HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vattenstämpling och antibränning
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Kraniet
Member

686 Posts

Posted - 2002/08/01 :  17:31:12  Show Profile Send Kraniet a Private Message
Var nere på biblioteket och läste in alla high fidelity och hifi och musik jag inte läst efter det jag slutade prenumerera (finns trots allt annat som är vettigare att lägga pengarna på.. speciellt när biblioteket har dom gratis..).
En artikel där var om bränningsskyddet som ligger på en del skivor. Det stora frågetecknet som togs upp var detta skydds eventuella dåliga inverkar på ljudet. Visst är det lite sjukt att bolagen väljer att kompromissa på ljudkvalitén för att undvika chansen att folk kopierar?
Läste nånstans att vattenstämpeln på DVD-audio gjorde att formatet inte alls blir lika bra som det skulle kunna vara. Fasa och vemod känner jag inför såna "nyheter". Dom får ju fan ta och skärpa sig snart innan MP3 tar över helt som det ledande formatet bara pga att det är lättillgängligt och enkelt.
Inte nog med att dom inskränker på DVD audio ljudet dom måste försämra cdljudet också! Vansinnigt och helt oacceptabelt enligt min mening..

Kraniet
Member

686 Posts

Posted - 2002/08/01 :  17:32:18  Show Profile Send Kraniet a Private Message
Speciellt när man ställer detta mot det faktum att det inte finns nåt antibränningsskydd som inte går att kringgå.. OCh dessutom med väldigt enkla medel..

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000