HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 QRS Luna
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

CDP
Member

212 Posts

Posted - 2003/04/11 :  09:01:50  Show Profile Send CDP a Private Message
Var förbi hos Consulterna i Alingsås för att titta runt lite på begagnat och höra om den nya stativaren som Sladd råkat skvallra om. Till min förvåning fanns det redan en ganska färdig prototyp som man kunde få lyssna på, och det gjorde jag

Den är ju grymt bra om den kommer att låta som idag, med det utsatta priset (ca. 6000). Jag blev mest imponerad av hur den hanterar röster, den är helt outstanding där och har en ren och fin bas. Diskanten var lite svårt att säga efter en kort tid i de skumma stolarna de har i lyssningsrummet (de är verkligen skumma, hur fan tar man sig ur dem på ett elegant sätt?). Är det någon annan som lyssnat på de mattsvarta lådorna? Era input?

Jag kommer att lyssna lite mer när det finns färdig prototyp och man har med sig lite egna skivor . Förresten, är det någon som vet om det är en 4 eller 8 ohms högtalare?

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/04/11 :  09:24:08  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

Vi kunde ju göra en namnlista där kunderna krävde nya fåtöljer, instämmer med dina intryck

.

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

Per Berger
Member

563 Posts

Posted - 2003/04/11 :  09:45:01  Show Profile  Visit Per Berger's Homepage Send Per Berger a Private Message
Har inte hört högtalarna än men skriver på listan om fåtöljerna...!


/P
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2003/04/11 :  10:25:08  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Hörde högtalarna på ett tidigt stadium... De lät mycket lovande redan då... Så jag kan tänka mig hur de låter idag...

Håller fullständigt med om stolarna!
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2003/04/11 :  11:39:09  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Men var inte QRS Luna någon av de första högtalare som Olle byggde för en del år sedan?Mvh Kristofer
Go to Top of Page

sopwith
Member

595 Posts

Posted - 2003/04/11 :  14:28:53  Show Profile Send sopwith a Private Message
Hej

Häftigt hur mycket, o kraftfullt ljud man kan prestera med dessa små lådor, skulle HC inte ha färdiga ex att kränga vid detta laget?, jag avnjöt ett par skivor i (stolarna är farligt sköna.....ända tills man då skall resa sig..just, ja), slutet av 2002 och då nämnde Olle, kanske mars/april.....,

mvh
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2003/04/11 :  14:52:02  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Tidsbegreppen är lite annorlunda i Ankeborg jämfört med övriga landet... Sa han vilket år??
Go to Top of Page

CDP
Member

212 Posts

Posted - 2003/04/15 :  16:20:29  Show Profile Send CDP a Private Message
Men jag behöver veta om det var 8 eller 4 ohm som avses i framtida burkar?

Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2003/04/15 :  16:30:38  Show Profile Send Sanoj a Private Message
Ring HC och hör efter...

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000