HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Kabel konsulting
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

yak52
Member

164 Posts

Posted - 2003/04/07 :  12:30:13  Show Profile Send yak52 a Private Message
Hej!

Jag förstår som ny här att kablar är ett omfattande område med många olika uppfattningar. Tacksam för tips från er som provat olika fabrikat på riktig och kunnat jämföra. Vad skulle kunna passa min anläggning?

- Thule CD 150
- Pink Triangle
- Densen RIIA
- Edison Triod
- Mosen högtalare

Jag kör idag med Biltemas signalkablar som jag tycker låter bra även jämfört med dyrare. Lite grumliga i basområdet kanske.

Högtalarna matas med biwirade Audioquest Flat Rock.

Har ni några tips på förbättringar som märks i prisklasserna 1.000 - 2.500 kr?

/Martin

P.S.
Jag provade med Audioquest Viper RCA-RCA som är rätt dyr jämfört med Biltema, men de lät inte bra i min anläggning. När jag frågar runt låter det som att Audioquest inte alltid upplevs som prisvärda. Kan det stämma eller beror det mest på min anläggning?

Det bästa sättet att hantera frestelser är att falla för dem......

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2003/04/07 :  13:36:52  Show Profile Send drkim a Private Message
Kolla in detta:
http://www.hififorum.nu/topic.asp?TOPIC_ID=12127

Kanske kan vara något..

MVH
Jocke

Med vänliga hälsningar
Jocke


Mitt system! Maila mig!
Go to Top of Page

Neon Park
Member

1013 Posts

Posted - 2003/04/07 :  20:11:54  Show Profile Send Neon Park a Private Message
Ett par högtalarkablar som i mitt tycke har väldigt ren bas är Intermezzo säljes fö.av subbas audio,men dom kanske inte fungerar bra ihop med rör jag själv hade problem med mina Tara Lab.Prism 1000 B-W ihop med rör diskanten började rulla av ganska tidigt.
Mvh
Go to Top of Page

marens
Member

3368 Posts

Posted - 2003/04/07 :  22:51:51  Show Profile Send marens a Private Message
Ja, vad ska man säga. Här finns det så olika åsikter så att det går inte att lita på någon. En tycker att en kabel låter ljust och en annan tycker att den låter mörkt och en tredje tycker att den inte låter alls osv. Om du har möjlighet att lyssna och jämföra själv på ett rättvist sätt så gör det. Annars spelar det i princip ingen roll vad du köper, välj något som ser snyggt ut så att du får nånting för pengarna iaf. Finns ingenting som säger att det ena är bättre än det andra bara för att ett antal personer rekommenderar något särskillt när åsikterna går isär såpass när det gäller kablar.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.66 sekunder. Snitz Forums 2000