Author |
Topic |
tonne
Starting Member
13 Posts |
Posted - 2003/04/08 : 15:55:49
|
De etablerade hifibutikerna som säljer den SACD spelare jag eventuellt tänkt köpa (Sony XA777ES) tar 41.190 kronor för den. Jag har hittat en nätbutik i Sverige som säljer den för 37.385 kronor. Det är nästan 4.000 kronor billigare. Varför skulle jag betala så mycket mer i onödan? Hade det diffat upp till en tusenlapp hade jag mycket väl kunnat köpa den av en hifi butik. Men 4.000 kronor i onödan inte en chans. |
// Tönne |
|
|
dole
en Harley day!
1656 Posts |
Posted - 2003/04/08 : 15:58:57
|
Det är för lite rabatt för att det skulle vara det minsta intressant. Med tanke på allt strul som kan bli om maskinen inte funkar som den ska. Vem ska man prata med. Nä då vill jag nog allt ha en butik att vända mig till.
mvh dole |
--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu |
|
|
jatttelite
Member
520 Posts |
Posted - 2003/04/08 : 16:13:19
|
Leon skriver: "vi ska ha en omröstning om EMU snart tanken är varor och tjänster skall fritt kunna resa över gränser,därför finns Euron för att kunna gemföra priser på varor i hela europa."
Jaha, jag fick för mig att frågan handlade om lite SVÅRARE saker än att kunna gemföra priser.
tonne, 10% är väl inte så farligt, (se bara till att den kan spela DVD-A också annars kan du nog bli lite ledsen om något år). |
|
|
Leon
Member
228 Posts |
Posted - 2003/04/08 : 16:42:04
|
Det är ju pga att konsumenten fått ett sånt slagkraftigt vapen (datorn och internet) som hela situationen har uppståt. Annars skulle ju allt vara som vanligt, nu är det inte så!!!
Tyvärr finns det för mycket pengar att spara får att låta bli!!
MVH/Leon
|
|
|
DasKapital
Member
614 Posts |
Posted - 2003/04/08 : 16:47:11
|
quote: Jaha, jag fick för mig att frågan handlade om lite SVÅRARE saker än att kunna gemföra priser.
Rolig anekdot från handelshögskolan i Göteborg: Jag CV-boostar lite med studier i nationalekonomi vid sidan av mina ingenjörsstudier (vilket möjliggörs av att tempot och svårighetsgraden på studierna vid handelshögskolan är att likna vid lågstadiet i grundskolan...) Vid en föreläsning i makroekonomi frågades det varför vi skall gå med i EMU. Professorn (som jag inte nu kommer ihåg namnet på) svarade då ungefär: "nja, vet inte, det vettigaste argumentet är nog att det roligare..."
//Rickard |
Ino Audio for life |
|
|
bliss
Member
681 Posts |
Posted - 2003/04/08 : 18:05:51
|
vad är det nu det står i min kalender...om nationalekonomer visste vad de pysslar med så hade de varit miljardärer och inte miljardärernas rådgivare ;-) |
Oh by the way, which one's Pink? |
|
|
Kero
Member
431 Posts |
Posted - 2003/04/08 : 18:51:29
|
Hmm.. den här tråden verkar inte handla ett dugg om Sonus Faber som man kan antyda när man läser rubriken.. nåja det är ju fullt normalt att diskussioner tar ett sidospår emellanåt.
Jag tänkte ialla fall bara dela med mig av min enormt stora glädje som nybliven Sonus Faber ägare!
Mattias. |
|
|
Tank
Member
520 Posts |
Posted - 2003/04/08 : 19:10:27
|
Vill bara påpeka att det i nuläget ska till en förbaskad otur för att man inte ska kunna få ut garanti från en internetbutik. (Ja, egentligen får man det från tillverkaren, jag vet.) Man får rannsaka säljarens sida - är den seriös och påkostad? Tar de emot samtal? Etc. Krånglar det så är det bara att ta kontakt med dem. Jag har ännu inte misslyckats med det. Så i mitt fall faller DET argumentet i småbitar.
Välj själv.
Men jag tror inte att jag skulle lyssna på något i butik, för att senare köpa den på nätet. Oavsett prisklass. Så pass mycket moral har jag tagit mig råd med. |
|
|
Topic |
|