Vi tackar för din medverkan. Den har lyft frågeställningen flera nivåer och så här i efterhand förstår jag att ditt inlägg var helt omistligt för att riktigt få klarhet i spörsmålet.”
Menar du på fullaste allvar att du tycker att allt som skrivs på detta forum lyfter varje frågeställning flera nivåer för varje inlägg?

Soliga hälsningar Lambda



Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/04/23 :  15:23:04  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

Konfirmerat? Ägarförhållandena växlar snabbt....

I övrigt är det bra väder, heter du Stefan i förnamn?

,

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

lambda
Kilroy was here

120 Posts

Posted - 2003/04/23 :  16:29:12  Show Profile Send lambda a Private Message
”Konfirmerat?”
Vad är det som är otydligt? Konfirmerat=bekräftat.

”Ägarförhållandena växlar snabbt....”
Fick för mig att vi diskuterade S.A.T´s existens och inte dess fördetta ägare, rätt eller fel? Ägarförhållanden växlar snabbt, ja. Men vad vill du ha sagt med det? Att S.A.T är ett sådant eftertraktat varunamn så att man beslutar sig för att köpa det, för att sedan lägga ner det? Kan tänka mig (egen spekulation) att Primare köpte S.A.T för att de var en stark konkurrent på hemmamarknaden och lade sedan ner det för att vinna marknadsandelar.

Sladd det känns som om vi glider ifrån diskussionens ursprungliga ämne genom att diskutera ägarförhållanden. Tråden började med att Bedrup undrade om S.A.T hade några nya produkter på gång, och det har de ej idag, det tror jag till och med att du och jag kan enas om. Eller?

”I övrigt är det bra väder, heter du Stefan i förnamn?”
Trevligt att du har bra väder också. Det är möjligt att jag heter Stefan, spelar det någon roll? Vad får dig att tro det? Du kanske chansade och av alla namn så kändes Stefan rätt? Vad får dig att skriva mitt eventuella förnamn öppet på forumet, bryter inte det mot PUL? Du måste väl rimligtvis ha fått det någonstans. Om man av någon anledning vill vara anonym på forumet så bryter väl det inte mot policyn?

P.S sitter och njuter av Red hot chili peppers på mina Ino med ett brett leende och är
lycklig, känner basen djupt där nere. Vad får dig att känna lycka?

H Lambda, "Stefan" om det känns bättre för dig.


Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/04/23 :  18:51:17  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

Att konfirmera sig gör man i kyrkan. Vanligtvis av en präst. Han är auktoriserad att utöva denna gärning.

Om ägarförhållande frågar man ägaren. Han torde vara den som är auktoriserad att svara.

Du skriver som en Stefan, en sån som är portad från forumet. Lika påstridig och ofelbar.

Men jag är generös idag.

Och snäll. Vad var det tråden handlade om tyckte du? Jag har glömt.

,

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

MaS
Member

423 Posts

Posted - 2003/04/23 :  19:11:12  Show Profile Send MaS a Private Message
MMM Sladd.

Jag skrev i en tråd plus att jag skickade ett mail till dig om frågan om det inte fanns någon redig manual till Amplifix.
Men du svarade aldrig.
Jag har läst att du jobbade åt Hifi Consult där jag köpte min Amplifix, å dom var generalagenter för Sat, men om märket nu är nerlagt så finns det väl inga manualer att få tag i samt att det ej ligger på deras bord. Så jag antar att det var därför du ej svarade. Men ingen skada skedd.

Kan ju aldrig tänka mig att den går sönder men om jag skulle råka spilla varmt te i den, lagar dom den då fortfarande.

Har en knapphändig manual hemma som jag har för mig är skriven av nån som heter Stefan, men förmodligen inte samma som du menar.

Mvh MaS

I ain´t no nice guy after all.
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/04/23 :  19:19:55  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

Hoppsan!

jag brukar svara på alla mail, sorry!

Amplifixen är egentligen före min tid. jag har inte sålt några eller ägt någon själv. Jag har hört att manualen varit i tunnaste laget. tror inte det finns någon bättre.

Att själva produkten är nedlagd är en sak. Normala garantier gäller naturligtvis och har du problem med din fix finns det såklart hjälp att få!

,

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

MaS
Member

423 Posts

Posted - 2003/04/23 :  19:26:13  Show Profile Send MaS a Private Message
Låter skönt.

Tack för svaret Sladd.

Mvh MaS

I ain´t no nice guy after all.
Go to Top of Page

lambda
Kilroy was here

120 Posts

Posted - 2003/04/23 :  20:22:30  Show Profile Send lambda a Private Message
” Att konfirmera sig gör man i kyrkan. Vanligtvis av en präst. Han är auktoriserad att utöva denna gärning.”
Det är mycket riktigt att man kan konfirmera sig i kyrkan och vanligtvis så görs detta av en präst. Bravo sladd. Har du aldrig konfirmerat en flygbiljett? Om du har det gjorde du det då i kyrkan med en präst? Hm låter lite knasigt, tycker du inte det? Slutsats: konfirmera är synonymt med bla bekräfta, bestyrka.

”Om ägarförhållande frågar man ägaren. Han torde vara den som är auktoriserad att svara.”
????? Återigen var det inte S.A.T´s existens och inte ägandeförhållandet som var och är trådens kärnpunkt. Jag vill mena att S.A.T kan komma ut med nya produkter även om de nu skulle ha bytt ägare, håller du inte med? Men det blir svårare att komma ut med nya produkter om S.A.T är nedlagt, oense på den punkten?

” Du skriver som en Stefan, en sån som är portad från forumet. Lika påstridig och ofelbar.”
I motsats till dig? På vilket sätt uppfattar du mig som ofelbar?
Om du läser följande en gång till ”Du skriver som en Stefan, en sån som är portad från forumet.” så inser du kanske hur löjligt det ser ut. Mer på ett barns nivå än på den nivå som du befinner dig, en vuxen mans nivå.

” Men jag är generös idag. Och snäll.”
??? Skall detta tas som ett hot och en varning om avstängning? Om så är fallet, avstänger du alla som inte böjer sig för dig? Jag är helt på det klara angående er policy att det är ni bestämmer helt och fullt ut här. Men löper ni inte risken att förlora erat förtroende om ni hotar med att avstänga någon så fort personen argumenterar med er?
Jag har inte farit med lögner eller påhopp i denna tråd, utan torrt konstaterande.

Jag kan försäkra dig om att jag inte heter eller har kallat mig för Stefan, så nu kan du släppa det problemet. Så, så kan det gå när man drar förhastade slutsatser, men det är lugnt för min del, tog inte illa upp.

Det här är det sista jag kommer att skriva i denna tråd, hoppas att du också är tillräckligt omdömesgill i egenskap av administratör och kan släppa detta nu?

Fridens, Lambda



Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2003/04/23 :  20:31:03  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Lambda, de som har något finger med i branchen är ombedda av oss att offentliggöra det så alla vet var dom står och finns i den hifi ankdamm som Sverige är.

Du har en, enligt mig, väldigt "självsäker" attityd in denna tråd för att inte ha något med branchen att göra.
Har du något finger nedstoppat i hifi branchen så är du välkommen att redovisa det. Annars får du faktiskt ursäkta sladds, min och många andras undran över ditt tvärsäkra engagemang i SAT:s varande eller icke varande...

Vilka Ino är det du lyssnar på??
Go to Top of Page

Dimitri
Member

1050 Posts

Posted - 2003/04/23 :  20:34:13  Show Profile Send Dimitri a Private Message
Ursäkta, men är den ursprungliga frågan "Någon som vet ifall S.A.T kommer att utöka sitt sortiment med nya produkter?" härmed besvarad? Har någon sagt "ingen aning" eller "jag vet men säger inget" eller "S.A.T. finns inte längre alltså blir det inga nya produkter"?
JAg undrar verkligen och försöker inte göra en "Stefan".
Dimitri
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/04/23 :  20:38:41  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

Stänga av?

Varför då?

Om du vill konfirmera en flygbiljett ringer du nummerupplysningen då?

Tonen i denna tråd är du helt och hållet pappa till. jag kan alltid välja att avstå trådar utan innehåll som denna men din intonation var onekligen spännande så jag blev lite nyfiken.

Jag har på inget ställe sagt emot åt något håll angående SAT, det är inte mitt bord. Jag har inte hotat med att stänga av. Jag är bara snäll, dygnet runt.

För det vill knoppen.

Och då blir det så. För en gång kommer jag också att behöva en messerschmitt på dämpväggar, så det är bäst man sköter sig

,

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2003/04/23 :  20:39:10  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Hej zed51, ja jag vet inte om SAT kommer med några nya produkter eller ej. Jag vet ej heller om SAT är sålt av Bladelius till Primare. Det verkar i alla fall i mina bankögon helt idiotiskt att köpa ett varumärke för att lägga ner det... Bladelius kan ju komma med ett nytt märke i morgon i så fall som konkurerar med Primare. Så den förklaringen köper jag inte.

Men jag tycker, för att stoppa alla vilda spekulationer som härjar i denna tråd, att vi tar och kollar upp detta i morgon och återkommer med ett initierat svar fritt från spekulation.
Go to Top of Page

Nagref
Member

113 Posts

Posted - 2003/04/23 :  22:05:24  Show Profile Send Nagref a Private Message
quote:
Om du vill konfirmera en flygbiljett ringer du nummerupplysningen då?


Ingemar, fortfarande betyder konfirmera bekräfta och det är det man kan göra med om man bokar en flygbiljett, man bekräftar att den man vill ha. Samma sak med konfirmationen. Det är samma ord och betyder samma sak - Bekräftelse. I fallet med konfirmationen så är det en bekräftelse av dopet. Eftersom dopet sker så tidigt att man inte har en rimlig chans att ha några synpunkter på det så har man i den kalivnistiska/lutheranska kyrkan en konfirmation för att man som individ ska kunna bekräfa att dopet inte var något misstag. Dopet är ju normalt ett inträde i tron/kyrkan men eftersom man som sagt inte är så medveten vid tidpunkten för dopet så vill man ha det bekräftat. I andra kyrkor så döps man enbart som vuxen (och är då förhoppningsvis tillräckligt medveten om man vill bli medlem i kyrkan/trossamfundet) och då kan man klara sig undan konfirmationen.

Av din kommentar så kan man få uppfattningen att du inte inser betdelsen av konfirmera men det kan bara du bekräfta .

Själv är jag som ensam ur min klass att inte bli konfirmerad eftersom sådant hyckleri kunde jag inte klara av - majoriteten ville inte konfirmera sitt dop utan bara få lite fina presenter.

Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi
VD för Acoustic Landscape
R&D-ansvarig för Acoustic Illusion
Go to Top of Page

lambda
Kilroy was here

120 Posts

Posted - 2003/04/23 :  22:13:03  Show Profile Send lambda a Private Message
Tar mig friheten att frångå mitt löfte om att jag skulle sluta skriva i denna tråd för att bemöta Pjotres inlägg.

”Lambda, de som har något finger med i branchen är ombedda av oss att offentliggöra det så alla vet var dom står och finns i den hifi ankdamm som Sverige är.”
Håller med dig helt och hållet. Kan försäkra dig om att jag ej har eller har haft någon bransch anknytning. Det enda jag gjorde var att lyfta på luren och ringde upp Audioactive.

” Du har en, enligt mig, väldigt "självsäker" attityd in denna tråd för att inte ha något med branchen att göra. ”
Det tar jag som en komplimang, tackar.

” Vilka Ino är det du lyssnar på?? ”
De utomordentliga välljudande pi60 sign. Du är välkommen hem till mig om du har vägarna förbi Sthlm för ett samkväm med ljuv musik.

Spisa skivor, lev lyckligt, H Lambda
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/04/24 :  09:32:40  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

Den här tråden är lite kul....

Om man vill konfirmera något så bör det göras hos rätt instans. Det var hela poängen med min utvikning om kyrkor och flygbiljetter.

Audioactive har aldrig varit generalagent för SAT.
De äger ej heller Primare.

Bokning av flygbiljett hos nummerbyrån samt konfirmation utförd av en kompis till prästen således.

Lasse Pedersen på Primare är är rätt instans, där kan man få en korrekt "konfirmation" av sakernas tillstånd. En generalagent för konkurrerande produkter är en synnerligen dålig konfirmatör.

Men jag tror att SAT är begravd, det verkar det inte vara så mycket oenighet om.

Ordning och reda, busbarn.

,

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

lambda
Kilroy was here

120 Posts

Posted - 2003/04/24 :  11:01:53  Show Profile Send lambda a Private Message
Frångår ännu en gång mitt löfte om att sluta skriva i denna tråd, så mycket var mitt ord värt.

” Om man vill konfirmera något så bör det göras hos rätt instans. Det var hela poängen med min utvikning om kyrkor och flygbiljetter.+ Audioactive har aldrig varit generalagent för SAT.
De äger ej heller Primare.+ Lasse Pedersen på Primare är är rätt instans, där kan man få en korrekt "konfirmation" av sakernas tillstånd. En generalagent för konkurrerande produkter är en synnerligen dålig konfirmatör.”

Läs texten ovan noggrant, och förklara för dig själv vad du skrivet, då kanske du inser att du går i cirklar och har målat in dig i ett hörn. Låt oss nu enas om vissa saker så att denna tråd kan får ett slut, ok?
1. Audioactive => distributör för Primare, överens?
2. Primare köpte upp S.A.T, sant?
Om du svarat ja på frågorna så är logiken i ditt inlägg en aning frånvarande.
” En generalagent för konkurrerande produkter är en synnerligen dålig konfirmatör.”
Menar du att Audioactive är konkurrent till sig själv? ” Om man vill konfirmera något så bör det göras hos rätt instans. Det var hela poängen med min utvikning om kyrkor och flygbiljetter.+ Audioactive har aldrig varit generalagent för SAT.” Hur kan du påstå att Audioactive är en så dålig instans, de var och är Primares samarbetspartner. Tror du inte att de är insatta i Primares produkter samt ett eventuellt nedläggande av ett uppköpt varunamn? Ja, helt riktigt sladd att de aldrig varit GA för S.A.T, hur skulle det gått till? Primare lade ner S.A.T vid uppköpet, kommer du inte ihåg det?
Mina frågor är berättigade förutsatt att du svarat ja på frågorna 1+2.

” Men jag tror att SAT är begravd, det verkar det inte vara så mycket oenighet om.”
Puu, skönt sladd att vi är överens om det. Innan du nu går i taket så ta en minut och fundera lite. Förstår att din första reaktion är att du vill ge svar på tal, det är en naturlig reaktion från killar som dig och mig. Om du nu ändå känner en iver att motsvara så ber jag dig att bemöda dig med att svara på mina frågor och påståenden, jag tycker att jag har bemötta dina påståenden och åsikter. Du däremot har mest skrivit ”runt” och undvikit att bemöta mina argument. Debatten fortskrider inte så tillfredställande på det sättet, utan man står mest och trampar vatten, min högsta egna åsikt.
Till slut vill jag be Bedrup om ursäkt för att jag varit en del av anledningen till att din fråga totalt spårade ur. Det var inte min avsikt, jag ville bara delge dig den information som jag fått ta del av från Audioactive.

Hoppas att detta nu kan få ett slut.

H Lambda.

PS.sladd ta ett djup andetag(Här skulle en glad gubbe suttit, men vet inte hur man får till det)


Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/04/24 :  12:14:46  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

De glada gubbarna hittar du till vänster om textfältet. Klicka på en av dem och det dyker upp tecken där markören står och blinkar

Det är inte en siffra rätt Lambda.

Att man "känner till" är inte samma sak som att man kan "konfirmera" saker.

SAT lades inte ned i samband med köpet.

Audioactive har inget att göra med Primare utom att de säljer deras produkter. SAT var länge en konkurrent till Audioactives sortiment och de är väl rimligen glada att det nu är nedlagt (om det är så). Det skulle jag också vara i deras kläder så inget ont om Hasse & Co.


Faktauppgifterna kommer från Micke Bladelius, huvudkonstruktör samt delägare i Primare.

Håll gärna liv i tråden om du vill försöka skruva sakförhållandena åt något håll igen. Jag kan bara förklara läget igen och igen. Eller fungera som språkrör åt en som verkligen kan konfirmera hur det hela ligger till

,


Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

lambda
Kilroy was here

120 Posts

Posted - 2003/04/24 :  13:17:12  Show Profile Send lambda a Private Message
”De glada gubbarna hittar du till vänster om textfältet. Klicka på en av dem och det dyker upp tecken där markören står och blinkar”
Menar du rutan ” Message: ”? Där står det bara HTML code is off och Forum code i on, på den kam man klicka så får man upp lite informationstext.


”Att man "känner till" är inte samma sak som att man kan "konfirmera" saker.”
Så du menar att om någon har information som är 100% sann men inte jobbar eller är direkt inblandad i ämnet, då kan man inte konfirmera den informationen? Vill du mena att Audioactive drog till med en kvalificerad gissning som visade sig vara rätt? Skulle nog gissa att Audioactive mycket väl visste vad de pratade om. Tror du inte att Primare Skulle bli lite upprörda om Audioactive for med lögner? Låter i såna fall som ett dåligt och infekterat samarbete.

”Audioactive har inget att göra med Primare utom att de säljer deras produkter.”
Har man inget med det företag att göra om man representerar deras produkter? Låter som en dålig säljorganisation.

” Faktauppgifterna kommer från Micke Bladelius, huvudkonstruktör samt delägare i Primare.”
Kan inte se någonstans var du har lagt fram faktauppgifter i denna tråd. Utan du har mest försökt att försvara dina okunskaper i svenska språket. Om du själv hittar dessa faktauppgifter som du åsyftar hur skiljer sig de då från mina?

” Håll gärna liv i tråden om du vill försöka skruva sakförhållandena åt något håll igen. Jag kan bara förklara läget igen och igen. Eller fungera som språkrör åt en som verkligen kan konfirmera hur det hela ligger till”
På vilket sätt upplever du att jag har försökt att ”skruva” sakförhållandet? Det enda jag har skrivit är att S.A.T är nedlagt som varunamn, är inte detta sant längre? Det höll du med om i ditt senaste inlägg, eller?
Vad är det du exakt har förklarat om och om igen? Är det synonymerna för konfirmera du åsyftar? Kan inte se något annat som du har gett dig på att försöka interpretera, även här tog det en stund för dig att komma fram till något konstruktivt. Vad menar du med språkrör? Representerar du Bladelius här på forumet? Det trodde jag stred mot policyn.
Menar du att det är bara jag som håller denna tråd vid liv, du är helt ”oskyldig”, skriver du helt av ansvarsplikt? Som jag skrev så hoppades jag på att du skulle ta en nypa luft innan du gav dig på tråden igen så att vi kunde få ett slut på detta.

Du tar till en väldigt simpel retorik, anfall är bästa försvar. Du undviker fortfarande på att svara på mina sakfrågor, tolkar detta som om att du inte har mycket att tillföra i denna tråd, utan är mest ute efter att upprätta ditt anseende, vilket är förstårligt eftersom du är ikläd rollen som moderator.

Vad säger du, skall vi ge oss eller vill veva detta en gång till?

H Lambda


Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000