HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vilka förhållande för Ply 3,4/S
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Spiffy
Member

124 Posts

Posted - 2003/04/17 :  17:34:36  Show Profile  Visit Spiffy's Homepage Send Spiffy a Private Message
Vilka förhållande ska det vara för att man ska ha någon nytta av denna kabeln?
Ena kabeln går precis förbi ett elutag och den andra går förbi antennsladden till tv:n, som förövrigt står precis vid förstärkaren.
Behöver jag den skärmade versionen?
Eller skulle den vanliga versionen fungera precis likabra.

/Niklas

Spiffy
Member

124 Posts

Posted - 2003/04/17 :  21:49:46  Show Profile  Visit Spiffy's Homepage Send Spiffy a Private Message
Någon måste väl ändå veta.

/Niklas
Go to Top of Page

JM
Member

533 Posts

Posted - 2003/04/17 :  22:52:16  Show Profile Send JM a Private Message
Hej ! Jag har iofs bara den vanliga versionen av PLY 3,4. Men jag har lite svårt att tro att den skärmade skulle vara sämre på ngt sätt. Om jag vore dig så skulle jag nog satsa på den skärmade faktiskt. Det är ju inte så mycket pengar trots allt...

Mvh/Janne

Att mäta är att veta !
Go to Top of Page

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2003/04/18 :  01:35:02  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
Man vet tyvärr inte att man behöver den skärmade varianten förrän man använder den !!!

//StefanZ

"..are all these your guitars..?"
Go to Top of Page

widen76
Member

221 Posts

Posted - 2003/04/18 :  22:05:17  Show Profile Send widen76 a Private Message
Om inget annat så ger den skärmade kabeln, när den kopplas till jordpunkt, en rejäl ökning av bredden i ljudbilden. När det gäller avskärmning från omgivning vet jag inte var acceptabel gräns går. Möjligtvis att informationen går att hitta på tillverkarens hemsida på www.jenving.se

Min utrustning: CD-spelare: NAD C521, Förstärkare: Hegel H100 SE, DAC:Hegel HD11, Högtalare: B&W 603 S3, Sub: B&W ASW610. Högtalarkablar: Supra Ply 3.5, Signalkablar: Harmonic Tech Truth-Link, Harmonic Tech Harmony-Link
Go to Top of Page

24U
Member

883 Posts

Posted - 2003/04/19 :  11:39:35  Show Profile Send 24U a Private Message
Rekommenderar skärm oberoende omgivning. För även om man inte har någon RF-källa som modulerar in i högtalarkretsen så omges en högtalarkabel av växlande magnetfält. Starkare ju högre man spelar, direkt proportionellt mot strömmen i ledaren. Om jag inte missminner mig avtar detta med radien från ledaren upphöjt i tre, så det går ned fort, men det är bra att ta varje tillfälle som bjuds att reducera växlande magnetfält. Det inducerar spänningar i andra närliggande ledare som ger skräp i signalvägen. Det finns förutom skärm alltid läge att hålla ledare så långt från varandra som möjligt, alt alltid låta dom korsa varandra i rät vinkel för minimal induktionsverkan. Lycka till!

https://www.facebook.com/stefanstudio
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000