HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Högtalar tips tas gärna emot!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Jakob_S
Member

665 Posts

Posted - 2003/04/23 :  16:41:33  Show Profile Send Jakob_S a Private Message
zed51, förstår hur du menar. Tror dock inte att särskrivande enbart är en åkomma just dyslektiker lider av. Nu ska jag dock försöka hjälpa Spyder_lol istället.

Spyder_lol! Lyssnar du bara på rock? Har du stort rum? Är rummet trögdrivet och basfattigt? Varför måste du annars skaffa sub? Tannoy har jag inte hört, men en mindre ML-modell kan jag nästan garantera inte kommer falla dig i smaken. Carlsson-modellen har jag inte hört, men den är säkert bra. Annars har Audiovector, Monitor Audio, Dynaudio, Acoustic Energy, Quad, JMLab o s v modeller i rätt prisklass.

Hifi handlar inte om att veta - det handlar om att känna.
Go to Top of Page

bjarne
RödaTråden vinnare

778 Posts

Posted - 2003/04/23 :  17:43:35  Show Profile Send bjarne a Private Message
mitt hög talar tips får bli Canton LE109 för ca 6kkr, från apparat eller hembiobutiken. Sen finns oxå MA bronze3 hos malmö hificenter för 3800 http://www.hificenter.se/ (obs gamla bronze-modellen. Jag tycker f ö den är trevligare än den nya.)

mvh/bjarne
Go to Top of Page

Ell
Member

84 Posts

Posted - 2003/04/23 :  17:51:01  Show Profile Send Ell a Private Message
Min röst ligger på ett par Heco Mythos 500 alt Mythos 700.
kolla på www.hembiobutiken.se

Allt från England är inte smaklöst.
Go to Top of Page

RotelPower
Member

525 Posts

Posted - 2003/04/23 :  18:17:58  Show Profile Send RotelPower a Private Message
Jag tipsar om Quad.

Quad 12L - 4900:-

Advance Acoustic MCD-403 --> Digisnake2 --> Panasonic SA-XR25 --> Ixos Gamma 6003 --> Quad 11L2
Go to Top of Page

mag
dom kallar oss mods

1587 Posts

Posted - 2003/04/23 :  19:26:12  Show Profile Send mag a Private Message
Ino piP håller jag på.


//Magnus

Born to lose -Live to win
Foto: www.geocities.com/fatalpath
Go to Top of Page

tombee
Member

65 Posts

Posted - 2003/04/24 :  03:30:29  Show Profile  Visit tombee's Homepage Send tombee a Private Message
Jag har funderat på piP och Quad 12L

vilken tror ni är bäst?

piP är ju som bekant ganska mycket dyrare (~2000?) om man nu inte bygger ihop dom själv...men jag tror inte jag är kapabel till det..*nybörjare*

Web
Go to Top of Page

mag
dom kallar oss mods

1587 Posts

Posted - 2003/04/24 :  13:37:48  Show Profile Send mag a Private Message
"piP är ju som bekant ganska mycket dyrare (~2000?) om man nu inte bygger ihop dom själv...men jag tror inte jag är kapabel till det..*nybörjare*"

Dom ligger på ca 4500:- färdigfanerande med ihopmonteringen kvar. Att göra dugliga lödningar är lätt som en plätt (lite svårare att få dom snygga dock...., fast det har ingen betydelse rent funktionelt). Observera att lådaorna är färdigbyggda i byggsatserna så det behöver man inte göra.

Quad 12L har jag aldrig sett, måste kolla dom. Quad ska ju vara billiga i sverige.


//Magnus

Born to lose -Live to win
Foto: www.geocities.com/fatalpath
Go to Top of Page

perper
Member

64 Posts

Posted - 2003/04/24 :  14:34:34  Show Profile Send perper a Private Message
Vet inte ens vad "Pip" är för någonting men det är förstås möjligt att det är fina högtalare.... om man är lämpligt händig.... alltid billigare vet jag då inte om det blir när de ändå har med en låda men fraktkostnaden kanske blir lägre när den tar mindre plats, men element osv... men som sagt jag vet ej någonting om dessa högtalare.

Lånat hem och provat mängder (nåja!) med högtalare och föll tämligen omgående (redan i butiken) för ett par Quad 22.... Lånade först hem 12L och de hade samma klang som de stora i butiken men kände ändå att det på vissa skivor saknades lite av botten. Tog hem 22L och det fungerar väldigt bra tillsammans med min "ynkliga" Classik.

Dessa är tyvärr lite dyrare än ditt maxpris men nog är det värt lite att kunna njuta av alla dina skivor+ att jag personligen aldrig hört en kombination av sub + stativare som låtit bra... Dyrare, fulare och svårare att få att låta musikaliskt. Vid litet rum/kinkiga grannar skulle jag ha valt 12L som andraval
Go to Top of Page

tombee
Member

65 Posts

Posted - 2003/04/24 :  15:05:04  Show Profile  Visit tombee's Homepage Send tombee a Private Message
vad har du för "ynklig" classic?

ynkligare än hk670?

Web
Go to Top of Page

mag
dom kallar oss mods

1587 Posts

Posted - 2003/04/24 :  18:12:10  Show Profile Send mag a Private Message
" om man är lämpligt händig.."

Kanske ska poäntera att det går bra att köpa den helt färdig för 6700 (?) också.


//Magnus

Born to lose -Live to win
Foto: www.geocities.com/fatalpath
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000