HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Proson Reality66
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2002/08/01 :  17:45:34  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Jag måste tyvärr meddela att Ni har blivit lurade om butiken påstått att ordinarie pris är 5000:-/par. Jag satt och kollade i prislistan för att eventuellt beställa ett par. Detta för att kolla om dom är så pass bra som vissa har påstått. Rek. pris är på 1:a sorteringen 2390:-/par!!!
Vilket borde betyda att 2:a sorteringen (om det verkligen finns en sådan) borde ligga på ca 1200:-/par. Ingen annan tillverkare vad jag vet säljer dock några högtalare som 2:a sortering.



Tiden går fort när man ligger i koma (Blackie Lawless - W.A.S.P

n/a
deleted

1 Posts

Posted - 2002/08/02 :  10:56:29  Show Profile Send n/a a Private Message
Hej.

Ville bara meddela att Proson Reality 66 och Conquest 66 INTE är samma högtalare. Jag har pratat med Proson och de säljer inte dessa högtalare till några övriga ÅF, då Fyndbörsen och Factory Outlet har köpt hela lagret.

Du som är återförsäljare borde väl ha koll på detta. Dessutom tycker jag att du (såsom många andra) borde kolla upp saker och ting INNAN ni skriver på forumet. Om det gjordes skulle vi slippa en massa onödiga inlägg och få bättre kvalité på forumet.



Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2002/08/02 :  11:02:31  Show Profile Send Timbre a Private Message


Alla gör vi väl våra misstag. Försöker vi bara rätta till dom är det väl OK? Det är ju då man testas så att säga...

Ingenting är så bra att det inte kan bli bättre
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2002/08/02 :  11:28:11  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Man kan ju vara mer eller mindre tydlig gentemot sina återförsäljande butiker också. Har man aktuell prislista och tittar i den blir det ju lite skumt när snarlika prylar säljs i 1:a och 2:a sortering på några få andra ställen.

Lika gärna som att skälla på en handlare kan man ju skälla på tillverkaren som håller på och dribblar med sorteringar och priser och olika försäljningsställen?

Fast jag är väldigt oinsatt i Prosons sortiment eller vem som står bakom. Skulle det vara någon jag känner har de säkert inte gjort något fel

- - Jag förstår hur du menar - hur menar du då? - -
Go to Top of Page

Jens
Member

100 Posts

Posted - 2002/08/02 :  11:35:32  Show Profile Send Jens a Private Message
quote:
Lika gärna som att skälla på en handlare kan man ju skälla på tillverkaren som håller på och dribblar med sorteringar och priser och olika försäljningsställen?


Extra skumt tycker jag att det blir när ett av försälningsställena är helägt av JWS/Proson/Genexxa själva (Factory Outlet).

/Jens

Go to Top of Page

matson
formerly known as...

1617 Posts

Posted - 2002/08/02 :  11:39:29  Show Profile Send matson a Private Message
quote:

Hej.

Ville bara meddela att Proson Reality 66 och Conquest 66 INTE är samma högtalare. Jag har pratat med Proson och de säljer inte dessa högtalare till några övriga ÅF, då Fyndbörsen och Factory Outlet har köpt hela lagret.

Du som är återförsäljare borde väl ha koll på detta. Dessutom tycker jag att du (såsom många andra) borde kolla upp saker och ting INNAN ni skriver på forumet. Om det gjordes skulle vi slippa en massa onödiga inlägg och få bättre kvalité på forumet.





Hej S!
Bäst hade ju varit om vi inte snackade Proson överhuvudtaget, då detta är ett hififorum och Proson blir ju off-topic med en gång.....
Det tycker jag du kunde kollat upp innan så hade vi sluppit ditt onödiga inlägg(och mitt!(detta alltså)) och det hade blivit bättre kvalitet(på forumet, ej Proson(för där är det kört!)).


Mvh/Mats
'There's a method to my madness'
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2002/08/02 :  12:04:30  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message


- - Jag förstår hur du menar - hur menar du då? - -
Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2002/08/02 :  12:19:06  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Till Simon27:
Jag gjorde en miss. Jag kom ihåg att modellen som diskuterades livligt hette 66 någonting. Och den enda som fanns i prislistan var just Reality66. Konstigt att ingen annan återförsäljare har möjlighet att testa Conquest66 om den nu är så bra/prisvärd. Vad jag tror det beror på vill jag inte spekulera i.

Till matson:
Håller med dig helt och hållet.


Tiden går fort när man ligger i koma (Blackie Lawless - W.A.S.P
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000