HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Senaste High Fidelity.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Majjen03
Ej medlem längre

772 Posts

Posted - 2003/03/26 :  22:28:41  Show Profile Send Majjen03 a Private Message
Hej allihop!

Jag läste också HF test av Vallhalla "sladdarna", tänk om de vågat testa dessa mot RG62 eller LTS kablarna!
Vad förvånade de då skulle bli eller hur?
Mvh
Kenth
Go to Top of Page

TG
Starting Member

46 Posts

Posted - 2003/03/26 :  23:00:51  Show Profile Send TG a Private Message
Till Jerry E
om jag hade bara varit discofil, så hade jag inte varit på detta forum, men det trode jag var för ståt. att jag
är hifi-nörd. men jag vet att det finns värdiga musik styken (pop/rock) som skulle platsa på cd:en och då menar
jag inte det vanliga radio bruset.

In love whit 2 ch
Go to Top of Page

oliver
Member

714 Posts

Posted - 2003/03/26 :  23:11:17  Show Profile Send oliver a Private Message
Var det någon som lade märke till apparaten som låg på en kudde bakom högtalar konstruktören är det minsann inte en Ultra Curve pro.När så pass professionella människor använder den då är man inte ute och cyklar själv så att säga.Visserligen nämns den inte med en enda rad i det så annars utförliga reportaget men den fanns där på bild i alla fall.

Skeptiker
Go to Top of Page

Anders47
Member

1060 Posts

Posted - 2003/03/26 :  23:38:54  Show Profile Send Anders47 a Private Message
Majjen,
Har du testat Valhalla mot RG62 och LTS? Jag har inte hört någon av dem. Vad skulle reultatet bli, du verkar ju veta?
Go to Top of Page

Alexi
Ute och cyklar...?

2201 Posts

Posted - 2003/03/26 :  23:44:54  Show Profile  Visit Alexi's Homepage Send Alexi a Private Message
Oavgjort kanske?

Driver forumet faktiskt.se
Go to Top of Page

jan
Hög Fidelitet

701 Posts

Posted - 2003/03/27 :  07:40:11  Show Profile  Visit jan's Homepage Send jan a Private Message
quote:
Var det någon som lade märke till apparaten som låg på en kudde bakom högtalar konstruktören är det minsann inte en Ultra Curve pro.När så pass professionella människor använder den då är man inte ute och cyklar själv så att säga.Visserligen nämns den inte med en enda rad i det så annars utförliga reportaget men den fanns där på bild i alla fall.


Johnny anvenner sin Ultra Curve til mätning på högtalarne. Den er normalt inte koplet inn i anlægget.

Med hensyn til hvad der kommer med i artiklen, så kunne den nemt väre duppelt så lang, men der skal ochså väre plass til andre ting!

Jan Nielsen
http://www.pladespilleren.dk
Go to Top of Page

Majjen03
Ej medlem längre

772 Posts

Posted - 2003/03/27 :  07:41:30  Show Profile Send Majjen03 a Private Message
Hej Anders!

Du förstod tydligen inte att jag var ironisk.
Om du läser alla kabeldebatter på detta forum så ser du snart
att många "fysiker", civilinjenjörer samt Ljudtekniska sällskapet alltid rekommenderar RG62 samt LTS kablarna.
Oavsett vad du anser låter bättre etc så är ju det viktigaste för dem att allt mäter bra.
Själv hoppas jag att ett par kablar för runt 100000 kr är bättre än RG62, LTS kablarna, hemst vore det väl annars.
Enligt HF så ger Valhalla en större ljudförbättring än en uppgradering från en Rotel, Pioner, Sony, Jvc mfa förstärkare i 20000 kr klassen än till en Krell förtärkare runt 100000 kr. Om detta stämmer så är det ju ett enormt genombrott för kabelbranchen.
Så låt oss köpa en begagnad Luxor eller Scantic kompakt anläggning på låt oss säga 2x 20 watt och koppla in ett par Valhalla och njut.
Mvh
Kenth
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/03/27 :  07:47:01  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message


Ironin är ute på blankis när man måste blanda in 30 år gamla produkter...





Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

Majjen03
Ej medlem längre

772 Posts

Posted - 2003/03/27 :  07:50:16  Show Profile Send Majjen03 a Private Message
Okey Sladd!

Byter till en Linn kompakt i stället för Luxorn eller scanticen, dessa kostade väl i dåtidens valuta lika mycket som dagens Linn.
Mvh
Kenth
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/03/27 :  07:51:29  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message


OK Bambi

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2003/03/27 :  12:32:19  Show Profile Send Larsho a Private Message
Sladd !!

Ursäkta en dum fråga, men på vilket sätt omnämns i HF, en sådan
artikel vill man ju inte missa

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

Jerry_E
Member

334 Posts

Posted - 2003/03/27 :  19:31:47  Show Profile Send Jerry_E a Private Message
Till TG med vänlig hälsning. Gillar själv pop, rock, rotmusik, country och en hel del annat så vi tycks sitta i sammma båt. Håller med om att låtvalet inte är det roligaste, men, hävdar fortfarande att det ibland finns en del intressant. Varför inte lyssna på Iron Maiden från senaste CD:n. Eller för att ta det hela från början: på första CD:n finns BLa. The Baltimore Consort. Låt nr 16. vet inte om den går att klassa in under någonting över huvud taget, men själv tycker jag det är en höjdarlåt. Från samma skiva, låt nr 2, Hanne Boel. De allra flesta skivor har jag lyckats hitta någonting ur, dock tycker jag det hela ibland känns väldigt "danskt". Kanske kan du göra som jag, ladda ner de bästa låtarna och bränn inn dem på en CD.

Till läraren: Ber om ursäkt, jag överreagerade, men så var det det där med min stavning....f.. MVH Jerry

Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/03/27 :  19:46:41  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message


Larsho:

Jag har ingen aning. Det är väl någon rad om "den där j-a Carlsson..."
Har inget att skryta med från Sthlmsmässan, fel ljud, fel rum, fel helg och ett ton bekymmer som är av privat natur. Det är bara att ligga under dörrmattan till nästa mässa. För DÅÅÅ





Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

Anders47
Member

1060 Posts

Posted - 2003/03/27 :  22:38:45  Show Profile Send Anders47 a Private Message
Hej Majjen!
Jag märkte ironin men den spretade åt olika håll, vilket blev förvirrande. Visst har jag sett att många "fysiker" rekommenderar LG62 och LTS-kabeln. Så man kunde uppfatta det som att du menade att dessa är lika bra som Valhalla.
Jag är väldigt skeptisk till att det är vettigt att satsa på en Valhalla till en förstärkare för 20 tusen. Men skulle inte satsa mitt huvud på att det inte fungerade just i den set-upen.
Go to Top of Page

oliver
Member

714 Posts

Posted - 2003/03/27 :  22:45:29  Show Profile Send oliver a Private Message
Jan: synd att inte Jonny använder Ultra curven i anläggningen han vet inte vad han går miste om

Skeptiker
Go to Top of Page

joakim
tom blommorna på spikes!

534 Posts

Posted - 2003/04/04 :  17:39:32  Show Profile Send joakim a Private Message
Hur seriös är en skrivning som "Men stod vi inför valet mellan en förstärkare för 100.000 plus en kabel för 20 och en förstärkare för 20 med Valhallakabel skulle det inte förvåna om den sistnämnda kombinationen vann på knockout"?
Go to Top of Page

jatttelite
Member

520 Posts

Posted - 2003/04/04 :  18:51:40  Show Profile Send jatttelite a Private Message
Kan ingen ge X2000 jobbet som korrekturläsare på High Fidelity, maken till antal stavfel har jag aldrig sett!
Bra nummer dock
Go to Top of Page

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2003/04/04 :  18:57:25  Show Profile Send brumel a Private Message
Valhalla finns ju som signalisar också. Lite billigare då och kanske mer prisvärda.
För hade man 90k så skulle man nog köpa sin drömhögtalare hellre än en kabel till sina gamla sunkiga trotjänare.
Saken faller ju i en annan dager om man ponenrar att man redan har drömhögtalaren och Valhalla signalisar.

Hifiarkeologen

Edited by - brumel on 2003/04/04 18:58:28
Go to Top of Page

deerhunt
Member

363 Posts

Posted - 2003/04/04 :  20:19:42  Show Profile Send deerhunt a Private Message
Det jag saknar i Valhalla artikeln i HF är att det faktiskt är bättre med en 20cm "kopparskena" utan isolering (luft är väl bättre än teflon eller?) från ett monoblock direkt till högtalaren än vilka 3m kabel som helst.

Och, nej - jag har inga skiftnycklar liggande i vardagsrummet som jag lägger över mina oisolerade skenor/kablar.

Kanske jag skall sälja detta koncept och ta rejält betalt

Man skall akta sig för den som funnit sanningen, och hålla sig till de som fortfarande söker
Go to Top of Page

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2003/04/04 :  20:34:15  Show Profile Send brumel a Private Message
Ok nu glömde jag en sak: problemet med rena kablar utan skärm med eller utan isolering är att dom kan bli som antenner och plocka upp diverse störningar.
Om man vill pröva detta approach så får man hålla kablarna korta och avlägsna dom från nätkablar. Annars blir det ovälkommen HF.

Hifiarkeologen
Go to Top of Page

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2003/04/04 :  22:49:30  Show Profile Send Klenkar a Private Message
köp close-up och få en bra mycket bättre cd.
mvhdd

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.67 sekunder. Snitz Forums 2000