HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 typ av ljud på qrs callisto
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

buris
Member

169 Posts

Posted - 2003/04/09 :  00:17:14  Show Profile Send buris a Private Message
hej jag undra om det är någon i detta avlånga land, som kan tala om för mig vad qrs.na har för ljudkaraktär.Bor i sundsvall så jag vill ha lite information innan ifall det är värt och åka och lyssna. jag har hört dynaudio A52 och om man t.ex jämför dom och även Avance sig3:na
jag vill ha ett klart,detaljrikt.luftigtsamt mjukt ljud svårt att förklara men ää detaljrikt menmjukt

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2003/04/11 :  09:07:38  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Ja, ungefär så låter Callisto.
Mjukt, detaljrikt, inte skarpskuret.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Per Berger
Member

563 Posts

Posted - 2003/04/11 :  09:56:07  Show Profile  Visit Per Berger's Homepage Send Per Berger a Private Message
Eftersom jag äger ett par Callisto ska jag försöka beskriva ljudet...

Bas: ganska djup (-3 dB vid 38Hz), bra upplösning för en stativare.
Mellanregister: öppet, detaljerat, mycket hög kvalitet, röster låter kanon!
Diskant, detaljerad, ganska mjuk, har trots ganska ljust klingande elektronik aldrig fått dem att låta vasst/skrikigt.

Totalljud: mycket bra på röster, mycket bra på att återge tempo, "takten" pga låg dopplerdistorsion (enligt Olle ) Bra dynamik. Inte så jättekänsliga för elektroniken, de är framtagna för att funka bra med ganska enkla grejor men även ha marginal för att visa fördelarna med bättre elektronik. Inte heller så känsliga för kablar, de är - enligt Olle - utvecklade/testade med Supra Ply.

Nackdelar: inga speciella, möjligen "ingen djupbas" men det är ju stativare (om än stora sådana).

/P
Go to Top of Page

buris
Member

169 Posts

Posted - 2003/04/11 :  11:46:35  Show Profile Send buris a Private Message
hej!!
Dom verkar ju intressanta dom där, var och lyssnade på Dyn A52 igår vart sugen,dom kördes med nya Thule processor och slutsteg och vincent s3 genom analoga kablar. Det lät bra, men lite olika beroende på vilken kvalitet det var på cd:n,Jag kommer nog att köra med primare eller thule,processor och slutsteg,så jag är intresserad av att veta hur det skulle låta med ett par callisto eller dom där nya
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000