Author |
Topic |
|
buris
Member
169 Posts |
Posted - 2003/04/09 : 00:17:14
|
hej jag undra om det är någon i detta avlånga land, som kan tala om för mig vad qrs.na har för ljudkaraktär.Bor i sundsvall så jag vill ha lite information innan ifall det är värt och åka och lyssna. jag har hört dynaudio A52 och om man t.ex jämför dom och även Avance sig3:na jag vill ha ett klart,detaljrikt.luftigtsamt mjukt ljud svårt att förklara men ää detaljrikt menmjukt |
|
Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben
7949 Posts |
Posted - 2003/04/11 : 09:07:38
|
Ja, ungefär så låter Callisto. Mjukt, detaljrikt, inte skarpskuret. |
"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker" |
|
|
Per Berger
Member
563 Posts |
Posted - 2003/04/11 : 09:56:07
|
Eftersom jag äger ett par Callisto ska jag försöka beskriva ljudet...
Bas: ganska djup (-3 dB vid 38Hz), bra upplösning för en stativare. Mellanregister: öppet, detaljerat, mycket hög kvalitet, röster låter kanon! Diskant, detaljerad, ganska mjuk, har trots ganska ljust klingande elektronik aldrig fått dem att låta vasst/skrikigt.
Totalljud: mycket bra på röster, mycket bra på att återge tempo, "takten" pga låg dopplerdistorsion (enligt Olle ) Bra dynamik. Inte så jättekänsliga för elektroniken, de är framtagna för att funka bra med ganska enkla grejor men även ha marginal för att visa fördelarna med bättre elektronik. Inte heller så känsliga för kablar, de är - enligt Olle - utvecklade/testade med Supra Ply.
Nackdelar: inga speciella, möjligen "ingen djupbas" men det är ju stativare (om än stora sådana).
/P
|
|
|
buris
Member
169 Posts |
Posted - 2003/04/11 : 11:46:35
|
hej!! Dom verkar ju intressanta dom där, var och lyssnade på Dyn A52 igår vart sugen,dom kördes med nya Thule processor och slutsteg och vincent s3 genom analoga kablar. Det lät bra, men lite olika beroende på vilken kvalitet det var på cd:n,Jag kommer nog att köra med primare eller thule,processor och slutsteg,så jag är intresserad av att veta hur det skulle låta med ett par callisto eller dom där nya
|
|
|
|
Topic |
|
|
|