HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hafler 9505, ett bra slutsteg?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Froz
Member

85 Posts

Posted - 2003/04/15 :  14:07:29  Show Profile Send Froz a Private Message
Har hittat ett Hafler 9505 slutsteg för 10000 kr. Det är ett prof. studiosteg utan fläkt och lämnar 2x250 W i 8 ohm, www.hafler.com . Detta steg är ca 3 år gammalt. Min fråga är om det är något bra? Eller ska man fortsätta spara till ett fett McIntosh-steg?

Mvh
Anders

All or Nothing at Al

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2003/04/15 :  14:10:59  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Hafler gör riktigt bra slutsteg. Jag har själv ett Hafler P4000 till salu. Det lämnar dock "bara" 2x200w vid 8ohm.

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

Majjen03
Ej medlem längre

772 Posts

Posted - 2003/04/15 :  14:28:56  Show Profile Send Majjen03 a Private Message
Hej Froz!

Hafler är ett bra "gammalt" märke samt har ett bra rykte.
På 80- talet var de dock dåligt isolerade vilket ibland ledde till att man fick strömen genom kroppen i stället för via stereon.
Prisvärdet på 9505 kan jag dock tyvärr inte säga något om.
Har ej lyssnat på 9505:an.
Mvh
kenth
Go to Top of Page

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2003/04/16 :  09:04:23  Show Profile Send Knoppen a Private Message
Det är nog svårt att sia om hur det låter. Det verkar vara ett mycket seriöst bygge. Jag hade nog själv varit intresserad för det priset. Det verkar inget som är konstigt hos dess mätdata. Det kostar mer än 25 000 kronor i Sverige. Förut var det Allba som hade generalagenturen, men nu verkar det som om de inte har det längre.

Min dotter har fått min gamla Hafler DH-200 som har puttrat fint i min ägo sedan slutet av åttiotalet. Jag har inte fått elchocker än av det i alla fall! Lite av kultförstärkare. Förmodligen är 9505 en bättre förstärkare.


/Johan

Mäter det dåligt så är det iaf inte bra..
Go to Top of Page

Dimitri
Member

1050 Posts

Posted - 2003/04/16 :  10:04:02  Show Profile Send Dimitri a Private Message
Det var väl hafler som är pappa till dynaco?
Dimitri
Go to Top of Page

Froz
Member

85 Posts

Posted - 2003/04/16 :  13:07:06  Show Profile Send Froz a Private Message
Jag har slagit till på Hafler-steget. Det stämmer att Allba hade agenturen för några år sedan. Han jag köpt steget av jobbar nämligen på Allba. Jag återkommer med lyssningsintryck.

Anders

All or Nothing at Al
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000