HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Nya märken hos HiFi-klubben
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2003/04/03 :  15:10:14  Show Profile Send Terminator a Private Message
Jag är beredd att sätta en slant på Cambridge efter vad min Hifi-klubbenhandlare berättat för mig...
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2003/04/03 :  15:12:54  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Ska vi satsa en tia per man?
Jag gissar på Linn och Meridian.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Rebo
Member

1071 Posts

Posted - 2003/04/03 :  15:24:40  Show Profile Send Rebo a Private Message
Cambridge är nog mest troligt.
Meridian är som saggt inte direkt i paritet med NAD.
Linn är för stort och de har ju mer än bara elektronik på programmet.
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/04/03 :  15:46:16  Show Profile Send Ayn a Private Message
Tror inte Hifiklubben skulle få sälja prylar för Linn...inte om man går efter skillnaden mellan hifiklubbens inställning och linnhandlares inställning till hur man behandlar kunder

Cambridge, 30% lägre? Går det? De är ju redan tokbilliga...

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Rebo
Member

1071 Posts

Posted - 2003/04/03 :  16:04:07  Show Profile Send Rebo a Private Message
Vilka hade Cambridge innan? Var det inte www.ljudtema.se? I så fall så har de inte kvar cambridge med på hemsidan längre.
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/04/03 :  16:13:13  Show Profile Send Ayn a Private Message
De flesta Linnhandlare säljer även Cambridge. Lite samma ljudstil...

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Rebo
Member

1071 Posts

Posted - 2003/04/03 :  16:19:04  Show Profile Send Rebo a Private Message
ayn: De flesta linnhandlare säljer produkter från ljudtema. Dvs även arcam och audiovector. Enligt Cambridge hemsida är det ljudtema som är distributör. Men på ljudtemas sida så verka de ha tagit bort Cambridge. Så visst kan det vara Cambridge som kommer till klubben snart.
Go to Top of Page

fredde_67
Member

92 Posts

Posted - 2003/04/03 :  16:21:50  Show Profile Send fredde_67 a Private Message
Jo, jag håller med er om att Cambridge nog kan vara aktuellt. Imorgon ska jag få nästa mail från HiFi-klubben med det rätta svaret.
Go to Top of Page

Soulman
Member

441 Posts

Posted - 2003/04/03 :  17:54:41  Show Profile Send Soulman a Private Message
Oavsett vilket märke det det nu är får man ju konstatera en sak; HiFi-klubben har ju lyckats väl med sin (smyg) marknadsföring den här gången... Intresset är stort och spekulationerna är många. Tänk vilket antiklimax det skulle bli om det är Sherwood

/Stefan

-- Creativity is thinking up new things, innovation is doing new things --
Go to Top of Page

luminous
Member

252 Posts

Posted - 2003/04/03 :  18:47:12  Show Profile Send luminous a Private Message
Eftersom jag besitter lite insider-information från ljudtema så kan jag förtälja att ljudtema slutar med Camberidge Audio, och HiFi klubben tar över agenturen. Lite tråkigt tycker jag, för jag tycker inte att HiFi klubben har speciellt bra högtalare i den prisklassen. Men vi får väl se vad det är för ett H-talarmärke som de ska ta in!

MVH | Life's too short for bad sound
Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2003/04/03 :  19:12:30  Show Profile Send molsson a Private Message
skit också. Hifiklubben som kan vara så dryga.

No hay banda!!
Go to Top of Page

wolfman
Member

220 Posts

Posted - 2003/04/03 :  21:01:06  Show Profile  Visit wolfman's Homepage Send wolfman a Private Message
Typiskt att dom ska norpa Cambridge...då måste man mycket motvilligt gå till hifiklubben.
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/04/03 :  21:32:41  Show Profile Send Ayn a Private Message
Exakt vad jag tycker Men å andra sidan kan det vara en chans att få höra något man tycker om hos dem...

Go to Top of Page

n/a
deleted

776 Posts

Posted - 2003/04/03 :  21:37:41  Show Profile Send n/a a Private Message
Jaja, okej, det är Cambridge. Det andra märket är högtalarmärket som jag aldrig kommer ihåg vad det heter... Men som Cambridge i alla fall har intressen i.

En betydligt gladare nyhet är att Ljudtema börjar ta in Mission i Sverige istället för elgiganten!!!

//Jonas

Insyltad i branschen via Ljudmakarn
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/04/04 :  02:12:05  Show Profile Send divander a Private Message
Mission bort från Elgiganten. Det var ju en tröst då Cambridge går till On Of.. förlåt Hifiklubben.

Oops! I did it again
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/04/04 :  02:29:54  Show Profile Send MartinH a Private Message
Spelar det nån roll var Cambridge går nån stans ??? Tycker att dom har försvunnit lite från marknaden den senaste tiden...
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2003/04/04 :  07:35:57  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
Hifiklubben har ju börjat ta i Celestion också. Behöver dom verkligen ha fler högtalarmärken då???

"My mistress eyes is nothing like the sun

Edited by - Dan Brickman on 2003/04/04 11:44:03
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2003/04/04 :  08:22:21  Show Profile Send hal a Private Message
Skönt att felgiganten tappar mission. Jag blev väldigt dåligt behandlad när jag av misstag köpte datorn hos felgiganten. Ursäkta ffel-stavningen.
Måste vara ffel på f-tangenten...
:-)

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2003/04/04 :  08:50:39  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Det skulle ju kunna vara som så att Mission är högtalarmärket och Cambridge är elektronikmärket.MvhKristofer
Go to Top of Page

Jogus
Member

79 Posts

Posted - 2003/04/04 :  09:21:25  Show Profile  Visit Jogus's Homepage Send Jogus a Private Message
Det är precis som X-Ray skriver Cambridge. Högtalarmärket är Gale.

Johan

Lefflers arbetare
www.lefflers.se
Go to Top of Page

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2003/04/04 :  17:12:09  Show Profile Send Manga X a Private Message
När kommer de till butikerna då?
Samt hur mycket mer, än nu, kommer de att kosta då?

Mvh Manga X

Go to Top of Page

s.m.f
Member

1003 Posts

Posted - 2003/04/04 :  17:36:43  Show Profile Send s.m.f a Private Message
Enligt klubbens utskick. 30% lägre än nuvarande.
Tycker det är kostigt att klubben får så mycket skit iform av nedlåtande kommentarer. OK att deras kunskap ofta är rätt låg, men det gör inte sortimentet kasst för det? Och lyssningsrummen är ungefär lika dåliga som genomsnittet av butiker i landet. Sen har de förvisso höjt priserna allt eftersom och vem gillar det, men betänk att t.ex. marantz, electrocompaniet, audioquest, onkyo blev dyrare när de fick annan generalagent.

Handlar inte på klubben och äger inga av deras märken, men tycker bara att de inte förtjänar all negativ kritik de får, en del förvisso, men inte all.

Pro-ject RPM 5.1/Oppo bdp 105/Yamaha CX-A 5000/ Primare A30.7/XTZ 2x12.18Ice/Avanti A100DC
s.m.f forever
Go to Top of Page

drgreen
äger italiensk cappucinomaskin

946 Posts

Posted - 2003/04/04 :  18:31:19  Show Profile Send drgreen a Private Message
"Tror inte Hifiklubben skulle få sälja prylar för Linn...inte om man går efter skillnaden mellan hifiklubbens inställning och linnhandlares inställning till hur man behandlar kunder "

det där kan man ju tolka åt båda hållen då jag haft bra erfarenheter av hifiklubben och mja ska vi säga varierande när det gäller linnhandlare...

Edited by - drgreen on 2003/04/04 18:34:44
Go to Top of Page

wolfman
Member

220 Posts

Posted - 2003/04/04 :  19:39:25  Show Profile  Visit wolfman's Homepage Send wolfman a Private Message
Hmmm...tycker Cambridge produkter redan i dag är väldigt lågt prissatta, så hur ska Hifiklubben lyckas pressa dom priserna med 30%??
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/04/04 :  20:13:30  Show Profile Send Ayn a Private Message
det där kan man ju tolka åt båda hållen då jag haft bra erfarenheter av hifiklubben och mja ska vi säga varierande när det gäller linnhandlare...

Jo, alla kan väl inte ha samma erfarenheter naturligtvis...tyvärr har hifiklubben aldrig överraskat mig positivt än Hoppas den överraskningen kommer dock, kanske i samband med att de börjar ta in CA...

Men som sagt, 30% sänkning på CA måste bli rätt klurigt att få till...

Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000