HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Thule cd 100
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

obi
Member

87 Posts

Posted - 2003/04/03 :  13:50:12  Show Profile Send obi a Private Message
Jag funderar lite på Thule cd 100 men har inte sett den hos någon affär i Stockholm (Ref Audio tar in den på beställning men har inget exemplar för demo), men jag har hört väldigt mycket bra om den och funderar att införskaffa den iaf.
Är det någon som vet vilken ljudkaraktär spelaren har? Och vilken elektronik den trivs bra med?

24U
Member

883 Posts

Posted - 2003/04/03 :  15:52:02  Show Profile Send 24U a Private Message
Denna tråd skall bli intressant, då jag också letar efter någon Thule CD. Då helst CD 150B eftersom jag behöver köra min IA 250B balanserat. Digitkorterfarenheter också (?).

https://www.facebook.com/stefanstudio
Go to Top of Page

Kevin Mitnick
Member

570 Posts

Posted - 2003/04/03 :  18:14:10  Show Profile Send Kevin Mitnick a Private Message
PE audio i Västerås säljer ett demo ex i guld för 4900kr(CD 100), kanske kan vara intressant?

Edited by - Kevin Mitnick on 2003/04/03 18:14:46
Go to Top of Page

obi
Member

87 Posts

Posted - 2003/04/04 :  12:14:56  Show Profile Send obi a Private Message
Ingen som har hört denna cd-spelare?

Kevin: Jag har inte tänkt att köpa den förrens om någon månad, men om den finns kvar då kan det vara intressant.

Edited by - obi on 2003/04/04 12:16:19
Go to Top of Page

peter_gbg
Member

529 Posts

Posted - 2003/04/04 :  12:50:30  Show Profile Send peter_gbg a Private Message
Jag köpte en nyligen. Ljudet kan beskrivas som lite mjukt i toppen samtidigt som det är detaljerat. Bra steroperspektiv och ett öppet mellanregister. Basen är fast och fin. Jag trivs med allt förutom fjärrkontrollen....:)
/Peter

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=53743
Go to Top of Page

AndersB
Member

234 Posts

Posted - 2003/04/04 :  14:19:28  Show Profile Send AndersB a Private Message
Obi

Jag har haft en CD 100 och jag kan väl hålla med Peter om den mjuka toppen, varma stereoperspektivet och någorlunda öppna mellanregistret. Däremot tycker jag att basen och ljudbilden är bred, men saknar lite slagkraft och attack. För samma pengar skulle jag kolla in Cyrus 1.5 istället för att få större närvaro och djävlar anamma på köpet.

Anders
Go to Top of Page

obi
Member

87 Posts

Posted - 2003/04/05 :  16:42:34  Show Profile Send obi a Private Message
Någon som vet om man kan lyssna på den i Stockholm?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.81 sekunder. Snitz Forums 2000