HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Njoe Tjoeb 4000 CD
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

akktustakki
MJW Musik hemma

1098 Posts

Posted - 2003/04/02 :  22:28:15  Show Profile  Visit akktustakki's Homepage Send akktustakki a Private Message
Är mycket nyfiken på denna produkt.
Jag undrar om det är någon av medlemmarna som har erfarenhet av denna, om man skall tro alla recensioner, makalösa CD-spelare?

Har kikat in på klubben.net men jag vet inte hur det skulle gå till att köpa därifrån, eftersom "köp knappen" saknas
Funderar på att ta den direkt från Holland istället, vad tror ni?

www.musikhemma.se

nu schlappnaru av... DIY. Monacor

neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts

Posted - 2003/04/02 :  22:43:46  Show Profile  Visit neriks's Homepage Send neriks a Private Message
quote:
Har kikat in på klubben.net men jag vet inte hur det skulle gå till att köpa därifrån


Skicka ett PM till robban ... eller maila honom på klubben.net ...


Driver företagen NEriks Audio och NEriks Air
Auktoriserad återförsäljare av Moog

Go to Top of Page

robban
Audio Concept

491 Posts

Posted - 2003/04/02 :  22:45:24  Show Profile  Visit robban's Homepage Send robban a Private Message
Hej Akktustakki,

vi säljer Njoe Tjoeb’s (New Tube) rör-cd i Skandinavien. Vill du beställa den eller har frågor, skickar du ett mail till info@klubben.net eller ringer oss.

Vi har många, mycket nöjda nyblivna ägare till denna produkt, och önskar du en CD som låter mer naturligt än mycket annat på marknaden, till ett oslagbart pris och som kan uppgraderas i takt med vad plånboken tillåter, - hoppas jag du kontaktar oss.

Läs även denna recension som TNT nyligen gjort. http://www.tnt-audio.com/sorgenti/tjotweaks_e.html


Mvh, robban

  Ansvarar för distribution och försäljning av HIFI produkter via,
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/04/02 :  22:52:05  Show Profile Send Aton a Private Message
Osannolikt namn på en hifi-produkt
Go to Top of Page

akktustakki
MJW Musik hemma

1098 Posts

Posted - 2003/04/02 :  22:52:45  Show Profile  Visit akktustakki's Homepage Send akktustakki a Private Message
Hej robban!

Var finns köpknappen?

Jag plöjer recentioner på Audiorevue för fullt och inte många verkar att ha ngn vettig kritik. Imponerande.
Är främst intresserad av referensmodellen.
Har mailat frågan.

www.musikhemma.se

nu schlappnaru av... DIY. Monacor
Go to Top of Page

akktustakki
MJW Musik hemma

1098 Posts

Posted - 2003/04/02 :  22:55:17  Show Profile  Visit akktustakki's Homepage Send akktustakki a Private Message
Aton, det är holländska och betyder helt enkelt Nytt rör.
Håller med om att namnet fick mig att undra om det var något aprilskämt Sålunda inte alls.

www.musikhemma.se

nu schlappnaru av... DIY. Monacor
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2003/04/02 :  23:33:47  Show Profile Send hal a Private Message
Vad kostar den ?

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2003/04/02 :  23:38:32  Show Profile Send molsson a Private Message
Jag gissar att entry-versionen kostar 6500 och reference 12500. Min fråga är....VARFÖR SÅ FUL? Vill ha en i silver med mindre antal knappar och annan goja

No hay banda!!
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2003/04/02 :  23:42:54  Show Profile Send hal a Private Message
Gillar inte heller en massa knappar typ technics. Har ngn en bild ?

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2003/04/02 :  23:44:16  Show Profile Send molsson a Private Message
www.klubben.net


No hay banda!!

Edited by - molsson on 2003/04/02 23:51:03
Go to Top of Page

akktustakki
MJW Musik hemma

1098 Posts

Posted - 2003/04/03 :  00:35:27  Show Profile  Visit akktustakki's Homepage Send akktustakki a Private Message
Ja, någon direkt skönhet är den väl inte.
Prisuppgifter och info på http://www.klubben.net/

Är den lika bra som skrivs är det stor risk att det blir en sådan till helgen

www.musikhemma.se

nu schlappnaru av... DIY. Monacor
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2003/04/03 :  13:22:46  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
Varför väljer dom Marantz enklaste spelare att tweaka??

Borde det inte finnas stabilare mekanik för bara någon tusenlapp mer?

Förklara på svenska vad som gjorts med Marantzen kanske också vore på sin plats.

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2003/04/03 :  14:20:50  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Marantz CD4000 har ett jäkligt vasst drivverk. Den är känd för det. Vill man ha en billig transport så är CD4000 bra. Så, dom tog en spelare med bra drivverk, bytte analogdel och annat.
Go to Top of Page

robban
Audio Concept

491 Posts

Posted - 2003/04/03 :  17:26:35  Show Profile  Visit robban's Homepage Send robban a Private Message
Hej Dan,

Njoe Tjoeb är ett koncept där syftet är att ge kunden en mycket välljudande produkt till bäst möjligt pris. För att åstadkomma detta valde man en enkel spelare med ett utmärkt Philips drivverk som grund. I övrigt är man bara intresserad av lådan. Alltså lådan och drivverket.

Allt annat tas ut och ersätts, - nätdelar, kablar och övrig elektronik - med bättre komponenter, analogt utgångssteg med rör, filter etc.

Resultatet är spaltmeter med positiva recensioner och tusentals nöjda kunder.

Grunden är som sagt oslagbart ljud till fördelaktigt pris, och skall man som producent klara detta, måste man välja att använda ekonomiskt försvarbara komponenter. Syftet är som sagt att priset inte skall sticka iväg, och att fler skall kunna få glädja av konstruktionen.

Det hade givetvis varit möjligt att utgå från en dyrare grundmodell, men det är tveksamt om man skulle vinna något. Helt säkert är att man skulle förlora själva grundidéen med Njoe Tjoeb konceptet, nämligen det suveräna ljudet och det låga priset.

Som grädde på moset kan du uppgradera spelaren enligt vad plånboken tillåter. Priser mellan 6500.- och 12 400.-


PS. Hoppas vi vid tillfälle får demonstrera Njoe Tjoeb för dig.

Mvh, robban

  Ansvarar för distribution och försäljning av HIFI produkter via,

Edited by - robban on 2003/04/04 09:00:11
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2003/04/04 :  09:54:20  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
Jag lyssnar väldigt gärna på den eftersom jag ägde Marantz 4000 under något år samt till och från plockat ner den från dotterns rum till mitt lyssningsrum som en sk "billig" referens.

För pengarna är Marantzen mycket bra.

Var kan jag lyssna på Noeb?? passar den till min Accuphase tro?
Lite kul att ha en produkt som alla tror är billigare än den ser ut, ungefär som billiga Linnprytlar men som låter kanon.

Tack förresten för svaret. Vänligt och informativt

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

Dimitri
Member

1050 Posts

Posted - 2003/04/05 :  01:03:16  Show Profile Send Dimitri a Private Message
Robban,
Jag är mycket intresserad av NT 4000 CD. versionen med uppsamler verkar vara den mest intressanta.
Nu var det en review på TNT "AH! Tjoeb Tjoens and Tjo-Upsampler - tweaks on AH! gear", en uppdatering (tweak?) som jag inte riktigt förstår. Är det AH's grej? Kan du förklara?
http://www.tnt-audio.com/sorgenti/tjotweaks_e.html
BTW Är Telefunkens rör bäst enl AH? Hur mkt bättre?
Dimitri
Go to Top of Page

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2003/04/05 :  02:30:13  Show Profile Send brumel a Private Message
http://www.hifi-notes.com/ahnjoetjoeb4000home-en.htm

Hittade en sida som kanske kan vara av intresse.

Hifiarkeologen
Go to Top of Page

robban
Audio Concept

491 Posts

Posted - 2003/04/05 :  15:52:20  Show Profile  Visit robban's Homepage Send robban a Private Message
Hej Dan,

då vi för tillfället enbart säljer Njoe Tjoeb själv, eftersom det är ett "sälj-via-nätet" koncept är provlyssning tyvärr (och orättvist) enbart möjligt i Stockholmsområdet. Vi kommer kanske att upprätta ställen i olika regioner där det går att provlyssna till den.

Vi erbjuder dock en pengarna-tillbaka garanti om man inom rimlig tid inte är nöjd, - som en extra garanti för de som inte kan provlyssna innan köp.

Hursomhelst, skicka mig gärna ett mail angående var i landet du bor så skall jag se om jag kan ordna en provlyssning.

mvh, robban

  Ansvarar för distribution och försäljning av HIFI produkter via,
Go to Top of Page

robban
Audio Concept

491 Posts

Posted - 2003/04/05 :  16:09:09  Show Profile  Visit robban's Homepage Send robban a Private Message
Hej Zed51,

det går utmärkt att tex. börja med modellen som heter Super Tjoeb. Spelaren innehåller då alla tweaks, såsom bättre nätkabel, bättre fötter etc. De nästa ”naturliga” uppgraderingar man kan göra är, andra op-ampar, 24/192 upsampler och andra rör. De rör som anses fungera allra bäst är Siemens, men här går det givetvis bra att experimentera lite själv.

Den test som du läst i TNT-Audio omhandlar de flesta av dessa tweaks och/eller uppgraderingar, och går rätt så noga genom vad som är möjligt att göra med Njoe Tjoeb spelaren samt resultatet av dessa övningar.

Det viktiga är att även i den rimligaste spelaren får du med den analoga rördelen vilket är den viktigaste delen. Sedan ger alla uppgraderingar och tweaks sitt bidrag till en förbättrad återgivning, men här kan man ”ta det lungt” och experimentera, - gärna baserad på andras erfarenheter. Det finns mycket info om alla tweaks på nätet och massor av människor att dela erfarenheter med angående Tjoeb’en.

Mvh, robban

  Ansvarar för distribution och försäljning av HIFI produkter via,
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.78 sekunder. Snitz Forums 2000